یک موثر استراتژی نمای مدرن

درک الگوی نور. وقتی می خواهید به یک ساختمان خاص با طراحی نما بپردازید ، یکی از نکاتی که می تواند نمای زیباتر و لوکس تری به نمای ساختمان شما بدهد، توجه به نورپردازی و نورهای مناسب در نماست که از ضوابط و قوانین خاصی پیروی می کند. این ساختمان در یکی از کانونهای بازرگانی، کار و فعالیت تهران قدیم، تجربهای ویژه و تازه برای خرید و خوشگذرانی شهروندان تهران دههٔ ۱۳۴۰ بود. همچنین برای رنگ های این سازه از تن های گرم بژ ، قهوه ای و سوخته استفاده می کند “. همان طور که میدانید وجود هرگونه آلودگی سبب از بین رفتن زیبایی نمای ساختمان میگردد به همین دلیل نماشویی بهترین راه برای درخشندگی و تمیز کردن نمای ساختمان های شماست… نیم طاقی در دیوار سمت راست نما ، توجه بیننده را به سمت پنجره شیشه ای بلند جلب می کند که باعث می شود نور خورشید فضای داخلی را در طول روز غرق کند. این برج با ارائه عنصری پایدار ، از صفحات خورشیدی در نمای شیشه ای درخشان مجهز شده است. نمای منحنی ساختمان یک حرکت محدب و مقعر مانندی را دنبال کرده و نظام هندسی نوارهای منحنی، جهت متحد کردن این سه برج و نمایش آن به صورت یک ساختمان واحد به کار رفته اند. This has be en gener​ated by G​SA C on tent G​ener ator D emov​er si​on᠎.

تواند پیشنهاد خوبی باشد.

نمای ایده آل با عمل به عنوان عایق حرارتی ، مصرف انرژی را کاهش می دهد. همچنین آب و هوای داخلی مطبوعی را فراهم می کند ، محافظت در برابر آتش را بهبود می بخشد و ساختمان را در برابر سر و صدای خارجی عایق بندی می کند. این نمای منحصر به فرد طراحی شده بر روی طراحی مداوم محصور سقف و دیوارهای خارجی متمرکز می باشد. اشکال هندسی ، لایه ها و زاویه ها در طراحی خارجی به زیبایی استفاده از سنگ مرمر مجلل را تکمیل می کند. سرامیک پرچلین به خوبی در مقابل نفوذ رطوبت مقاومت میکند و علاوه بر این خود استحکام بالایی دارد، با جلوگیری از نفوذ رطوبت، از کاهش مقاومت المانهای ساختمان در مقابل زنگ زدگی و نفوذ رطوبت جلوگیری میکند. نقش اصلی آن محافظت از خانه در برابر عناصر: برف ، باران ، باد و خورشید است. استفاده از نماهای چوبی و همچنین اجزای چوبی در نما، می تواند زیباییای منحصر به فرد را به خانه ی شما بیفزاید. اگر به دنبال نمایی طبیعی و همچنین لوکس و شیک برای خانه خود هستید، استفاده از اجزای چوبی در نما می تواند پیشنهاد خوبی باشد. طبیعی است که توجه بهنما در رأس کار قرار میگیرد همانطور که میدانیم نما بهترین معرف یک ساختمان است. Th is a​rt ic le h as be​en do​ne with G᠎SA C on᠎tent ᠎Ge​nerato r DE​MO!

نمای خشک نمایان

در این روش، سنگ، آجر، چوب، شیشه یا هر نوع متریال دیگری که مورد استفاده است را از طریق اتصالات و چهارچوبهای فلزی به دیوار متصل میکنند. اولین برداشت ما از هر شخص یا جسمی معمولا برداشت اصلی ما می باشد که ذهنیت ما بر آن اساس شکل می گیرد که این برداشت ممکن است در شرایط مختلف در ذهن ما شکل بگیرد و هنگامی که صحبت از یک فضا به میان می آید نما اولین قسمتی است که یک بازدید کننده قبل از قرار گرفتن در آن فضا با آن مواجه می شود و به همین جهت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و به طور یقین می توان گفت این نما است که شخصیت هر فضا را منعکس می کند و به همین جهت است که طراحان و معماران مبتکر و خلاق همیشه سعی در اطمینان از زیبا بودن نما دارند و در زیبایی آن از مواد و مصالح مختلفی بهره می برند که این مواد و مصالح می تواند از بتن گرفته تا چوب ، سنگ ، آجر ، شیشه یا حتی فلز باشد. این امر معمولا با توجه به نوع معماری و مصالح مورد استفاده نما متفاوت خواهد بود. بر روی کار باتوجه به طرح نهایی ریسمان کشی کرده و شیشه ها را با توجه به ریسمان بر روی کار نصب می کنیم.حال مخلوط سنگ دانه ها و پودر سنگ و سیمان سفید با توجه به رنگ نهایی کار با هم مخلوط کرده و یک ملات یکنواختی را آماده کرده و با تخته ماله بر روی کار مابین شیشه ها را پر می کنیم.بعد از زمان حدود ۲۰ دقیقه که سیمان گیرش اولیه پیدا کرد با فرچه یا ابر خیس روی کار را شسته تا سیمان روی سنگ دانه ها پاک شود و سنگ دانه ها نمایان شوند.شاید لازم باشد در چندین مرحله این کار را تکرار کنیم.

در طراحی و اجرای این نما، معمار از اطمینان کامل از اهمیت یکسان همه عناصر ، از بتن ، چوب و تخته سنگ استفاده کرده است. تعداد بسیار کمی از معماران می توانند در نمای ساختمان خود از آیینه کاری استفاده کنند اما برخی ساختمان ها توانایی معمار را در انجام این کار نشان می دهد. اگر شما می خواستید در یک قلعه سنگی در شهر زندگی کنید ، این می تواند بهترین طراحی برای شما باشد. شستشوی نمای ساختمان های قدیمی به این علت که مدت زمان طولانی از ساخت و عمر آن میگذرد و هیچ گونه نظافتی روی نمای آنها از سال ساخت تا به حالا انجام نشده است جرم و آلودگی های زیادی را به خود جذب کرده است و کاملا رنگ سنگ هارا تغییر داده است برای برطرف کردن این کثیفی های نما نیازمند دستگاه واترجت 200 یا 300 بار و مواد مخصوص خواهیم شد. همچنین برای ساختن نمای آجری باید از آجرهای مخصوص به این امر استفاده شود. یک قدم از حالت عادی عقب بروید و به خوبی به نماهایی که برایتان جالب هستند نگاه کنید. چنانچه برای اجرا و پیاده سازی آجر نمای ساختمان به طراح حرفه ای مراجعه کرده باشید، بیش از نیمی از مسیر را برای داشتن یک نمای شیک و چشم نواز طی کرده اید.

سیستم های مدرن نما

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اجرای نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید