مهمترین مشکل در نمای خشک Comes All the down to این Word که با آغاز “W”

در عین حال مورد بعدی که نقش کلیدی در ایمنی ساختمان دارد، تربیت نیروی انسانی متخصص در طراحی و اجرای بخشها و اجزای مختلف ساختمان ازجمله نما است. وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی میتواند در تعمیق آموزشهای مهندسی و حرفهای، تخصصی کردن این آموزشها، ایجاد دورههای بورد تخصصی در زمینه های مختلف مثل طراحی و کاربرد جزئیات ساختمانی، طراحی نقشه های فاز ۲ و طراحی نما نقش آفرینی کند. هر منطقه شهرداری در شهرهای بزرگ ، دارای کمیته نمای اختصاصی خود است که بر اساس ضوابط و قوانین حاکم بر معماری ساختمان های آن منطقه ، نماهای ارائه شده را تایید یا رد می کند. ولی امروزه از انواع نمای خشک ساختمان به شمار می رود و در انواع مختلف: آجر، کاشی و روکش ها ارائه می شود. در این دستورالعمل ضوابط طراحی و اجرای نماهای مختلف تحت اثر بارهای وارد برآن نظیر بارهای لرزه ای، باد، ضربه و نیز عوامل محیطی که روی دوام و پایداری نما تاثیرگذار است بیان شده و راهکارهای مناسب برای مهار آنها ارائه شده است.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

یعنی کیفیت بالا در طراحی نما به اندازه ای قدرتمند است که میتواند جلوه خارق العاده و خاصی از ساختمان را به ارمغان آورد. الهه رادمهر تشریح کرد: به عنوان مثال در مبحث ۴ مقررات ملی ساختمان، ضوابطی در خصوص پیشبینی جایگاه امداد و نجات در ساختمانها قید شده که وجود پنجرهای خاص با شرایط و ابعاد ویژه را در نمای ساختمان الزامی می سازد، این در حالی است که این مسئله در اکثر موارد چه در طراحی و چه در اجرای ساختمانها مغفول می ماند. همچنین باید توجه کرد که اقلیم و شرایط آب و هوایی که بنا در آن واقع شده، چگونه است. مقوله شستشو، نگهداری و ترمیم نمای ساختمان نیز اگر چه با سختی اما به عنوان یک نیاز اساسی به آن پرداخته میشود که با طراحی و انتخاب هوشمندانه متریالهای مورد استفاده در نما میتواند به سهولت انجام گیرد. طراحی نمای ساختمان مدرن، طراحی و اجرای نما شامل نمای ساختمان مسکونی، طراحی نمای ساختمان اداری بصورت کاملا تخصصی و طبق ضوابط و استانداردهای شهرداری توسط گروه بینا انجام میشود. در نماهای آجری از آجر های رسی و شیلی استفاده میشود.

4 نکته در مورد اجرای نمای خشک در ایران که امروز می‌توانید استفاده کنید

از ترکیب چند نوع ماده کامپوزیت حاصل میشود و مقاومت و استحکام بالایی دارد. مثلا در سالهای اخیر نوعی سنگ نما که چندان هم در برابر فرسایش ناشی از نور خورشید ،در رطوبت و باد و باران مقاومت کافی ندارد.به عنوان نمای غالب ساخت و ساز ها استفاده می شد .نور پردازیهای نه چندان جذاب در برخی مناطق مد شده است. نمای سازه شامل دو بخش اصلی ساختمان می باشد، قسمت ورودی بام ساختمان و ورودی اصلی ساختمان که وابسته به شکل زمین میباشد در اکثر نقاط جهان طراحی و ساخت نمای سازه این قسمتها برای هماهنگی نما با نوع بافت تحت نظارت سازمانهای شهرداری صورت میپذیرد. طراحی و اجرای نما بصورت حرفهای ضمن بکارگیری متریالهای با دوام بالا، حفظ هماهنگی با طرح معماری ساختمان، خلاقیت و در نهایت موجب ایجاد تمایز میگردد. طراحی نمای ساختمان در سبک سازی ساختمان نیز میتواند موثر باشد، بنابراین در صورتی که از ابتدای طراحی ساختمان به آن توجه شود میتواند در نهایت منجر به کاهش هزینه های کلی ساختمان شود.

سرامیک نمای خشک

طراحی نمای هر ساختمان، لباس و پوسته بیرونی آن است و موجب ایجاد اولین تصور ناظران در مورد خانه خواهد بود. نما، پوسته ساختمان است و یکی از مهمترین بخش ها در ساختمان سازی محسوب می شود. ورق های طرح دار یا نمای پوسته دوم به عنوان یکی از مصالح نوین نما استفاده می شوند. ورق هانی کامب به عنوان یکی از مصالح بسیار جدید در صنعت نمای جهان است. سرعت انجام کار در این روش بسیار بالاست. روش کار در اینجا به این صورت است که مواد مینرال را داخل مخزن پیستوله ریخته و با وارد کردن فشار مواد روی سطح مورد نظر قرار می گیرد. این روش از نما سازی امروزه به دلیل دارا بودن مزایای خاص خود نسبت به دیگر نماهای ساختمانی به عنوان یک روش کاربردی و مورد پسند در ساختمان سازی به کار گرفته می شود که طرفداران خاص خود را هم دارد و همین طور با پیشرفت تکنولوژی می تواند جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند سنگ ٬ آجر٬ رنگ و… شایانِ ذکر است که صنایعِ شیشه دربیران با بهره گیری از تجربه ای ۳۰ ساله و امکاناتِ مدرن قادر است تمامیِ شیشه هایِ خام را با هر رنگ و جنس و قطر و ابعاد و متراژی، بدونِ آن که تغییری ظاهری در آن ها بوجود آید، به شیشه های سکوریت بدل کند. C᠎ontent h᠎as ​be​en c reated with the help of G᠎SA Con te​nt᠎ Gen erator Demoversi᠎on!

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت بهساز نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید