یک سلاح مخفی برای نمای خشک

یکی دیگر از سبکهای رایج در طراحی نما ویلا، سبک روستایی یا روستیک است. در طراحی مدرن نما، پوسته بیرونی با زنجیرهای آلومینیومی به رنگ نقرهای و ارغوانی درخشان ساخته شده است که به منبع اصلی الهام پروژه یعنی شقایق دریایی که همزیستی متقابل را با دیگر موجودات زنده در پیرامونش ایجاد میکند، اشاره دارد. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. در واقع ساختمان و نمای آن، محوطه سازی و فضای سبز، باید همگی از یک سبک مشخص پیروی کنند. همچنین این، نخستین ساختمان بلند با سازهٔ فلزی و دارای آسانسور بودهاست و در طبقهٔ پایینی آن، حوضهایی با اندازهٔ بزرگ ساخته شده بود. تصور کنید در یک پروژه به دلیل پایین بودن قیمت با یک گروه غیرحرفه ای که تجربه کافی ندارند و از مصالح بی کیفیت استفاده میکنند و در پیاده سازی و المان ها و طرح و مدل های دقت و ظرافت لازم به کار نرود و به قولی کیفیت دقت ظرافت فدای سرعت و زمان شود چه خساراتی میتواند به بار بیاورد؟ دو گروه از سنگ های طبیعی که در نمای ساختمان به کار می روند،سنگ های آهکی و سنگ های آذرین هستند.سنگ های آهکی معمولاً به دلیل وجود رگه هایی که در آنها دیده می شود،استحکام چندانی ندارند.مشکل سنگ های آذرین معمولاً جذب آب پایین و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان است.

انواع روش های نمای خشک

اگر فردی به سبک مدرن محوطه سازی علاقه داشته و در عین حال نمای کلاسیک را نیز دوست داشته باشد، در چنین شرایطی یک عدم هماهنگی بین محوطه و نما به وجود میآید. عایقسازی در این روش بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به این موضوع، مشکلات زیادی بهوجود خواهد آمد. طراحی نمای ساختمان، میتواند با بهره گیری از هنر ایرانی باشد و الزاما نیازی نیست که طراحی نمای کلاسیک به صورت اروپایی انتخاب شود. در این نوع نما میتوان از ترکیب آلومینیویم و شیشه در طراحی نمای ساختمان بهره گرفت. ویژگیهای بصری (ترکیب، طراحی جزییات و کاراکتر) جنبههایی را شامل می شود که مشخصه یک نما به عنوان یک شی را تعریف میکند؛ این در ترکیب با ویژگیهای روانشناختی، (ارتباط انسانی، فکری و زمینهای) شامل ویژگیهای رابطهای است که زیبایی درک شده نما را از نظر مخاطب و استفادهکننده تعیین میکند. بهره گیری از شیشه و فلز در این نوع ساختمانها با توجه به در نظر داشتن ضوابط، بسیار مرسوم است. Th is po​st h᠎as ᠎been generated by behsaznama  C on tent Generator  Demoversion!

چوب انواع مختلفی دارد و علاوه بر نمای بسیار زیبایی دارد، از مقاومت بالایی برخوردار است. سنگ پله: پوشش دیوارهای داخل ساختمان استفاده از سنگ برای دیوار داخلی ساختمان ظاهری بسیار باشکوه و خنک به آن می بخشد.اصولاً از سنگ برای پوشش دیوار حمام وسرویس بهداشتی،ساختمان های اداری،فروشگاه ها،سالن های غذاخوری استفاده می شود.سنگی که برای دیوار به کار می رود باید ظاهری زیبا و سطحی جلاخورده داشته باشد.علاوه بر آن تخلخل آن کم باشد تا در اثر شستشو با مواد شوینده آسیب نبیند و مقاومت آن کم نشود. در این روش نورپردازی از نورهای متغیر استفاده می شود. در حال حاضر، انواع نامتناهی از طرح های ساختمان هایی با نمای مدرن وجود دارد. اینکه طراح به چه شکل بتواند یک نمای زیبا و جذاب با هویت ایرانی را طراحی کند، به توانمندی، مهارت و ذوق طراح کاملا بستگی دارد. همانطور که ساختمان نوردهی طبیعی را نشان می دهد و از آن عبور می کند، گفت و گو میان ساختمان، شهر و مشخصات محیط را ترویج می کند. دیدگاه اصلی شما به کجا نگاه می کند ، پاسیوی شما با بوی هوا غرق می شود و در پایان هر روز به چه چیزی می رسید؟ برای ساختمانهایی که ارتفاع زیادی دارند، باید تست تونل باد با دقت بالایی انجام شود که اهمیت این مسئله در مناطق بادخیز به مراتب بیشتر است.

دتایل نمای خشک

نمای هر ساختمان، به نوعی هویت آن به حساب میآید و کارفرمایان همان قدر که به طراحی داخلی و محوطه تالار عروسی توجه میکنند باید به طراحی نمای تالار عروسی نیز دقت کافی داشته باشند. نمای کلاسیک یا همان رومی که امروزه در کشو ما نیز بسیار مورد توجه است، عمدتا حول استفاده از مصالح ساختمانی سنتی میگردد که اصلیترین آن سنگ است. مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزیهای ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است. در این سبک طراح سعی در استفاده از مصالح جدید، به روز و تولید شده با روشهای نوین در نماسازی دارد و در طراحی از عناصر و المانهای تزئینی استفاده نمیکند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بهساز نما.

دیدگاهتان را بنویسید