کرتین وال آمار: این اعداد واقعی هستند

مقاوم سازی نما با مقاوم سازی ساختمان متفاوت است و این دو را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت. برای اجرای سنگ نمای ساختمان در این حالت میتوان از یک دیوار پشتیبان از جنس آجر، بتن و بلوک استفاده کرد. نمای یک ساختمان به عنوان پوسته بیرونی و لباس آن پر اهمیت است و باعث میشود تا اولین نگاه در ذهن مخاطب شکل بگیرد. روکش صفحه باران یا سیستم نمای تهویه از یک دیوار تحمل کننده بار ، یک لایه عایق و مواد روکش ساخته شده است که با استفاده از یک ساختار حمایت کننده بر روی ساختمان ثابت می شود. در این روش ابتدا سنگ بطور اصولی بر روی نما چیده شده و دوغاب بر پشت آن ریخته میشود. لذا اهمیت فناوری از هنگامه ظهور آن تا به اکنون در معماری بسیار متغیر بوده است. این نوع از نمای سیمانی پوششی به ضخامت ۲ سانتی متر است که از ملات سیمان، پودر سنگ و خاک سنگ تشکیل شده و با استفاده از دستگاه دوغاب پاش روی نمای تخته ماله ای پاشیده می شود. از چسب سنگ برای اتصال سنگها و قطعات بر روی هم استفاده نکنید. از ملات خشک و سخت شده برای نمای سنگی استفاده نکنید.

روش اجرای نمای خشک

از اجرای نمای سنگی ر زمان یخبندان به علت احتمال یخ زدگی ملات جلوگیری کنید. نمای ساختمان که به انگلیسی به صورت Building Facades نوشته میشود، به نمای بیرونی ساختمان گفته میشود که بیشترین جلوه را به ساختمان میدهد؛ از این رو کلمه نما (Facade) در اصل ریشه در کلمه ایتالیایی facciata دارد. در هنگام انتخاب طراحی خارجی ساختمان با روش نصب سنگ نما توجه به نوع سنگ، تجهیزات کاربردی برای اجرای نمای سنگ ساختمان در کنار مواردی مثل تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است. بارهای ثقلی، تجهیزات اتصال سنگ، نحوه نصب و سکوی نگهدارنده در هنگام استفاده از این روش در طراحی و اجرای نمای سنگ ساختمان مورد توجه ویژه قرار گیرند. در این میان علاوه بر نصب اصولی انتخاب سنگ مناسب برای نمای ساختمان در جلوگیری از ریزش و عدم تداوم طولانی مدت آن تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر این موارد انتخاب سنگ برای اجرای نمای سنگی در ساختمانهای مختلف باید بر اساس شناخت دقیق و اصولی صورت گیرد. Conte nt h᠎as be᠎en gen᠎er ated by G SA C​on tent G enerator D​em over᠎si on!

تراکوتا در واقع یک کلمه ایتالیایی می باشد که به معنی پخته شدن می باشد. اما یک ویژگی مشترک که در تمامی آنها قابل مشاهده میباشد، مواردی همچون ظرافت، سادگی، کارایی و عدم استفاده از تزئینات میباشند و این موارد به عنوان نکات اصلی برای طراحی نمای ساختمان از طریق طراحی مدرن ذکر میشود. در کل، اگر سازه ای با دوام ، خاص و فریبنده به جهت اجرا بر روی نمای ساختمان خود مد نظر دارید، کارشناسان ما کرتین وال را به شما پیشنهاد می کنند. نمای سیمانی تخته ماله از دو لایه آستر و تخته ماله تشکیل شده است که ضخامت لایه آستر ۲ سانتی متر می باشد و با ملات ماسه و سیمان روی دیوار بلوک سیمانی یا آجری گری پیاده سازی می شود. زمین لرزه، نشست زمین، جا به جایی ساختمان، عدم استفاده از چسب و ملات مناسب، انبساط و انقباض حرارتی و برودتی از سری مواردی بوده که منجر به ریزش و جداشدن سنگ نمای ساختمان میشوند. برای آهن کشی نمای ساختمان از اصول زیر برای اجرا استفاده می شود.

طراح و مجری نمای خشک

از سیم قپان برای پک کردن عمق افقی احجام نما استفاده می شود. اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. ۲- مرتبط بودن ساختمان با معمار فضای شهری : هر شهر و منطقه هویت فرهنگی خاص خود را دارد. اولین برداشت ما از هر شخص یا جسمی معمولا برداشت اصلی ما می باشد که ذهنیت ما بر آن اساس شکل می گیرد که این برداشت ممکن است در شرایط مختلف در ذهن ما شکل بگیرد و هنگامی که صحبت از یک فضا به میان می آید نما اولین قسمتی است که یک بازدید کننده قبل از قرار گرفتن در آن فضا با آن مواجه می شود و به همین جهت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و به طور یقین می توان گفت این نما است که شخصیت هر فضا را منعکس می کند و به همین جهت است که طراحان و معماران مبتکر و خلاق همیشه سعی در اطمینان از زیبا بودن نما دارند و در زیبایی آن از مواد و مصالح مختلفی بهره می برند که این مواد و مصالح می تواند از بتن گرفته تا چوب ، سنگ ، آجر ، شیشه یا حتی فلز باشد.

نمای خشک سنگ

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از طراح و مجری نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید