نه راز محافظت شده درباره اجرای نما

از این جهت این نما را می توان از جمله نماهای نوین با استقامت و مقاومت در برابر ضربه نیز برشمرد. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبایی، امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. مفهوم نمای دو پوسته از اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، توانست در بین تفکرات جامعه معماران رشد تسریع کننده ای را تجربه کند که این موضوع دسترسی به نما های تمام شیشه را برای بهبود زیبایی و نفوذ نور روز را بدون مختل كردن عملکرد سیستم حرارتی بنا ممکن می ساخت. شما می توانید جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره زیر تماس بگیرید. شرکت عمران تجارت فاطر علاوه بر خدمات مهندسی شامل ، طراحی ، مشاوره ، ساخت و اجرای انواع سیستم های نمای ساختمان در راستای تولید قطعات اولیه برای اجرای نما های مختلف ساختمانی تلاش کرده است و توانسته است به تولید قظعات با کیفیت مناسبی و همچنین قیمت مناسبی برسد که میتوانید برخی از قطعات تولید شده توسط شرکت عمران تجارت فاطر را در قسمت زیر مشاهده و جهت مشاوره و خرید اقدام نمایید. بنابراین نمای این ساختمان در بیرون سنتی، ساده و منطبق با اقلیم منطقه بوده ولی برعکس در فضای داخلی از متریال ارزشمند و گران قیمت استفاده شده است.

نمای خشک نمایان

نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نما سازی و ساختن نمای عمارت است. عوض کردن ابعاد بازشوهای نما مانند پنجره ها، تلفیق مصالح مختلف، ترکیب المان های افقی و عمودی در نما برای تاکید بیشتر همه از جمله کارهایی است که می توان برای ایجاد سیالیت و پویایی در نمای ساختمان استفاده کرد. اما با در نظر گرفتن فرهنگ و اقلیم هر منطقه و همچنین توجه به مسائل زیست محیطی، ایمنی، سرعت اجرا و داوم نما و این که نماها اساسا در معرض شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف قرار می گیرند و اینکه همه روزه مصالح مصنوعی و یا ترکیبی جدیدی روانه بازار می شود؛ انتخاب نوع نما را برای بکارگیری در انواع ساختمان ها تحت تاثیر قرار داده و در واقع تا حدودی تصمیم گیری را برای انتخاب یک نمای زیبا و در عین حال ایمن و با دوام مشکل می سازد. مقاومت و دوام شیمیایی بالا و چسبندگی به سرعت و پایدار رزین های مصرفی سبب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف این پنل می شود. در واقع اهمیت و مفهوم نماید و پوسته منوط است به تخلیه انرژی خورشیدی جذب شده در محفظه شیشه ای به منظور تسهیل و بالا بردن تهویه در ساختمان و در نتیجه ، به حداقل رساندن مصرف انرژی مورد نیاز چه در بخش سرمایشی و چه در بخش گرمایشی.

طراحی و ساختن نمای ساختمان با استفاده از آجر باعث می شود نما زیبایی فوق العاده ای به خود بگیرد. بارهای باد و گرانش دیواره پرده ، به طور معمول در خط کف ، به سازه ساختمان منتقل می شوند. با رخ دادن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، القانیان، دارندهٔ ساختمان، همانند بسیاری دیگر از سرمایهداران مورد خشم مقامهای جدید انقلابی قرار گرفت و پس از اعدام با تیرباران، داراییهایش از جمله ساختمان پلاسکو مصادره شده و به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی داده شدند. با توجه به اصالت بکارگیری آجر در معماری ایرانی لازم است این عنصر کلیدی بار دیگر به این عرصه وارد شود و با پژوهش در دستیابی به روشی جدید در نصب این عنصر زیبا که از مصالح اولیه در ساخت مسکن بوده و هنوز هم شادابی و حس اصالت را به بنا میدهد، راه حلی مناسب پیدا کرد تا معماران و طراحان امکان استفاده آن را مجددا در فهرست مصالح نوین قرار دهند تا بتوان باز هم روح پویا و پایدار معماری ایرانی را زنده نگه داشت.

بسیاری از نماها از یکدیگر تفلید کرده و عین همان نما را با اندکی تغییر درب جاهای دیگر می سازند. فلکس استون را می توان تقریبا بر روي هر سطحی شا مل بتن ، بلوک سیمانی و سا پرپشتکارها با استفاده از چسب ویژه اتصالات نمای خشک اجرا کرد. یکی از ویژگی های ظاهری نمای اجرا شده با این سنگ ها این است که می توان این ورق ها را بدون درز نمایان اجرا کرد. سیستم های نما های سنتی مترقی (تمام شیشه با تدابیر سایه بان های ثابت) احتياجات آسايش حرارتی در نما های وسیع را برای تمام جهات در فصول گرم و جهات شمالی جنوبی در فصول سرد فراهم می کرد. مصالح سنتی نظیر آجر نما و سنگ گرفته تا مصالح مدرن نظیر شیشه چند جداره و کامپوزیت که فرایندهای حرارتی و گرمایی برخی از محدودیت های آن را به مزیت تبدیل کرده است. همچنین لازم به ذکر است که مصالح کاربردی در ساخت نما بسیار متنوع است. سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… Th᠎is artic᠎le has be en w ritten wi​th t​he he​lp ᠎of behsaznama Conte nt Gener at or  DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید