چهار راه برای تسلط بر نمای خشک بدون عرق کردن

همچنین لازم به ذکر است که مصالح کاربردی در ساخت نما بسیار متنوع است. تراز کردن کاشی ها از نظر زیبایی در اتمام کار یکی از مسائلی است که می بایستی در هنگام نصب کاشی ها بر روی سطح دیوار رعایت گردد . همچنین به هنگام نصب کاشی ها باید دقت نمود چسب کاشی روی کاشی باقی نماند ، چون پس از خشک شدن ، به راحتی قابل پاک کردن نمی باشد . به منظور زیبایی و همرنگ بودن بندکشی با زمینه کاشی ها با مخلوط کردن پودرسنگ و سیمان سفید و پودر رنگ مورد نظر که به نسبت خاصی مخلوط می گردند و توسط دوغاب تهیه شده کاشی ها را بندکشی می کنند و پس از مدت کوتاهی دوغاب اضافی که روی کاشی های باقی مانده است را با گونی نم دار پاک می کنند ، چون ممکن است پس از خشک شدن قابل پاک کردن نباشد . در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند و سرامیک ها از طریق کلمپ روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند.

مصالح نمای خشک

تا در هنگام نصب کاشی بر روی دیوار چسب ها خودگیری داشته باشد . کلیه سطوح که قبلاً کاشیکاری شده می بایستی با تیشه به صورت زبر در آمده تا پس از مالیدن چسب به پشت سطح کاشی خودگیری با کاشی های قبلی را داشته باشد . در هنگام مالیدن چسب باید مساحتی را که می خواهیم چسب مالی نماییم به مقدار کم تا حد چند کاشی چسب مالیده و کاشی ها را بچسبانیم و تراز نمائیم تا قبل از اینکه چسب خودگیری با سطح دیوار به انجام نرسیده باشد . انحراف از وضعیت تراز افقی نباید از 20 میلیمتر در 10 متر طول بیشتر باشد . سطوح قطعات ساختمان می بایستی از نظر ترازهای قائم و افقی ، باید کنترل شوند ، دیوار بنایی نباید بیش از 10 میلیمتر از حالت شاقولی در یک طبقه خارج باشد و میزان انحراف در کل ساختمان نباید از 30 میلیمتر بیشتر شود .

سطوح قبل از نصب تراز بوده تا در هنگام نصب با چسب فقط با شمشه تراز سطوح را تراز نمود . تا کاشی به راحتی نصب و تراز شود . و اما شستن نما با داربست به مراتب بدلیل عدم استفاده از هارنس و کربند ایمنی – ایمن نبود چوب بست که وزن شمارا تحمل میکند – در هنگام طوفان و باد شدید اصلا توصیه نمیشود زیرا خطرات جانی و مالی دارد – احتمال سرگیجه و بیهوشی فرد بالاست و در این صورت شقوط قرد حتمی است. در سیستم نماهای چسبانده شده (veneer wall)، نقش ملات یا ماده چسباننده، تحمل بارهای ثقلی (وزن نما) و نقش اسکوپ یا مهار نیز به عنوان نگهدارنده بوده و نقش باربری نخواهند داشت. به عنوان مثال، سنگ گران است و احتمال دارد پس از نصب و اجرا خرد شود. زمانی که شما در ساختمان سازی خود از مصالح ساختمانی غیر فلزی استفاده مینمایید و زمانی که این مصالح دارای خاصیت مکندگی نداشته باشند و یا خاصیت مکندگی آن کم باشد ، در این صورت در مجاورت ملات ، آب را به خود جذب نمیکند و چسبندگی بین مصالح و ملات بوجود نمی آید.یکی از این مصالح سنگ می باشد که بسیار در نمای ساختمان و در ارتفاعات مورد استفاده قرار میگیرد که در صورت کنده شدن در مکان هایی که عابر پیاده از آنجا عبور میکند میتواند خطر جانی داشته باشد و از طرف دیگر نمای ساختمان نیز خراب میگردد و برای ترمیم آن نیاز به صرف هزینه زیاد می باشد.

Con tent h as be en cre​ated  by G SA  Con tent Generat᠎or DE​MO .

فروش تجهیزات نمای خشک

در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. بدین ترتیب، اجر پرسلانی برای معماران و طراحان، قلمی جادویی فراهم میکند که در ایده های خلافانه خود را عینیت بخشند. در مقیاس شهری نیز، این ابزار موجب میشود که حضور رنگ در فضای شهری و در نما های عمومی افزایش یابد. همانطور که مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به مقوله صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمانها پرداخته است ما نیز بر آن شدیم که در این راستا گام برداریم . که تاثیر به سزایی در امر هزینه و تعرفه شست شوی نمای ساختمان دارد و در صورت تایید کارفرما می توان سنگ هایی که در گذر زمان از بین رفته اند. با متریال کامپوزیت آلومینیوم می توان طرح های شکسته و با اشکال هندسی خلق کرد. نوع دیگری از سرامیک های ساختمانی با ویژگی ها و اشکال خاص تولید می شود که چینی بهداشتی نامیده می شود . البته بستگی به سمت این دارد که نوعی و کیفیت بار چگونه باشد. خصوصیت اصلی این سرامیک فرج و خلل بسیار پایین است، چرا که این ویژگی سطح استحکام ساختمان را بالاتر می برد. گروه بندی کاشی از نظر فرایند تولید و درصد جذب آب که تایین کننده خواص مورد انتظار می باشد .

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شرکتهای نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید