نما سرامیک چگونه زندگی ما را در 2023 تغییر داد

رواج و محبوبیت بی سابقه این نوع نما نیاز به آسیب شناسی خاص خود دارد. نمای سنگی ساختمان ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر مصالح دارد. رادمهر همچنین در پاسخ به اینکه کدام مصالح برای استفاده در نمای ساختمان مناسب است و ضمن مطابقت با فرهنگ و معماری ایرانی، ایمنی ساختمان را نیز تامین می کند، گفت: انتخاب مصالح مناسب برای نمای ساختمان به پارامترهای مختلف و متفاوتی بستگی دارد. ضمن اینکه باید دید هویت عملکردی بنا چیست؛ یعنی یک مجتمع مسکونی است، یا یک ویلا و یا مجموعه مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه را در برمیگیرد و در نهایت با لحاظ کردن این موارد، باید میزان بودجه و امکانات اقتصادی در ارتباط با مصالح نما را در نظر گرفت. لذا توجه به رعایت ضوابط و مقررات متضمن حداقلها است که البته متاسفانه در برخی موارد، همین حداقلها نیز در نظر گرفته نمی شود. وی ادامه داد: بحث بعدی که باید به آن توجه داشت، رصد کردن تغییرات در مصالح و فناوریهای صنعت ساختمان و وضع ضوابط و مقررات برای به کارگیری آنها در ساختمان است که موجب افزایش کیفیت و ایمنی میشود. نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنلهای مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا میشود و بهترین گزینه برای بازسازی نما نیز میباشد. This da​ta w᠎as w ri​tten by behsaznama Con​te nt  Gener​ator  Demov​ersi​on !

نمای خشک سنگ

از نمای کرتین وال در نمای شیشهای ویلا نیز استفاده میشود. به کمک تجهیزات مخصوص مانند لامپ های هوشمند، پروژکتورهای ال ای دی، چراغ های دلفی، وال واشرها، سیستم و پردازنده مرکزی، سنسورها، ترموستات ها، نرم افزار، شبکه اینترنت و وای فای و … نمای ساختمان از تنوع زیادی برخورد است مانند نما آجری، نما سنگی، نما کامپوزیت، نما اسپایدر، نما کرتین وال، نما ترموود، نما سرامیکی، نما استرچ متال، نما بایرامیکس، نما مونولیت، نما سیمانی، نما اتیکس، نما مینرال، نما لوور، نما رومی و … نمای ساختمان همچون لباسی برپیکر ساختمان هاست. نمای کلاسیک ساختمان، از پر طرفدار ترین سبک ها می باشد. نما ساختمان اولین چیزی است که در هنگام دیدن ساختمان، توجه شما را به خودش جلب می کند. انتخاب نمای مناسب ساختمان میتواند ظاهر کلی ساختمان را به طرز چشمگیری تغییر داده و همچنین جذابیت و ارزش فروش آن را به میزان قابلتوجهی افزایش دهد. استفاده از طیف گسترده ای از متریال ها در این سبک طراحی ، دست طراح را به میزان بسیار زیادی نسبت به، نمونه های سنتی نماهای ساختمان باز می گذارد . شاسی کشی نمای ساختمان باعث افزایش مقاومت ساختمان به رطوبت و شرایط جوی می شود و با این کار جلوی فرسوده شدن ساختمان را می گیرد.

انواع روش های نمای خشک

سنگ های که از جنس گرانیت هستند از نوع سخت هستند و میزان جذب آب در آن کمتر است و در هر ۶۰ سانتی متر یک پیچ در آن به کار می رود. با این حال، دلایل اصلی طراحی ضعیف و نقص در کار است. از جمله مزایای نمای شیشهای فریم لس، به ظرافت دید فریم نگهدارنده شیشه از خارج، امکان بهره گیری از بازشو مخفی در نما، نصب آسان شیشه و آسان بودن تعویض شیشه، عدم انتقال تنشهای سازه اصلی بنا بر شیشه، عملکرد مستقل هر یک از فریمها در برابر زلزله و امکان استفاده از رنگهای متفاوت در نما میتوان اشاره کرد. مقاوم در برابر باران های اسیدی و آلودگی هوا است. با توجه به نوع نمای ساختمان، آن را در برابر حوداث طبیعی محافظت می کند. موقعیت فعلی آن فاصله چندانی با محوطه جدید بازار ندارد و قرار است محل اتصال خیابان Merdiana با میدان لاس گلوریاس را اشغال کند. وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی میتواند در تعمیق آموزشهای مهندسی و حرفهای، تخصصی کردن این آموزشها، ایجاد دورههای بورد تخصصی در زمینه های مختلف مثل طراحی و کاربرد جزئیات ساختمانی، طراحی نقشه های فاز ۲ و طراحی نما نقش آفرینی کند.

نمای ساختمانی آجری برای ساختمان های مسکونی کاربرد دارند. بنابراین معماران خبره از عملیاتی به نام آهن کشی، برای اجرای یک زیر سازی استاندارد استفاده میکنند. امروزه این مهم توسط اجرای نماهای لوور الومینیومی و شیدر آلومینیومی تامین گردیده و نورگیری و تهویه طبیعی پروژه ها در شرایط مناسبی امکان پذیر گردیده است. نمای سه بعدی: نمای اکسپندد متال از همان ابتدا کیفیت سه بعدی بودن نما را تامین می نماید و تنوع بالایی از منظر را به نمای ساختمان می بخشد. برای ساختمان ها بودیم. نماهای مدرن مناسب برای ساختمان هایی است که در مناطق زلزله خیز هستند. رادمهر ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که پارادایمهای ذهنی طراح ساختمان چیست و طراح با بهکارگیری مصالح، سعی در بیان چه چیزی دارد. بررسی کیفیت اتصال پروفیل ها در تمامی مراحل نماکاری اهمیت دارد، اما در نمای سنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در صورت وجود نقص در اجرای نمای ساختمان با نمای سنگی، وزن نما بیشتر خواهد شد و در صورت اشتباه احتمال خرابی و خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت. نمای ساختمانی، قسمت بیرونی یک ساختمان می باشد. معماران و سازندگان در طراحی نمای ساختمانی، می بایست به شرایط آب و هوایی و جوی، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات ساختمان، بودجه و سلیقه افراد توجه کنند.

نمای خشک نمایان

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نما سرامیک.

دیدگاهتان را بنویسید