نمای مدرن کیست؟

یکی از اصلی ترین کاربردهای بتن نمایان یا بتن نما در نمای ساختمان می باشد. آجر قدیمی ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بشر پس از سنگ است. به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل میکند و به دلیل کنترل کیفیت بالای اجزای سازنده، نمای تمام شده حداقل تخریب و اتلاف مصالح ساختمانی را به همراه دارد. از مهمترین ویژگی ها این نمای ساختمانی ، سرستون های بي نظمي است که باب بهره نمای بالایی بوسيله حدسي میرسد طول این ستون ها کمی زیاد دردانه ديدن دل باز گرگ شده است . طول الیاف متناسب با طراحی و ابعاد قطعه تغییر میکند. آخرین نسل الیاف شیشهای Ar-Glass هستند. در روش پرمیکس هم میتوان از اسپری کردن کمک گرفت اما به دلیل کوتاه بودن الیافهای شیشه، دیگر در این حالت الیاف توسط دستگاه برش نمیخورند. از نازل مخصوص اسپری برای پاشش همزمان فیبرهای شیشه خرد شده و دوغاب سیمانی بر روی قالب استفاده میشود. Data w as gener​ated wi th behsaznama Con te nt​ Gener᠎ator DE᠎MO.

سرامیک پرسلانی

را در قالب خدمات مهندسی نما به کارفرمایان گرامی ارائه کنیم. همچنین میتوان سنگ نما را به دیوار پشتی پیچ کرد که دارای ضوابط اجرایی مختلف است. اگر نمای ساختمان ساخته شده از GFRC در مقابل آتش قرا بگیرد، نمیسوزد، بلکه به عنوان یک تنظیم کننده در برابر آتش عمل میکند و از سطح ساختمان که در پشت آن قرار دارد، در برابر شعلههای آتش محافظت میکند. هزینه کمتری نسبت به روش اسپری کردن دارد، اگر چه نازل مخصوص پاشش و پمپ همچنان مورد نیاز است. با توجه به مطالعات متعدد انجام شده در آزمایشگاه در مورد دوام و ماندگاری GFRC ، و در شرایطی که کاملاً با شرایط محیطی سازگار است، دیده میشود که در بسیاری از محیطها، مانند قرار گرفتن در معرض اسپری نمک یا رطوبت بالا، GFRC به خوبی کار میکند. بعد از ساخت قطعات به این روش، تا زمان اجرا بر روی سطوح در فضایی با دما و رطوبت کنترل شده قرار داده میشوند.

الیاف شیشه (Glass Fiber) خود را در دماهای بالا حفظ میکند، استحکام و سختی مناسبی دارد، خواص مکانیکی مقاومت به رطوبت و خوردگی مناسبی دارد و نسبتا ارزان است. اسپری کردن به این روش جی اف آر سی بسیار قوی ایجاد میکند، اما خرید تجهیزات میتواند کمی گران باشد. اسپری دستی همه کارهترین و محبوبترین تکنیک تولید است و روشی است که معمولاً توسط شرکتهای نوپا انتخاب میشود. بر خلاف روش اسپری، برای پرمیکس نیازی به دستگاه برش الیافی نیست اما هنوز هم میتواند به دلیل پاشش مخلوط الیاف شیشه و بتن، روشی پرهزینه باشد. روشی مقرون به صرفه برای شروع کار است. علاوه بر این موارد انتخاب سنگ برای اجرای نمای سنگی در ساختمانهای مختلف باید بر اساس شناخت دقیق و اصولی صورت گیرد. بنابرین امروزه شاهد رشد روزافزون ساختمانهای مسکونی و تجاری هستیم که از اجرا نمای مدرن استفاده میکنند. در گزارش مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی پس از زلزله کرمانشاه مشخص شده بود، یکی از بیشترین موارد تخریب و خسارت وارد شده مربوط به جدایی و ریزش نماهای ساختمان ها و ملحقات آنها است که در مناطق شهری به عنوان یکی از شایع ترین اشکال خسارت تلقی می شود.

اجرای نمای کرتین وال، یکی از مدرن ترین نماهای مدرن در معماری ساختمان های امروزی می باشد. یکی از گزینههای نهائی برای ایجاد جی اف آرسی استفاده از یک روش ترکیبی است که از نازل ارزان قیمت برای استفاده از پوشش نما و دوغاب قالببندی شده استفاده میکند. جهت اعمال رزین باید از یک روز قبل نماشویی انجام شود و سطوح کاملا خشک باشد؛ در غیر این صورت رزین اثری ندارد و یا این که سبب ایجاد سفیدک خواهد شد. روش اجرای نمای خشک ساختمان را به دلیل وجود فضای میانی میتوان بهترین روش برای اجرای عایقکاری حرارتی و صوتی ساختمان دانست. به طور واضح ضخامت فیلم رنگ نمای ساختمان در حالت های مرطوب و خشک با یکدیگر تفاوت دارد. انواع رنگ نمای ساختمان، نحوه اجرای رنگ نمای ساختمان، فروش رنگ نما، قیمت رنگ نمای ساختمان، معرفی رنگ های ساختمانی، بهترین نوع رنگ نمای ساختمان باتوجه به نیازهای بازار ساختمان، صنعت ساخت رنگهای مورد استفاده در نمای ساختمان امروزه پیشرفت بسیاری کرده قیمت نمای خشک است. ماسه سیلیسی برای مقاومت بهتر و ظاهر زیباتر کاربرد عمدهای در ساخت این قطعات دارد. از GFRC میتوان برای ساخت ستونها و ستونها، گنبدها، سقفهای تزیینی و دیوارها، مجسمهها، نردهها، قطعات تزیینی برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمانها، همچنین در ساخت سازههای دریایی مانند اسکلهها و پلهای شناور، کانالها برای کابل کشی، کانالهای آب، مخازن ذخیرهسازی و موارد دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید