نمای مدرن چگونه زندگی ما را در 2023 تغییر داد

علاوه بر طراحی معماری نمای ساختمان، اجرای نما بسیار اهمیت دارد چرا که در مواردی دیده شده به دلیل اجرای نامناسب، نما جلوه بصری مورد انتظار را به بینندگان نمیدهداجرای نمای ساختمان باید با پلان و نقشه ترسیم و تایید شده از ساختمان هماهنگی و همخوانی داشته باشد. شرکت اتاق آبی مجری طراحی و اجرای نما و پلان در تهران میباشد. در حالت کلی اجرای نمای ساختمان در چندین مرحله متفاوت صورت می گیرد که شامل طراحی نما ، زیر سازی نمای ساختمان و اجرای نما است. در سیستم کرتین وال فریم لس بیشترین سطح شیشه را در نما داریم چرا که شیشه ها با فاصله کمی از هم و بدون هیچ عنصر اضافی در کنار هم جای گرفته اند. در این روش اجرای نما بر خلاف روش سنتی مصالح با دیواره اصلی ساختمان فاصله دارند و به آن نمیچسبند. به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … ᠎This post has  been w ri tten by G​SA Content᠎ G en erat or D​emov᠎er᠎si᠎on᠎!

وقتی نماهای مدرن کسب و کار رشد خیلی سریع

همچنین اعلام کردند که شهرداری تهران در اجرای کامل و به موقع بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری و تبصره آن کوتاهی داشتهاست. روشهای اجرای نمای کرتین وال در سیستم قابدار از هر نوعی که باشد، میتواند جلوه خاصی به ساختمان ببخشد. دریافت اطلاعات دقیق در مورد انواع پوشش خارجی قبل از روکش دیواری که در ساختمان شما انجام می شود مفید است. سیستمهای پوشش خارجی کامپوزیت ، روکشهای نما هستند که در معماری امروزی که در آن تخیل نامحدود است ، کاربردهای وسیعی پیدا میکند. سیم قپان سیمی است که معمولا از بالاترین ارتفاع ساختمان آویزان کرده وجسم سنگینی که وزش باد بر آن تاثیر نگذارد. اجرای نمای خشک باعث میشود تا از تابش مستقیم آفتاب و قطرات باران به دیوار اصلی ساختمان جلوگیری شود. در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده میشود. در این شرایط، متریال و مصالح مورد استفاده در بناهای معماری نیز از قافله تغییرات و تحول عقب نمانده اند و متناسب با معماری و نیازهای انسان در هر دوره ای رشد کرده اند. نماهای مدرن به گونه ای طراحی می شوند که اهدافی چون مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب، جذب ضربات باد و نیروهای لرزه ای، مقاومت در مقابل بارهای باد و نیز از نیروهای وزن بار مرده را برآورده سازند.

زندگی، مرگ و اجرای نما

این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. انواع دیگر مواد نما شامل تخته های بزرگ ، پانل های فلزی ، رندر عایق بندی شده و کاشی های سفالی است. به طور کلی هزینه ساخت و اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به روشهای دیگر پایینتر است و در صورت آسیب به هر بخش آن امکان تعویض وجود دارد و نیاز به تخریب و اجرای مجدد کار نیست. در معماری، نمای مدرن ساختمان اغلب مهمترین جنبه از نقطه نظر طراحی است، زیرا کارکتر ساختمان را تعیین می کند. همچنین یک طبقه بندی نئوکلاسیک وجود دارد که از نظر ساختار با برخی از سبک های نمای مدرن ترکیب شده است. اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح و مواد باید مورد توجه قرار گیرد ، کیفیت مصالح مصرفی است. می توان جهت جلب توجه کمتر، قسمت های نمایان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد.

روکش سنگ طبیعی به راحتی نصب می شود، نیاز به تعمیر و نگهداری کم و مقرون به صرفه دارد و ضایعات را کاهش می دهد. ابعاد و مساحتی که قرار است نماسازی در آن اجرا شود روی قیمت اجرای نمای سنگ خشک مؤثر است. در طراحی و اجرای نما سیمانی باید قبل از هر چیزی به ایجاد سطح مناسب دقت کرد، که با شاسی کشی فلزی و توری رابیس فراهم خواهد شد. در این روش امکان عایقکاری حرارتی و صوتی فراهم است. روش نمای خشک نمایان و نامشهود. نمای سنگ به دو روش تر و خشک اجرا می شود. برای مثال در شهر های استان مرکزی از قبیل خمین و محلات و استان هایی چون اصفهان و لرستان ، استفاده از نمای سنگ پیشنهاد می شود . داشتن خلاقیت و انتخاب طرح زیبا ، کاربردی و چشم نواز نمای خاص و متفاوتی ایجاد می کند. مزایا و معایب متفاوتی در ساختمان ایجاد می کند. باعث ایجاد تهویه در دیواره ساختمان و در نتیجه خروج رطوبت از روی آن می گردد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نما سرامیک.

دیدگاهتان را بنویسید