نمای سنگ – یک نمای کلی

دیوار پشتیبان نما که بار سیستم اتصال خشک سرامیکی به آن وارد می شود باید از نظر دارا بودن سطحی صاف و شاغولی و در محدوده رواداری های مجاز و شرایط تعیین شده برای نصب سیستم سرامیکی بررسی شود. رزینها پس از خشک شدن و ساب خوردن مانند سنگ صیقلی شده و مقاومت خوبی را از خود در مقابل شرایط جوی نشان میدهند، اما پشت سنگ که با دوغاب سیمان در تماس خواهد بود نیز دارای خلل و فرج میباشد که هنگام دوغابریزی، دوغاب سیمان در خلل و فرج پشت سنگ نفوذ کرده و عامل پیوند بین دوغاب و سنگ میگردد و این پدیده در سنگهای تراورتن مانع جدا شدن سنگ از دوغاب میگردد. وظیفه اصلی مصالح ساختمانی بکار رفته در نمای سایدینگ هدایت آب شستشو و باران به بیرون از ساختمان و به طور کلی محافظت از ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی است. مقاومت در برابر آتش سوزی: از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزی این مصالح در بسیاری از کشورها به عنوان مصالح ضد احتراق شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آتش سوزی نیز برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کنند زیرا تمامی مواد بکار رفته در ساخت آن بدون CFC هستند. Da ta has ​been cre᠎at ed by behsaznama Con᠎te᠎nt Gen erat᠎or Dem​oversion​.

قیمت اجرای نمای خشک

برای نمای شیشهای، از شیشههای معمولی استفاده نمیشود زیرا این نوع نماها از نظر ایمنی خطرناک هستند چرا که در هنگام شکستن به قطعات ریز و درشتی خرد شده و احتمال پرتاب شدن شیشه و آسیب دیدن افراد وجود دارد. نمای کرتین وال طوری ساخته شده که در فضای بین دو شیشه، جریان هوای پویا قرار دارد. به طورکلی دو نوع براکت ( نشیمن) در ساختمان این نوع نما مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت زیرسازی (شاسی کشی) با استفاده از پروفیل ها و طبق نقشه ی فاز دو صورت می گیرد. همانطور که می دانید، اکثر سازندگان ساختمان در سطح شهر ، با توجه به قیمت بالای زمین و ساخت ، سعی می کنند از تراکم و سطح اشغالی که قوانین شهرداری در اختیار آن ها قرار داده ، نهایت استفاده را ببرند و حتی یک سانتی متر هم پرتی نداشته باشند. اولین چیزی که در مورد یک ساختمان به ذهن می رسد، چه برای تجارت یا حتی برای زندگی چیست؟ نمای بعضی از آن ها را دوست دارید و بعضی دیگر را مورد پسند نمی دانید. قبل از به کار گرفتن فولاد در امر ساختمان سازی ویا به طور کلی قبل از رواج صنعت فولاد کلیه سقف ها ساختمانها مخصوصاً در ایران با چوب و یا با قوس پوشانیده می شود ودر ممالکی که مانند ایران دارای جنگلهای فراوان نبوده اند از قوس بیشتر استفاده می کردنند به طوری که هنوز هم بعضی از ساختمانها را در یزد وکرمان وبم که در ناحیه کویری قرار دارند به وسیله قوس می پوشانند.

مصالح نمای خشک چرا}

اکثر تولیدات فولاد ضد زنگ این روز ها از نوع بازیافتی است. پس از آن ، دستورالعملی به شهرداری ها ابلاغ شد که نمای کلاسیک ، از چرخه معماری و نمای شهر حذف شود. پس از انتخاب متریال مناسب باید نقشه های فاز ۲ شاسی کشی را تهیه کنید. قبل از اتصال و نصب متریال اصلی نما، معمولا شاسی کشی انجام می شود، هدف معماران از انجام این کار، ایجاد یک بستری مناسب و سطحی صاف جهت نصب و اتصال متریال نما می باشد. چسب در این روش همانند یک ماده الاستیک عمل می کند یعنی توانایی جذب حرکات ارتعاشی آجر و زیر سازی آن را دارد. این موضوع در رابطه با نمای سنگی اهمیت بیشتری دارد. پر واضح است که ساختمانهای بلندمرتبه تاثیر بیشتری در نمای کلی شهر و زیبایی آن دارند. از آنجایی که جنس هندریل در مدل های ذکر از فها می باشد دوام بیشتری داشته و در صورت خراب شدن هزینه های تعویض و یا تعمیر آن نسبت به نرده چوبی و سنگی کم تر خواهد بود. یک روش نصب سرامیک های مورد استفاده در نما روش نصب خشک می باشد .

مشخصات و الزامات سرامیک های پورسلان یا سرامیک های تهویه شونده (Terra Cotta) در این روش در استاندارد ملی ISIRI 25 آورده شده است. شاید طی سالهای گذشته به دست فراموشی سپرده شده باشد اما هنوز کارفرماهایی هستند که از ما ، نمای سنتی ایرانی با تمامی جزئیات و دیتیل های موجود در آن را می خواهند. نمای سنتی ایرانی : معماری سنتی ایران ، بسیار غنی است. علاوه بر زیبایی نمای ساختمان شیشه منجر به تأمین نور و میزان روشنایی ساختمان می گردد که انتخاب آن گزینه بسیار مناسبی در اجرای نمای ساختمان می باشد. علاوه بر بحث زیبایی شناسی، یک نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. این نقشه تمامی جزئیات و اطلاعات مرتبط با اجرای نما از جمله پروفیل مورد نیاز، ابعاد و ضخامت، محل اتصال شاسی کشی به سازه، ابعاد جوش و نوع جوش وجود دارد. ᠎This data was gener​ated with the help  of behsaznama  Conte᠎nt Gener ator  DE MO!

طراح و مجری نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از روش اجرای نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید