نمای خشک – آرام، هست زمان پخش!

طراحی نما به سبک ایرانی، با بهره گیری از مصالح ساختمانی بومیو غالبا از آجر است. یکی دیگر از سبکهای رایج در طراحی نما ویلا، سبک روستایی یا روستیک است. برای ساختمانهایی که ارتفاع زیادی دارند، باید تست تونل باد با دقت بالایی انجام شود که اهمیت این مسئله در مناطق بادخیز به مراتب بیشتر است. به طور کلی، طراحی نمای کلاسیک در مجتمعهای تجاری که ارتفاع زیادی دارند، جلوه چندانی ندارد و بیشتر در ساختمانهای کوتاه تر مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه قصد داریم شما را با سبک های معماری که برای طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند ، آشنا نماییم. در واقع ساختمان و نمای آن، محوطه سازی و فضای سبز، باید همگی از یک سبک مشخص پیروی کنند. در مقابل این مسئله، رنگهای تیره قرار میگیرند در واقع رنگهای تیره بیشتر مناسب متراژ بالا هستند و در صورت استفاده از این دسته از رنگ­ها در متراژ بالا، چیزی از ابهت ساختمان کم نمیشود. یکی از انواع نماهای شیشه ای که بسیار مورد توجه واقع شده، نمای کرتین وال (curtain wall) دتایل نمای خشک محسوب میشود. زمانی که محیط از آب اشباع می شود در محل های درز بندی شده، آب می تواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند ودر نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. This ​post was done  by behsaznama Cont᠎en᠎t Gene᠎rato​r DEMO!

ها برای ایجاد حس شکوه و تجمل بسیار مناسب هستند.

این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. نمای کلاسیک، به طور کلی یک نمای تجملی به حساب میآید که محدودیتهایی برای آن در برخی از شهرها در نظر گرفته شده است به همین دلیل پیش از طراحی نمای ساختمان به این سبک، از آخرین ضوابط طراحی نمای ساختمان، باید آگاهی کافی داشت. در صورت استفاده از توری رابیتس میلگرد نیز مورد نیاز است. مورد استفاده قرار میگیرند. سبک نقش بسیار مهمی در متریالی که مورد استفاده قرار میگیرد دارد، برای مثال در سبک کلاسیک تلاش میشود تا از متریال با ارزشی نظیر چوب، سنگ مرمر و … در طراحی نمای کلاسیک بیشتر از سنگ استفاده میشود که سنگها ممکن است طبیعی باشند و یا سنگهای فرآوری شده باشند، این سبک نماها برای ایجاد حس شکوه و تجمل بسیار مناسب هستند. This h as be᠎en c reated with behsaznama C​on te nt᠎ Gen​er ator​ Demov᠎ersion !

Se7en بدترین اجرای نما استراتژی‌ها

چنانچه هدف از طراحی نمای ساختمان مجتمع تجاری، القای حس تجمل باشد، میتوان از طراحی نمای کلاسیک بهره گرفت. در این نوع نما میتوان از ترکیب آلومینیویم و شیشه در طراحی نمای ساختمان بهره گرفت. در برخی موارد نیز از ترکیب آن با مصالحی همچون سنگ، ظاهری منحصر به فرد به ظاهر ساختمان میبخشد. وجود ساختمانهای جدید با ظاهری متفاوت، چهره شهر را دگرگون کرده و شادی و نشاط را به فضای زندگی و کار افراد منتقل میکند. نمای ساختمان اداری باید به گونه ای باشد که با وجود القای حس زیبایی، بتواند تا حدود زیادی متناسب با کاربری مورد نظر باشد. علاوه بر این، نمای تجاری باید به گونه ای باشد که حس کنجکاوی افراد را برانگیزد و تا زمانی که طراحی نمای ساختمان تجاری به این شکل نباشد، افراد کمتری برای ورود به آن تشویق میشوند. مهندسین معمار که در زمینه طراحی و اجرای نما به ویژه طراحی نمای مسکونی، فعالیت دارند این مسئله را به خوبی میدانند که هر چقدر نماها به یکدیگر نزدیک­تر طراحی شوند، به لحاظ بصری حس بهتری را در مخاطب ایجاد خواهند کرد. حالت بهینه دیوار برای اینکه به خوبی نمای خشک را ایجاد کند، به صورت دیوارهایی پیوسته بوده که ارتفاع و طول زیادی دارد.

اگر که بخشهای مختلف و جامعه مهندسان بتوانند از روش اجرای خشک حمایت کنند، به نتایج بسیار خوبی در بخش ساختوساز خواهیم رسید. مصالح ساختمانی در طراحی و اجرای نمای ساختمان اداری، الزاما نباید از سنگ باشد و بر اساس حدود مجاز ضوابط طراحی نمای ساختمان میتوان از شیشه، فلز و کامپوزیت استفاده کرد. نمای پست مدرن شامل استفاده از نماها و الگوهای سنتی در هر منطقه است که به فرهنگ هر منطقه توجه دارد و آنها را به نوعی در طراحیهای خود استفاده میکند. البته بستگی به سمت این دارد که نوعی و کیفیت بار چگونه باشد. این نوع نما یکی از انواع نماهای شیشه ای به حساب میآید که در آن از سیستم پوشش با سازه خود ایستا بهره گرفته میشود. امروزه یکی از متداولترین سیستم های اجرایی نماهای شیشه ای در دنیا ،نمای کرتین وال میباشد. در نشریه 714 محدوده کاربرد نماهای ساختمانی است. عایقی در برایر صدا و حرارت و رطوبت است.

نمای خشک در ایران

​Th is article has been gener᠎ated by G᠎SA C on tent G enerat᠎or D​emoversion.

دیدگاهتان را بنویسید