نماهای مدرن راهنمای برقراری ارتباط ارزش

همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز می باشد. تجهیزات به کار رفته در ساخت این قابها مقاطع فولادی گالوانیزه سنگین، مقاطع سازه ای استاندارد نورد شده و یا مقاطع پیش ساخته آلومینیومی است. در این مقاله به اجرای نمای آجری که شامل سه دسته کلی زیر است، پرداخته شد. همچنین نمای آجری قابلیت آن را دارد که سال ها بدون این که نیازی به تمیز شدن ظاهر اولیه خود داشته باشند بمانند. نمای سیمانی تخته ماله از دو لایه آستر و تخته ماله تشکیل شده است که ضخامت لایه آستر ۲ سانتی متر می باشد و با ملات ماسه و سیمان روی دیوار بلوک سیمانی یا آجری گری پیاده سازی می شود. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. این روش به دلیل مزایایی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. در این روش با توجه به استفاده از زیرسازی آلومینیومی، حجم زیادی از زیرسازی آهنی کاهش می یابد. از این رو اجرای نما سمنت برد در یزد نیز با استقبال زیادی از سوی معماران و پیمانکاران همراه است. ᠎Conte᠎nt h᠎as ​been gener at᠎ed  by behsaznama Con tent G᠎en᠎er᠎ator  DE᠎MO​.

نیاز بیشتر؟ بخوانید این نکاتی برای حذف کرتین وال

نمای ساختمان یک حیطه کاملا تخصصی است و اجرای مهندسی و استاندارد انواع سیستمهای نمای خشک و نماهای مدرن بدون دانش و تجربه ممکن نیست؛ از این رو اهمیت وجود مشاور نما برای انواع پروژهها، خصوصا پروژههای بزرگ مقیاس، ضرورت پیدا میکند. در این روش پس از نصب سنگ نما امکان جداسازی و جا به جایی آن وجود نداشته و احتمال جداسازی سنگ نما وجود دارد. این روش اجرای نمای سنگی بیشتر برای سنگهای فاقد خلل و فرج در سطحشان استفاده میشود. در این حالت به قابی که از اعضای مجزا برای اتصال سازهها تشکیل شده استاد و قالبهای از پیش ساخته با ابعاد بزرگ متصل شده به پشت بند خرپا گفته میشود. نمای سیمانی تیشه ای از دو لایه تشکیل می شود. اجرای نمای سنگ ساختمان با کامپوزیت، ورقههای آلومینومی و شیشه در قالب دو روش کلی اجرای نمای سنگ خشک و اجرای نمای سنگ تر توسط افراد متخصص صورت میگیرد. نحوه اجرای نمای کرتین وال در این روش بهگونهای است که استیکهای آلومینیومی در جهتهای عمودی و افقی بین فضای طبقات قرار میگیرند. در این مرحله از چسب های مخصوص جهت اتصال مصالح استفاده می شود.

اجرای نمای سنگ ساختمان اصولا با استفاده از سنگهای مقاوم و پایدار در برابر تغییرات آب و هوایی به نسبت سنگهای نصب شده در طراحی داخلی صورت میگیرد. در برابر عوامل طبیعی، تغییرات آب و هوایی و مشکلات محیطی مقاومت بالایی داشته باشند. در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. کساني که مجري نماي خشک مي باشند اين نوع نما را بيشتر براي ساختمان هايي که بايد مقاومت بسياري در برابر آتش سوزي و امواج داشته باشند پيشنهاد مي دهند. با توجه به سمت استانداردهای جدید محصول و ساز، نمای رومی پیش اسم و نمای رومی با مايه خانه را میتوان جایگزین نما رومی سنگی دانست. ۵ شب پیش – نماي نهاد جلاجل توضيح و فرم دهي بيگم نگاره بسيار مهمي ايفا مي کند بنابراین در نماي. طراحی نمای ساختمان نقش خیلی اساسی در سیمای بصری شهری دارد و می تواند نظر مخاطب را همواره به سمت خود جلب کند.

اجرای نما بدترین دشمن شماست. 10 روش برای شکست دادن آن

در داخل مجتمع نیز وجود وید مرکزی که دارای خطوط منحنی و نرم است امکان سهولت در حرکت و تردد برای مراجعه کنندگان را فراهم آورده است. در این ساختمنان اداری نمای غربی ساختمان دارای فرم سخت با فضای باز محدود می باشد. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. در هنگام انتخاب طراحی خارجی ساختمان با روش نصب سنگ نما توجه به نوع سنگ، تجهیزات کاربردی برای اجرای نمای سنگ ساختمان در کنار مواردی مثل تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است. قرار گرفتن نمای ساختمان در معرض تغییرات آب و هوایی و حوادث طبیعی و انسانی توجه به این اصول را اهمیت بیشتری بخشیده است. ممکن است یک ساختمان نمای بسیار زیبایی داشته باشد اما کیفیت ساخت بسیار ضعیفی را دارا باشد. در حالی است که سرامیکهای غیر پرسلان از خاک رس تصفیه نشده و برخی افزودنیهای معدنی در دما و فشار کمتر از سرامیکهای پرسلانی ساخته میشن. امروز با مطلب طراحی و اجرای نما و اینکه یک نمای بیرونی که یکی از قسمت های اصلی و مورد توجه یک ساختمان ،هم از نظر طراحی منظر و هم از نظر زیبایی محیط زندگی مان است را مورد بررسی قرار خواهیم داد .  Art​ic le has been creat​ed ​with G SA  Content G᠎en erator Demov᠎er᠎si on !

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک نمایان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید