معرفی اجرای نما

از این رو معماران به دنبال ارائه راه حلی در طراحی نما بودند تا در عین داشتن حریم خصوصی نور را به فضای داخلی انتقال دهند. همچنین در شهرهای مذهبی چون مشهد ایجاد حریم خصوصی برای کاربران در الویت می باشد. همانطور که از نام نمای خشک بر می آید، عمده تفاوت این نما با نمای معمولی در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. درسيستم نماي خشک ابتدا يک عايق حرارتي به طور مستقل با اتصال مکانيکي يا چسب به بدنه ساختمان محکم مي شود سپس چهارچوب يا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد يا آلومينيوم مي باشد به ساختمان متصل شده تا نماي خشک با رعايت فاصله از عايق حرارتي بر روي چهارچوب نگه دارنده قرار گيرد. این چهارچوب می تواند از فولاد ، آلومینیوم یا چوب اشباع شده باشد. این واقعیت بر اساس تعدادی از شرایط از جمله کیفیت کار در زمان نصب و قرار گرفتن در معرض روکش در برابر آب و هوا از جمله مکان ، ارتفاع و طراحی است. 3. سازه ای که روی نما به کار برده می شود از دیگر متریال ها و مصالح مهمی است که باید به درستی آنها را روی نما نصب کنید.

ی خشک روی آوردند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل این که این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، باید از رنگهایی پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. ملات بندکشی برای استفاده در بین سنگ های نما باید دارای رنگی مشابه با رنگ سنگ های استفاده شده در نمای ساختمان باشد. سالهای متمادی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان با استفاده از ملات و سیمان انجام می شد که به علت جدا شدن نمای مذکور از جداره دیوارها خارجی به سیستم نمای خشک روی آوردند. به این گونه که در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی(معمول)، ملات در نما حذف می شود و سطح رویه (سرامیک،سنگ،سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان وصل می شود. این ماده که بصورت مایع می باشد و با آغشته نمودن سطح شیشه به یک لایه نازک و نارمرئی از آن، می توان از نشستن هر چیز بر روی شیشه جلوگیری کرد. در این روش قطعات و ابزار بصورت نمایان و قابل رویت هستند. اندازه گذاری و فاصله ها و نوع اتصالات آنها به گونه ای طراحی می شوند که در برابر عوامل محیطی نظیر باد مقاوم باشد. نمای خشک نامشهود به گونه دیگری از سیستم ها اطلاق می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده و رویت نمی باشند. This article has be​en created wi th behsaznama Cont ent ​Gene rator  DE​MO.

در سيستم نماي خشک نصب آجر و ريل ها تنها به صورت مکانيکي است بنابراين اجراي اين سيستم نياز به کارگر حرفه اي ندارد. از طرفی دیگر با توجه به اینکه متریال های نما روز به روز در حال افزایش هستند انتخاب اینکه چه نوع متریالی برای نما مناسب است کار اجرای نما را سخت تر می کند. امروزه استقاده از نماهای خشک به دلیل مزایای منحصر به فردش نسبت به دیگر مصالح نما از الویت بیشتری برخواردار است. برای جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان در سیستم ها ی نمای خشک ، یک فضای خالی تهویه بین عایق و نما ایجاد میکنند. انتخاب رنگ سفید به دلیل بازتاب بالای نور خورشید بود و انتخاب چوب به این دلیل بود که از ظرفیت حرارتی بالایی برخوردار است و می تواند نوسانات دما را در داخل ساختمان کاهش دهد. تنها در دهه ­ها و سال­های پایانی قرن بیستم بود که چالشی اساسی در تلقی مرسوم و متداول از نما در طراحی معماری بوجود آمد. ᠎This post was gener᠎ated by behsaznama Con te​nt G ener​at​or Demov er sion.

این محصول دارای ظاهری شیری رنگ می باشد که بعد از خشک شدن بی رنگ شده و حالت لاستیکی انعطاف پذیر به خود میگیرد که ١٠٠ درصد ضد آب می باشد و در برابر عوامل جوی و محیطی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. D ماتریس مولکولی است به طوری که می تواند مقاومت خوبی در برابر خراش و مواد شیمیایی را ارائه دهد. بنابراین باعث مقاومت نما و دیوار زیر کار نما میگردد. عایق حرارتی جداگانه و بطور مستقل با اتصالات مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم می شود. متریال های به کار رفته در نمای ساختمان آجر، چوب نمای سنگ و فلز هستند. با هم تفاوت داشته و همین موضوع می بایست در طراحی و اجرای شاسی نما لحاظ شود . این شرکت توانسته است در طی سالها همکاری گسترده با معتبرترین شرکت های تولیدکننده جهانی وکسب دانش فنی در حوزه مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های نورپردازی مدرن، با خلق ایده های نو و اجرای موفق پروژه های عظیم نورپردازی نما ساختمان با هدف به روز رسانی در این صنعت، نام خود را درمیان پیشگامان این صنعت مطرح نماید. از ویژگی های منحصر به فرد شرکت نماتکس تامین و تولید قطعات نورپردازی مطابق با استانداردهای جهانی و متناسب با استعداد بنا و متریال سازه و همچنین اجرای پروژه های نورپردازی دقیقا مطابق با طرح شبیه سازی شده توسط کارشناسان فنی باتجربه و آموزش دیده می باشد.

᠎Th​is data h​as ᠎been written with G SA Conten t ​Ge​nerato r DE MO!

دیدگاهتان را بنویسید