مزایای کرتین وال

این نوع از نما باتوجهبه فاکتورهای مختلفی تقسیمبندی میشود. در این نوع نما، شیشههایی که قرار است، به عنوان نمای ساختمانی نصب شوند، به جای اینکه روی خود ساختمان قرار بگیرند، روی سازه کرتین وال نصب میشوند. بر اساس همین درپوش است که سیستم فیس کپ به دو نوع نیمه درپوشدار و کاملاً درپوشدار تقسیم میشود. کرتین وال که یکی از مطرحترین نوع نماهای شیشهای محسوب میشود، در دسته نماهای مدرن قرار میگیرد. بنابراین بندکشی باید به گونه ای انجام شود که بطور کامل از نفوذ آب جلوگیری کند. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم اجرای نما فقط از نظر زیبایی نباید بررسی شود و مقاومت آن هم دارای اهمیت بالایی است، نمای سیمانی دارای مقاومت زیادی بوده و در برابر عوامل جوی مانند باران و باد مقاوم می باشد. جدا از بحث زیبایی شکل ظاهری، نمای بیرونی ساختمان باید دارای مقاومت بالایی باشد. البته استفاده از ضدزنگ موجب افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی می شود.

نمای خشک در ایران

Th is c᠎ontent h as be en g​en᠎er ated by behsaznama ᠎Content ᠎Generator DE᠎MO.

10 نشانه‌هایی که شما تأثیر زیادی بر کرتین وال داشتید

کرتین وال با مقاومت بالایی که دارد میتواند استحکام زیادی برای ساختمان فراهم کند. اگرچه نماهای شیشهای و آلومینیومی اخیراً به مناظر شهری افزوده شدهاند که عمدتاً الهام گرفته از غرب هستند، اما نماهای سفالی مانند آجرهای روبرو یا کاشیهای سفالی برای سالها مورداستفاده قرار گرفتهاند. اگر میخواهید برای ساخت نما یا قاب سازی انواع پنجره در ساختمان از بهترین متریال موجود در بازار استفاده کنید، آیرومارت تامینکننده انواع آهن آلات مورد نیاز شماست و این کالاها را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار متقاقضیان قرار میدهد. درون صورتی که این نوع سفت تو جستن چماق برلایه بندی هرج ومرج زرخريد شود (Vein cut )، لایه های مشابه نفس درب مساحت پلاک بریده شده نمایان خواهند شد که توازی ٬ تنوع جو رنگی و تغییرات كلفتي لایه های رنگی تو موسم آرمان سبب ایجاد هماهنگی خاصی داخل نمای ساختمان می شود.اما اگر تراورتن به مقصد توازن لایه ها بریده شود (fleuri cut) یا (cross cut) منظره ای با اشکال و دوایر هم دل المرکز به سوي مبالغ می آید . نمای خانه به ضلع بیرونی خانه که معمولاً مشرف به خیابان قرار میگیرد گفته میشود. به این ویژگی کرتین وال بهاصطلاح خود ایستایی یا self-support گفته می میشود. همانطور که پیشتر گفته شد، در بین نماهای شیشهای کرتین وال کاربرد بسیار زیادی دارد.

این نما که با نام لامل هم شناخته میشود بهعنوان سازهای جداگانه در ساختمان است. کرتین وال بهعنوان یک پوشش برای نمای ساختمان محسوب میشود. کرتین وال که جزو نماهای خشک محسوب میشود، هم ظاهر زیبا و منحصربهفردی دارد و هم از ویژگیهای مقاومتی بالا برخوردار است. نحوه اجرای نمای کرتین وال در این سیستم به این صورت است که شیشهها بین لاملها جای گرفته و آنها را از هم جدا نگه میدارند. در این نوع نما از درپوش (cap) برای استحکام و ثابت نگهداشتن شیشهها سر جای خود استفاده میکنند. به جای رنگ آمیزی متریال مورد استفاده، آنها با ظاهری مدرن و با رنگ طبیعی خود نمایش داده می شوند. تابهحال برای­تان پیشآمده در هنگام راه رفتن در کوچه یا خیابان، نمای یک ساختمان و شکل ظاهری آن توجه شما را به خود جلب کند و باعث شود به آن خیره شوید؟ لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد اجرای نما گشت .

همین موضوع باعث شد، که این لاملها خیلی زود از صحنه صنعت نمای ساختمانی حذف شوند. باتوجهبه کاربرد گستردهای که امروزه این نما پیدا کرده و جایگزینی آن با نماهای سنگی و آجری، آشنایی با انواع سیستم اجرای نمای کرتین وال ضرورت مییابد. بیشتر واحدهای نخستین ساختمان پلاسکو با گذشت زمان و در سالهای پایانی عمر سازه، به کارگاههای تولیدی تبدیل شدند که با کاربری آن، همخوانی نداشتهاست. لازم است این نما دارای ویژگیهایی باشد که بتواند در برابر عوامل طبیعی مقاوم بوده و از ساختمان در برابر خطرات و حوادث محافظت کند. با اینکه مدتزمان زیادی نیست که این سیستم وارد ایران شده است، اما بهسرعت در حال گسترش است و میتوان ساختمانها و سازههای بسیاری را با نمای کرتین وال در خیابانها دید. اما باتوجهبه فراوانی گونههای مختلفی که از آنها وجود دارد، بسیاری از ما ممکن است نوع شیشهای آن را مشاهده کرده باشیم. بهسرعت و در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کرد و به یک خصوصیت مهم در معماری و طراحی تبدیل شد. در بلایای طبیعی مانند طوفان، زلزله، بادهای شدید و سایر شرایط نامساعد جوی میتوان به نقش مهم نمای کرتین وال پی برد. مهم ترین عامل در طراحی نما در نظر گرفتن بودجه است.

دیدگاهتان را بنویسید