مریض و بی حوصله انجام اجرای نما روش منسوخ؟ این را {بخوانید|بیاموزید

از نمونههای معروف این محصول در بازار میتوان به پوشش نانو نما یا آبگریزکننده نمای Lily که در شرکت سهند شیمی به تولید رسیده، اشاره کرد. با هر 1 لیتر از این محلول، میتوان تقریبا 5 مترمربع از نما را پوشش داد. از جمله سنگهای طبیعی که در نمای ساختمان بکار میرود میتوان به سنگهای آهکی و آذرین اشاره کرد. بنابراین برای داشتن یک نمای خوب نیازمند آگاهی از روشهای انجام آن و توجه به یک سری نکات در انجام آن هستیم ، در این مقاله پیرامون نحوه اجرای نمای مینرال و روشهای انجام آن که یکی از سیستمهای نما سازی تقریباً جدید و پرطرفدار در بین معماران می باشد برای مخاطبان خود صحبت خواهیم کرد. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که فرد اجرا کننده کار هم باید از تجربه و حرفه بسیار بالایی برخوردار باشد و در زمان اجرای کار از روش هایی استفاده کند که موجب از بین رفتن جرم ها تا حد ممکن بشود.

نحوه تغییر Google چگونه استراتژی قیمت سنگ نمای خشک

اگر چه کیفیت طراحی یک نما بسیار مهم است اما آنچه زیبایی خروجی را تضمی نمی کند استفاده از متریال مناسب برای نماست. لذا توجه به رعایت ضوابط و مقررات متضمن حداقلها است که البته متاسفانه در برخی موارد، همین حداقلها نیز در نظر مجری نمای سرامیک خشک گرفته نمی شود. فضاهای مسکونی نسبت به نوع کاربری آنها دارای استانداردهای خاص خود از نظر رعایت ابعاد و اندازه ها میباشند. به طور کلی یکی از مناسب ترین و متداول ترین مصالح ساختمانی این نوع می باشد. نمای آجری یکی از پرطرفدارترین نمای ساختمان است. به همین دلیل اهمیت نماسازی برای تمامی افرادی که با ساختمان در ارتباطند بسیار زیاد است. با اینحال کاربرد و اهمیت آن فراتر از خود سازه استو متاسفانه در سال های اخیر با روتین در نظر گرفتن نماهای ساختمانی و عدم دقت و مطالعه کافی برای طراحی نما های سازه ها، فضا های بسیاری از شهر های ما دچار بی هویتی شده است. اهمیت نمای ساختمان به این دلیل است که امروزه از آن به عنوان نماد پروژه و یا حتی به عنوان نماد خود طراح یا سازنده استفاده میکنند بنابراین بدیهی است که در طراحی نما بایستی به همه عوامل به شکل بسیار ریزبینانه توجه شود. Th᠎is con᠎tent w as done by G SA Con᠎te​nt᠎ Gen erator DE MO.

از طرفی دیگر باید بگوییم که نما به عنوان پوسته خارجی، ساختمان را از خرابی ها و آسیب های ممکن محفوظ می دارد و مهم تر از همه این که نمای هر ساختمان به آن شخصیت می دهد و باعث می شود تا در میان ساختمان های مجاور متمایز و برجسته تر دیده شود. شما میتوانید با در نظر گرفتن بودجه، شرایط اقلیمی، عملکرد ساختمان و از همه مهمتر سلیقهتان مناسبترین نوع نمای مدرن را انتخاب کرده و به بهترین شکل ممکن اجرا کنید! همچنین باید توجه کرد که اقلیم و شرایط آب و هوایی که بنا در آن واقع شده، چگونه است. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد. ᠎Th​is content w​as g enerat ed by G᠎SA Content Gen​erator Demoversi on.

طراحان حرفهای معمولا با توجه به سقف هر طبقه، برای آن یک پلان تیر ریزی منحصربفرد طراحی میکنند. طراحی نمای ساختمان در سبک سازی ساختمان نیز میتواند موثر باشد، بنابراین در صورتی که از ابتدای طراحی ساختمان به آن توجه شود میتواند در نهایت منجر به کاهش هزینه های کلی ساختمان شود. مقوله شستشو، نگهداری و ترمیم نمای ساختمان نیز اگر چه با سختی اما به عنوان یک نیاز اساسی به آن پرداخته میشود که با طراحی و انتخاب هوشمندانه متریالهای مورد استفاده در نما میتواند به سهولت انجام گیرد. جالب و در عین حال لازم است بدانید که اجرای نمای خشک آجر همچون سایر مصالح استفاده شده در نما خشک ساختمان بدون نیاز به ملات سیمانی صورت می پذیرد. متریالی که برای پوشش خارجی این سیستم استفاده می شود باید دارای خواص پایداری بالا و مقاومت در برابر رنگ پریدگی ناشی از نور آفتاب و مقاومت در برابر عوامل جوی مختلف باشد تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید