مراقب نمای خشک Scam باشید

“اثر دودکش” که در داخل حفره هوا اتفاق می افتد به این معنی است که هوای گرم از قسمت بالای نما بالا رفته و خارج می شود. در این گروه انواع مختلفی از نما پیدا می کنیم که بسته به نیاز عایق حرارتی ، ممکن است تحمل کننده بار باشند یا از خود پشتیبانی کنند و ممکن است محفظه هوا داشته باشند یا نداشته باشند. برخی انواع دیگر دیوارپوش مانند دیوار پوش های پارچه ای (textile) و کاغذ دیواری هایی با تکه هایی شبیه مخمل (Flock / velvet) را با قیمت بالاتری می توان تهیه کرد که باز هم در مقایسه با پوشش های وینیلی مقاومت کمتری نسبت به رطوبت دارند. دست انداز پنجره هایی که به حیاط مشرف هستند چنانچه تا 20 سانتی متر در نظر گرفته شود بسیار زیباتر است از پنجره هایی که دست انداز آن ها 60 سانتی متر در نظر گرفته می شود. از مزایای اصلی این نوع نما می توان به سرعت و سهولت نصب و همچنین هزینه کمتر نسبت به سایر سیستم ها اشاره کرد. ​C on᠎tent was cre᠎at ed  by G SA Conten᠎t ​Gene᠎rato​r DEMO .

نمای خشک سنگ

بنابراین ، این یک گزینه است که سطح مناسبی از کارایی را برای قیمت آن فراهم می کند ، زیرا هیچ هزینه ای از سیستم چارچوب حاصل نمی شود. طراحان در جهت ایجاد یکپارچگی پوسته بیرونی و القای هویت واحد به مجتمع، نمای جنوبی را به یک شبکه مدولار تبدیل بهساز نما کردند. پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمای فلزی ساختمان ها، مقاله “از صفر تا صد نمای فلزی ساختمان ها” را مطالعه نمایید. نما ساختمان می تواند به چندین شکل و اندازه باشد، در واقع این یکی از قطعات سازه ای است که معمار را قادر می سازد تا آزمایش کند و استعداد خود را به نمایش بگذارد و خلاقیت های خود را زنده کند. در ارتباط با مزایا و معایب نمای آجر مهمترین مزیت این نوع مصالح در مقایسه انواع نمای ساختمان عبارتند از: عایق صوتی و حرارتی و به دنبال آن کاهش اتلاف انرژی، طول عمر زیاد، استحکام بالای این مصالح در شرایط اقلیمی متنوع، نصب و اجرای آسان و با سرعت زیاد، حمایت از محیط زیست با توجه به ساختار طبیعی که دارند، نداشتن ضایعات ساختمانی و سر و صدا، حفظ هویت تاریخی و امکان ترمیم و نوسازی.

یک پوست خارجی یا نمای ساختمان خوب که طراحی شده است در مقایسه با نمای معمولی ساختمان درجه بالایی از راحتی صوتی را برای سرنشینان خود فراهم می کند. یک سیستم نمای ساختمان با موفقیت طراحی شده ، به سرنشینان این توانایی را می دهد تا نفوذ نور را با روش های مختلف ، مانند پنجره ها یا دستگاه های سایه زنی تنظیم کنند. کاهش حدود 60 درصد از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نمای ساختمان بصورت نمای خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده قابل توجهی باقی می گذارد. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمیشود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده میشود. نمای ساختمان در اصل پوست خارجی آن است. این نوع نما عمدتا از ماژول های پیش ساخته تشکیل می شود که بهم متصل می شوند یا در محل جمع می شوند.

این نوعی نما است که به ساختار مقاوم ساختمان می چسبد ، اما بخشی از آن را تشکیل نمی دهد. این سرامیک هم مانند نوع مجوف ویژگی های منحصر به فردی دارد. این نوع نما عمدتا در ساختمانهای اداری متوسط و بلند نصب می شود. از آنجا که نمای این نوع دیوارپوش را لایه ای سخت از وینیل تشکیل می دهد، استحکام و دوام بیشتری نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری دارد و در برابر رطوبت بسیار مقاوم و قابلیت کندن از دیوار (peelable) و تمیزکاری (scrubbable) دارد. این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. از طرف دیگر ، در زمستان هوا به همان اندازه گرم نمی شود و در داخل خانه باقی می ماند. از طرف دیگر ، از آنجا که نماهای کلاسیک فاقد محفظه هوا یا عایق هستند ، عایق حرارتی و صوتی کمتری ایجاد می کنند که به معنای صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر است. گرما از بین نمی رود ، و این باعث صرفه جویی در انرژی ناشی از گرم شدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید