شما این اشتباهات اجرای نما را مرتکب می شوید؟

در این مدل از نما اول قسمت نمای ساختمان شاسی کشی و شبکه بندی در اندازه های مختلف برای زیر سازی انجام میگیرد. در مورد تفاوت میان نمای فریم لس و فیس کپ در نمای کرتین وال، باید دید بیرونی نما را در نظر گرفت. نوع اول فریملس (framless) یا همان بدون نمایان شدن خطوط ظاهری نمایان نام دارد و نوع دوم به فیس کپ (facecap) یا در پوش دار معروف است. سیستمهای نمای کرتین وال، که دارای لامل هستند، به دلیل شکل ظاهری و داشتن عایقهای حرارتی از عایقبندی بالایی برخوردار هستند و نفوذ پذیری در این دسته از سیستمهای مربوط به نمای ساختمان امکان پذیر نیست. نماهای کرتین وال، سیستمهای غیرسازهای پوششی برای دیوارههای خارجی ساختمان هستند، که معمولا در نمای ساختمانهای بزرگ و چند طبقه کاربرد دارند. دیوار و پرده هر دو حائلها و فاصلههایی بین دو فضا هستند، یکی از آنها به عنوان فاصلهای سخت و سنگین و دیگری به عنوان حائلی سبک و قابل انعطاف شناخته میشود.

چگونه برای بهبود در کرتین وال در 60 دقیقه

برای بالاتر رفتن سطح عایقبندی کار در برخی از سیستمهای نمای ساختمانی کرتین وال، از لاستیکهای پلی آمید نیز استفاده میشود و استفاده از ترمال بریک (Thermal Break) در هر سیستم کرتین وال، مختص به خود آن سیستم طراحی خواهد شد. نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال، یکی از سیستمهای نمای مدرن ساختمانی است، که ساختاری خود ایستا دارد. به همین دلیل در طراحی لاملهایی با مقاطع آلومینیومی، به صورت اصولی شیارهایی تعبیه شده است، که بتوان لاستیکهای EPDM را برای اعمال ترمال بریک (Thermal Break) به سازه متصل کرد. مورد دیگری که بهتر است، درباره نمای کرتین وال بدانید، آن است، که استراکچر آلومینیومی لامل کرتین وال قابلیت نصبِ سایر متریالهای پوششی از قبیل ورق آلومینیوم کامپوزیت نمای سرامیکی را با توجه به محاسبات سازهای دارا است. لازم است بدانید، که در نمای کرتین وال، لاملها در دو بخش افقی و عمودی ارائه میشوند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، نمای ساختمان ساده و مدرن می باشد و در میان بافت فرسوده محله برجسته نمایانده می شود. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. Data h᠎as  been generated  with the help of G SA Con tent Gener ator DEMO!

چه آیا می‌خواهید کرتین وال برای تبدیل شدن به چیست؟

نمای داخلی ساختمان:مرمریت،تراورتن،گرانیت،چینی،لایم استون و تقریباً تمام سنگها را می توان برای دیوارهای داخلی ساختمان بکار برد و این به این خاطر است که سنگ در معرض تغییرات جوی قرار ندارد. به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، کاهش وزن بیشتری در نما رخ می دهد. از اواسط دهه سی میلادی و با شروع استفاده از آلومینیوم در صنعت ساختمان، استفاده از نمای کرتین وال رواج بیشتری پیدا کرد. درباره تاریخ نمای کرتین وال چه میدانید؟ قیمت اجرای نمای سرامیک خشک که با توجه به حذف ملات پایینتر نیز آمده، به همراه اجرای نمای سراميک خشک را به یکی از محبوبترین شیوههای کاربردی تبدیل کرده است. همچنین برای پوشاندن بخش تحتانی شیروانی و به جهت پنهان ساختن سازه در این بخش، از لمبه نما یا دامپا استفاده می گردد. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از 15 سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.

نصاب نمای سرامیک خشک

سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید. برخی انواع دیگر دیوارپوش مانند دیوار پوش های پارچه ای (textile) و کاغذ دیواری هایی با تکه هایی شبیه مخمل (Flock / velvet) را با قیمت بالاتری می توان تهیه کرد که باز هم در مقایسه با پوشش های وینیلی مقاومت کمتری نسبت شرکتهای نمای خشک در تهران به رطوبت دارند. این کاهش وزن باعث میشود که مقاومت ساختمان نسبت به زلزله افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید