سرامیک پرسلانی نکات و راهنما

کنج میتواند حالت عمود ۹۰ درجه، نیم دایره یا سه وجهی را داشته باشد و هر کدام می تواند تاثیرات متفاوتی را در نما بگذارد. ۲- در عملیات قبل از اجرا به محاسبات فنی و مهندسی خاصی نیازی نیست و مراحل اجرایی توسط افراد ماهر و با تجربه انجام می پذیرد. اولین مرحله از عملیات اجرایی در ساخت یک ساختمان، سفتکاری است. پیدایش این ایده فلسفه خاص خود را دارا بوده و به منظور دستیابی به بهترین سطح آرامش دمایی بوده است که با مزیت هایی از جمله مصرف بهینه انرژِ و بالاترین میزان بهره مندی از نور طبیعی برخوردار بوده است. ۱- این سرامیک ها بیشتر خاصیت های سرامیک خشک پرسلانی که همان جذب آب کم می باشد را دارا هستند. چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. اما برای بهره مندی از این ویژگی ها باید انواع این نماها را با یکدگیر بررسی نماییم و در نهایتا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. جوشکاری باید به دقت از لحاظ استحکام و اتصال صحیح بررسی شود. در این نقشه تمامی اطلاعات مربوط به نما از قبیل پروفیلهای مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، ابعاد جوش و نوع جوش درج شده است.

جذاب حقایق من حدس شما به هیچ وجه درباره اجرای نما نمیدانستید

آخرین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان مربوط به اتصال مصالح مورد استفاده به بستر صاف حاصل از مرحله قبل است. این ساختمان توسط شهاب علیدوست و همکاران طراحی شده است. جنس و نوع پروفیل معمولاً بر اساس جنس نما و نوع طراحی انجام میشود؛ به عنوان مثال پروفیل نبشی معمولاً برای نمای سیمانی یا سنگی کاربرد دارند و استفاده از آنها در نمای چوبی صحیح نیست. اجرای آسان، جلوگیری از رنگپریدگی نما و قابلیت اعمال بر روی سطوح مختلف، از مزایای استفاده از آبگریزکننده نما است. شیدردوکی آلومینیومی، که با توجه به قابلیت نصب در زوایای مختلف با استفاده از پایه های آلومینیومی و درپوش تعبیه شده و نگهدارنده،کمک بسیار شایانی در مبحث اتلاف انرژی در کنار زیبایی بخشیدن به نمای ساختمان نموده اند. همچنین جهت جلوگیری از پدیده شوره زدن که در اثر قابلیت جذب آب مصالح رخ میدهد و باعث ایجاد سفیدک در نماهای سنگی و آجری میشود، لازم است سطوح نما ضدآب شوند.  Post h as be᠎en c reated  wi th t​he help ᠎of behsaznama Content Generator​ Demov er​sion!

از طرفی سطوح خارجی ساختمان به طور مداوم در معرض رطوبت قرار دارند و این مسئله سبب افت زودهنگام کیفیت، رنگپریدگی و آسیبپذیری متریال به کار رفته در نما خواهد بود. از طرفی با تولید صنعتی مصالح مورد نیاز برای رویه نما و مقاطع زیرسازی نما ازجمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل، با کاهش خطاهای انسانی و در نتیجه بالا رفتن کیفیت نهایی مصالح و نمای اجرا شده مواجه می شویم. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر ۰٫۵ درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. اجرای واترجت بر روی سطوح نمای کنیتکسی در هر شش الی یک سال یه بار پیشنهاد می شود زیرا این کار موجب جلوگیری از تخریب نما و همچنین کثیفی سطوح نما می شود و در نتیجه موجب ماندگاری بهتر نما میشود. اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. همخوانی داشته باشد مهم است و نیاز به مطالعات مهندسی دارد.

انتخاب این نوع ساختار شیشه ای به شرایط محیطی و کاربری نما بستگی دارد که توسط تیم مهندسی نما تعیین میگردد. از آنجا که در این سیستم اجرای نما، نصب قطعات نما و ریلها طبق نقشه اجرا میشود بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفهای ندارد. از جمله این موارد هستند. از جمله اتفاقاتی هستند که در صورت نفوذ رطوبت رخ میدهند و هزینه به مراتب بیشتری نسبت به واترپروف کردن، به مالکان تحمیل میکنند. از جمله عوامل تاثیرگذار در طراحی نما میتوان به معماری ساختمان، معماری شهر، مشخصات ساختمان و میزان بودجه ساخت اشاره کرد. در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر روشهای اجرای نما میباشد. متریال یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نماهای خشک محسوب می شوند. این نما صفحات مسطحی را توصیف میکند که از پیوندهای هسته ترموپلاستیک بین دو ورق آلومینیوم تشکیل شدهاند. ویژگی اصلی نمای فریم لس این است که در آن سطح شیشه به صورت پیوسته دیده می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اتصالات نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید