زمان را هدر ندهید! 5 اطلاعات برای شروع دیتیل اجرای نمای خشک

فضای تهویه: فضایی خالی است بین نما و بدنه ساختمان که از انتقال رطوبت به ساختمان جلوگیری می کند. که با اتصلاتی مثل پیچ و پرچ، کلمپ، رانر و یا انواع پروفیل به بدنه ساختمان متصل می شوند. سپس ریل های عمودی آلومینیومی توسط نبشی و اتصالات استاندارد متصل می شود که با لاستیک های نواری به طور کامل جداسازی می شوند. به طور کلی انواع مختلفی از متریال ها را می توان با کمک روش اجرای نمای خشک نصب نمود که نحوه نصب بسته به دیتیل اجرای نمای خشک و همینطور نوع مصالح متفاوت خواهد بود. یکی از روش های رایج استفاده از سرامیک در نما ، اجرای نمای سرامیک خشک می باشد که در ساختمان های بلند مرتبه و طیف وسیعی از کاربری ها مانند اداری، آموزشی و مسکونی رواج دارد. بسته به جنس این تجهیزات ممکن است هزینه ای که باید برای آن صرف بشود نیز بالا و پایین شود. فضایی که بین لایه عایق حرارتی و لایه رویی نما وجود دارد و اصطلاحا به آن فضای تهویه نیز می گویند حکم لایه ضد رطوبتی را داشته و مانع از انتقال رطوبت به بدنه ساختمان می شود.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

​Post was gen᠎er᠎ated wi th behsaznama  Con te᠎nt G᠎en erat​or نما Dem oversi on᠎!

قیمت آجر نما خشک

همانطور که اشاره کردیم در اجرای نما آجر خشک از هیچگونه ملاتی استفاده نمی شود و به کمک گیره و یراق آلاتی تایل ها به یکدیگر متصل میشوند و به همین دلیل در قسمت های مرتبط ساختمان سازی باعث سرعت در کار می شود. عدم توجه مناسب به هر کدام از این موارد می تواند به تخمین نا مناسب هزینه ها بیانجامد. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. مورد دیگر روش پوشش ساختمان به کاربردن تایل های سرامیکی است که به طور گسترده در سالهای اخیر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند. سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.

دیتیل اجرای نمای خشک

از ابتدای پیدایش نماهای ساختمانی سنگین، مسائل مربوط سازه و ظاهر ( نما ) ساختمان را در کنار یکدیگر و به موازات هم حل می کردند. نمای خشک یک نمای شیک و مدرن به حساب میآید که این روزها از طرفداران زیادی هم برخوردار است. آجر نما خشک جلوه ای زیبا و مدرن به ساختمان ها می بخشد و در این سیستم برای متصل کردن آجر ها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود و تایل های آجر به کمک گیره و یراق آلاتی به یکدیگر متصل میشوند و گیره ها داخل شافت های عمودی به سازه کشی نما متصل می گردند. در مقایسه با سطوح رنگ شده، این نما نیاز به تمیز کردن یا تعمیر بسیار کمی دارد. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. تا به اینجای مقاله به صورت کامل با نمای خشک آشنایت پیدا نمودیم در ادامه قصد داریم با انواع متریال ها و مصالح استفاده شده در نمای خشک را با یک دیگر بررسی نماییم.

متریال نمای خشک

در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده می شود. با تولید در دمای بالا و اعمال فشار، میزان تخلخل در این سرامیکها به کمتر از یک صدم درصد میرسد. باعث ایجاد تهویه در دیواره ساختمان و در نتیجه خروج رطوبت از روی آن می شود. نمای مناسب انتخاب شده می تواند ظاهر کلی ساختمان را به طرز چشمگیری تغییر دهد و جذابیت آن را تغییر دهد و ارزش فروش آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد. نکته: لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. در نمای ساختمان به عنوان یکی از سیستم های نوین اجرایی در ساختمان است که باعث تولید و پیدایش مصالح گوناگونی در نمای ساختمان شده است . آجر قدیمی ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بشر پس از سنگ است. آیا اجرای نمای خشک در پروژه های ساختمانی را می دانید؟ ۴- قیمت تمام شده این محصول به دلیل استفاده از تکنولوژی بالای ساخت آن که از نوع سرامیک های اکسترودی با شکل ویژه محسوب می گردند بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید