عاشق اجرای نمای خشک شو

ساختمانی که توسط درختان احاطه شده باشد، حسی کاملاً متفاوت با همان ساختمان بدون سرسبزی خواهد داشت. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. این نوع، ورق هایی با روکش طرح چوب یا انواع طرح های دیگر از ترکیب های رزین های فنولیک و لایه سلولزی به وجود می آید، که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار bar 300 تبدیل می شود به صفحات محکم. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

Da ta has  be᠎en created with behsaznama Content G​en erat or DE᠎MO.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

سرامیک خشک مخصوص نما به دو شکل کلی زیر در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می شود. اجرای نما ساختمان در انواع سبک های اجرایی با قیمت مناسب و کیفیت عالی تخصص ماست. در واقع، در روش نمای خشک، به جای استفاده از ملات، برای نصب نما به ساختمان از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. اجرای نمای سنگ خشک، اجرای نمای جی اف آر سی، اجرای نمای کامپوزیت و… نوع روش اجرای نما (اجرا با ملات ماسه سیمان، خشک و یا با چسب). همچنین برای شستشوی نمای ساختمان هایی که در آن مصالح سخت بکار رفته شده از روش سندبلاست سیلیسی استفاده میکنیم. در صورتی که نمای ساختمان دارای جرم و کثیفی زیادی باشد میبایست از مواد شوینده های گوناگون و زمان بالا برای نظافت نما استفاده کنیم که همین باعث افزایش هزینه و قیمت نماشویی میشود. برای آب بندی نمای ساختمان بعد از شستشوی نما از چه موادی برای سطوح استفاده کنیم؟ روش کار به این صورت است که با استفاده از ابر یا اسفنج سطح شیشه را به طور کامل با مواد شوینده شستشو می کنیم و با تی لاستیکی و قسمت ابرویی شیشه پا کن آب باقی مانده روی شیشه را پاک می کنیم.

اجرای نمای خشک سرامیک

غلاوه بر اهمیت پاکیزگی نما و محیط زندگی ، با شستشوی نما بدون داربست توسط واترجت و پاشش آب با فشار 200 بار از آسیب های به وجود آمده توسط عوامل مخرب نظیر افت ها – گردو غبار و چربی ها – فضولات پرندگان که دارای خاصیت مخرب و برجای ماندن در سطح نما میباشند و نمای ساختمان را از بین میبرند جلوگیری کرد. این ویژگی بیانگر میزان مقاومت سطح سرامیک خشک پرسلانی می باشد،سرامیک خشک پرسلانی به دلیل داشتن سطحی سخت و محکم و قابل قبول از قاعده خواص فیزیکی سنگ ها مستثنی است و براحتی سختی سطح آن از بین نمی رود.سرامیک خشک پرسلانی ضمن داشتن کل خصوصیات سنگ، در طولانی مدت همگون بودن ، سختی سطح آن حفظ می گردد. این امر بهتر است در دمای بین 5 درجه تا 40 درجه انجام شود. قدیمیترین اثر منبت کاری ثبت شده در قم، مربوط به هفت هزار سال پیش است. نقشه فاز 2 شاسیکشی شامل اطلاعات مربوط به نما است. چهارچوب نگهدارنده از چوب، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده، و در برابر باد و باران مقاوم است. در نتیجه بعد از گذشت زمان به مرور نمای ساختمان کدر میشود و از براقیت سابق آن کاسته میشود. در شهر های بزرگ و کلان شهر ها دود خودرو ها و آلودگی های کارخانه های صنعتی باعث ایجاد آلاینده های هوا میشوند که بخش زیادی از این الودگی ها توسط گیاهان و درختان و جنگل ها تجزیه و تصفیه می شود.اما بخش عظیمی از الودگی در هوا بصورت معلق میماند که به مرور زمان روی نمای ساختمان فرود می آید و با انباشته شدن بر زیبایی و شکل ظاهری نما اثرات نامطلوبی جای میگذارد.

فیلم اجرای نمای خشک

سپس با کوبیدن پلیت روی تیر بتونی و جوش دادن دستک به آن، کمرکش یا همان قوطی طولی را نصب میکنند. مواد نانو را میتوان تسط پیستوله اسپری کرد و بر تمام سطح بصورت یکدست اجرا کرد. روش مصرف مواد نانو به این صورت است که ابتدا سطح مورد نظر را از هرگونه چربی و الودگی گردوخاک تمیز و خشک میکنیم.برای رسیدن به این تمیزی سطوح توسط شستشوی نما با دستگاه واترجت ایجاد میکنیم و هرگونه آلودگی را از سطح مورد نظر میزداییم. ما بطور مختصر در قسمت بالا برای شما توضیح دادیم که عوامل موثر برقیمت اجرای نمای خشک مختلف می باشند دراین قسمت از مقاله به توضیح مفصل این عوامل موثر می پردازیم تا پاسخ سوال خود را بگیرید. در این مدل از نما اول قسمت نمای ساختمان شاسی کشی و شبکه بندی در اندازه های مختلف برای زیر مطالب بشتر سازی انجام میگیرد. در این روش ابزار و قطعات قابل رویت با استفاده از دستگاه under cut ، قلاب و انکری که در پشت تایل ها تعبیه شده است ، خارج می گردند و پس از ریل کشی بر روی ساختمان نصب و رگلاژ می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید