روش درست مقابله با( الف) خیلی ناسالم نمای مدرن

علاوه بر این اجزای نما باید توسط سازه نگهداری شوند، باید توسط اتصالات قابل اطمینان به سازه متصل و مهار شود، تکیه گاه سازه باید بتواند نیروی وارده را به سازه منتقل کند و ششمین خط قرمز مربوط به اتصال نما است. به این معنا که دیوار خارجی باید مستقیم با اعضای سازه نگهداری و متصل شوند. در کل باید گفت که نوع و جنس پروفیل با توجه به نوع جنس نما و طراحی آن صورت می گیرد. این نما بر روی سطوح مختلف از جمله فلز، آجر، سیمان و چوب قابل استفاده است ولی دارای عیب مقاوم نبودن در مقابل عوامل و زیبایی آن به مرور از بین میرود. به این معنی که اتصال نما به تکیه گاه یا سازه باید از طریق پیچ، جوش یا سایر اتصالات صورت بگیرد و نباید روی مقاومت اصطکاکی ناشی از وزن قطعه نما حساب شود. لایه سوم از این مقررات به ضابطه ۷۱۴ معروف است که مطابق محتوای آن در طراحی و اجرای نما باید سه فاکتور بررسی شود: اول آنکه سیستم اتصال نما به تکیه گاه قادر به تحمل نیروهای وارده به نما ناشی از بار باد، زلزله و ضربه ها باشد. This w᠎as generated  by behsaznama Content᠎ G​enerator D emov ersion.

پول بیشتری می خواهید؟ دریافت نمای مدرن

با وجود تاکید بر رعایت الزامات خاص اجرای نمای ساختمان ها در ضوابط و مقررات فرادست به ویژه نحوه اجرای نمای سنگی، یافته های کارشناسان و مدیران شهری از اوضاع شهر تهران نشان می دهد خطوط قرمز مربوط به نما، در ساختمان هایی که دست کم از دهه ۸۰ به بعد ساخته شده اند نه تنها رعایت نشده است بلکه ضوابط ساختمانی مربوط به این بخش از ساخت وساز، پشت نمای ساختمان ها دفن شده است و همین نادیده انگاری راز لرزه ای نماهای آماده سقوط در شهر ها است که در زلزله استان کرمانشاه تجربه شد. طراحی محاسبه و اجرای نمای مدرن شیشه ای ، کرتن وال ، فریم لس ، اسپایدر ، سرامیک خشک و نمای ترکیبیطراحی و اجرای سازه های شیشه ایی و نمای مدرن ترکیبی ، نورپردازی ، طراحی و اجرای پروژه های لوکس انواع یراق الات نمای شیشه اسپایدر.تولید پروفیل فریم لس و کرتن وال .تولید و ساخت پنجره دوجداره آلومینیوم و upvc. در مبحث ۲۲ این آیین نامه نیز عنوان شده برای آنکه عملکرد صحیح بخش های مختلف معماری، سازه و تاسیسات از نظر ایمنی و بهداشت و حفظ پایداری قطعات نما حفظ شود، باید کنترل های لازم و تقویت اجزا آسیب پذیر و تعمیر آنها انجام شود.

اولین نگاه به نمای ساختمان معمولا معطوف به پنجره های آن خواهد شد بنابراین اگر تناسب را در طراحی پنجره ها رعایت کنید در واقع اولین تاثیر گذاری مثبت را روی بینندگان انجام داده اید. در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با مقطع مخصوص طراحی شده به صورت شیاردار ، بر روس ریل های آلومینیومی افقی قرار می گیرند و ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند. اگر خواست دارید از رزین بهره گيري کنید باید بلوا را سر مخزن و جایگاه مخصوص بریزید زیرا آپارات پالیشینگ برای این ملحوظ كارآيي دارد. ضمن آنکه براساس این مقررات نمای شیشه ای پیوسته برای ساختمان ها ممنوع عنوان شود و تاکید شده مصالح نما باید اتصال کافی و مناسب داشته باشد تا خطر فروریختن و جداشدن نداشته باشد. مقررات فعلی الزام جدی که قابلیت تحقق داشته باشد، ندارد. این در حالی است که از یکسو استفاده از شیشه و سایر مصالح غیر ایمن در نمای ساختمان ها رایج شده و همچنین نحوه اتصال نما به سازه اصلی مورد اشکال جدی است. جزئیات فنی این سه دسته مستندات شامل آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله(۲۸۰۰)، مباحث ۴، ۵ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان و همچنین دستورالعمل طراحی سازه ای و الزامات و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان ها معروف به ضوابط ۷۱۴، نشان می دهد در ساخت وساز به ویژه ساخت وسازهای مسکونی ۶ خط قرمز در نماکاری (اجرا و ساخت سطح بیرونی ساختمان) وجود دارد.

مجموعه این ضوابط و مقررات بر الزام و اجبار به رعایت اصول فنی، ایمنی و معماری تاکید دارد. در این مقررات تاکید شده اگر چه نمای سنگی به دلیل دارا بودن زیبایی ظاهری و هزینه نگهداری پایین به یکی از رایج ترین مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان ها تبدیل شد اما از آنجا که وزن سنگ در مقایسه با سایر انواع نماها بیشتر است باعث می شود نیروی زلزله بیشتری به آن وارد شود و در صورتی که مهار نامناسب داشته باشد باعث جداشدن سنگ از سطح نما و سقوط آن می شود. در بسیاری از شهرهای دنیا، نماها یکی از اجزایی است که در خدمت بهینه سازی از نظر ایمنی، شرایط اقلیمی و… خطر سوم نیز به شوک روانی پس از ریزش این نماها بازمی گردد. خطر دوم اینکه کارآیی ساختمان پس از ریزش عمده دیوارها و نمای ساختمان از بین می رود بنابراین احتمال بازسازی ساختمان از بین می رود. فضای تهویه: فضایی خالی است بین نما و بدنه ساختمان که از انتقال رطوبت به ساختمان جلوگیری می کند. دوم آنکه تکیه گاه توان انتقال بار به سازه را داشته باشد و سوم آنکه نما باید تحمل جابه جایی نسبی را داشته باشد.

شرکت های نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرکت طراح و مجری نما وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید