راهنمای برتر اجرای نما

یکی دیگر از انواع نمای ساختمان، نمای شیشه ای ساختمان است؛ به نماهایی که بیش از 60 درصد آن از شیشه تشکیل شده باشد، نمای شیشهای ساختمان میگویند که جزو مدرنترین نماهای ساختمانی در ایران است و بیشترین کاربرد این نوع نما جهت کاهش حجم صدای بیرون از خانه و عایق کردن حرارت در ساختمان است. از طرف دیگر ، از آنجا که نماهای کلاسیک فاقد محفظه هوا یا عایق هستند ، عایق حرارتی و صوتی کمتری ایجاد می کنند که به معنای صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر است. علاوه بر این ، روکش صفحه باران یک لایه محافظ دیگر در برابر تراکم و نفوذ آب و همچنین کمک به کاهش ظاهر ترک ها و شکاف ها در ساختمان است ، زیرا تغییرات دمایی کمتری را متحمل می شود. مقاومت در برابر آتش حیاتی ترین ویژگی برای معرفی بهترین نما برای ساختمان در نظر گرفته شد. این منابع از منابع طبیعی مانند خاک رس ساخته شده اند ، از این رو بهترین گزینه برای ساخت نمای ساختمان های پایدار هستند. این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد.

سرامیک پرسلانی

​This post has  been done with the ​he lp  of G​SA C onte nt᠎ G​ener at or D᠎emov᠎ersion!

سرامیک نمای خشک

روکش های خارجی فاقد رزین بوده و در برابر پوسیدگی مقاوم هستند. نمای Curtain Wall که نوعی نمای شیشه ای است ، از پوششی شیشه ای و یا در مواردی ترکیب با ورق های کامپوزیت تشکیل می شود. شکلپذیری (کارایی): به وسیله ابزار مخصوصی میتوان زوایای مختلف تا 135 درجه را در این ورقها ایجاد کرد و همچنین این ورق ها قابلیت قوی پذیری با قطر حدود 22 سانتیمتر را دارند. استفاده می شود. مزایای آن این است که ساخت آنها پیچیده تر است ، سریع نصب می شوند و هزینه کمی دارند. سنگ نما را بر اساس منطقه و شرایط آب و هوایی که ساختمان در آن بنا شده انتخاب می کنند.برای مثال سنگ هایی که تخلخل کمی دارند برای مناطق سردسیر مناسب هستند زیرا یخبندان و یا وزش باد منجر به تخریب آنها نخواهد شد.قبل از نماکاری باید عمر مفید ساختمان تخمین زده شود،سپس با توجه به آن سنگ نما انتخاب گردد.در کل سنگ نما به دلیل قرار گرفتن در هوای آزاد و شرایط متغیر جوی باید از پایداری لازم برخوردار باشد. سنگ اونیکس سنگ ساختمانی اونیکس سنگی طبیعی است که از فرایند واکنش سنگ تراورتن و سنگ مرمر در طبیعت بدست می آید.از خصوصیت منحصر به فرد سنگ انیکس می توان به قابلیت عبور نور از آن اشاره نمود که جلوه ای خاص به آن می بخشد.از سنگ ساختمانی انیکس در غالب موارد در لابی ها و یا آب نماها مورد استفاده قرار می گیرد و به علت قابلیت عبور نوری که دارند با جایگزاری لامپ یا هالوژن در پشت آنها نور پردازی زیبایی را موجب می شوند. ᠎C᠎onte᠎nt has  be en gener at ed  by behsaznama Con᠎tent G en​erator D​emov er sion​!

بنابراین اگر قصد اجرای نمای سنگی در فصل زمستان را دارید، اجازه دهید هوا به یک تعادل نسبی برسد. نمای سنگی ساختمان به همان میزان که از کیفیت خوبی برخوردار است، به همان میزان نیز از قیمت بالایی نسبت به سایر نماهای ساختمانی برخوردار است از این رو خیلی از طرفداران نمای سنگی ساختمان، از این نوع نمای ساختمانی به صورت تلفیقی و ترکیبی استفاده میکنند. پلان آکس بندی و ستون گذاری: در این پلان محل و نحوه قرار گرفتن ستون ها مشخص می شود. نماهای ساختمانی یک رابط بین فضای داخلی و خارجی ملک است که به عنوان یک پوسته نقش مهمی در تبادل گرما، نور و هوا ایفا میکند با این حال عملکرد آن بستگی به نحوه صحیح نصب و اجرا آن به همراه مصالح انتخابی دارد. اینها تنها برخی از دلایلی است که روکش صفحه باران تهویه شده کارآمدترین سیستم نمای خارجی فعلی موجود است. خاک رس یک عایق حرارتی طبیعی است و در کنار آن ، یک مزیت ترکیبی از نمای تهویه باعث افزایش عایق قیمت نمای خشک بیشتر می شود. Con᠎tent h​as ​been g enerated by behsaznama Content G᠎enerat or DEMO᠎.

اجرای نمای خشک در ایران

از آنجا که سیستم ETI دارای یک لایه عایق است ، پل های حرارتی و خطر تراکم را کاهش می دهد. پرکاربردترین مواد در جنبه عایق بندی سیستم ETI ، پلی استایرن منبسط شده (EPS) ، پلی استایرن اکسترود شده (XPS) ، پلی استایرن منبسط شده گرافیت (EPS-G) و پشم معدنی (MW) هستند. ممکن است در آن ترک خوردگی و شکستگی ایجاد شود عایق صوتی ضعیفی است و گرد و غبار را جذب می کند. ولی از طرفی اگر بخواهیم این روش را با دیگر روش های اجرایی مقایسه کنیم باید بگوییم که استفاده از این روش باعث افزایش سرعت اجرا می شود. روکش ها و ملافه های ترموود با دوام و پایداری بعدی در هر آب و هوایی مقاوم هستند. این ضوابط در صورتی باعث پایداری نما میشود که سازه ساختمان و دیوارهای پشتیبان نما در صورت وجود، ضوابط سازه ای استاندارد 2800 باتوجه به اهمیت ساختمان را تامین نمایند. بنابراین فقط درز مابین شیشه ها، از خارج ساختمان ها قابل مشاهده است؛ با وجود همه موارد فوق، پیوستگی زیبایی در نمای ساختمان به نمایش گذاشته میشود. فایبر سمنت پانل های پیش ساخته سیمانی هستند که به جهت افزایش خواص مکانیکی در ترکیب آنها از سیمان، سیلیس، الیاف سلولزی و مواد افزودنی استفاده میشود. ᠎Th is da ta was done by behsaznama C ontent Generator  Dem᠎ov ersion.

دیدگاهتان را بنویسید