راز نمای مدرن موفق

حال به غیر از پرداختن به موضوع زیباشناسی، برای بهرهوری انرژی و همینطور رابطه برقرار کردن بین فضای بیرونی و طراحی داخلی یک ساختمان، نما حرف اول را میزند و با ایدههای نوآورانه افراد متخصص در این زمینه، یک فرصت کافی برای نمای ساختمان به وجود آورده میشود تا بتواند بیشتر در چشم مخاطب پررنگ باشد. طراحی نمای خارجی ساختمان باید به گونه ای باشد که بر مخاطب تاثیر بگذارد و هم چنین نمای ساختمان در زیبایی فضای شهری نیز تاثیر گذار است. از نظر مقاومت در برابر رطوبت هم بهترین است. تا هم گردشگر بیشتری جذب کند و هم به هتل اعتبار بخشد. نماهای ساختمانی عموماً به سبکهای کلاسیک و مدرن و با استفاده از متریال های مختلفی همچون آجر،چوب (ترموود) سنگ(تراورتن،گرانیت،آنتیک،مرمریت و….) شیشه، ورق های کامپوزیت آلومینیوم و… فروریختن بخشی از بتن نما در پی سالها. این نما بر روی سطوح مختلف از جمله فلز، آجر، سیمان و چوب قابل استفاده است ولی دارای عیب مقاوم نبودن در مقابل عوامل و زیبایی آن به مرور از بین میرود. اینرسی بتن برای اطمینان از پایداری دما کافی است البته به شرط رعایت اصول طراحی مانند اندازه و جهت نماها.

اطلاعات محرمانه اجرای نما که فقط کارشناسان از وجود آن اطلاع دارند

آنها معمولاً برای پرکردن قسمتی از دیوارهای پیشخوان یا ویترین فروشگاهها استفاده میشوند. و برای نمای سیمانی از سیمان سفید یا سیمان رنگی استفاده می شود شستشوی آن آسان است و ارزان و زیبا است. ساختن یک دیوار ساختاری برای نماکاری ممکن است در هر شرایطی امکانپذیر نباشد.  طراحی و اجرای انواع ابنما و ابشار های مصنوعي و بسيار زيبا برای منازل، شركتها، رستوراتها ، هتلها ،تالارها و فروشگاهها در اندازه های كوچك و بزرگ در ابعاد مختلف. با توجه به اینکه سنگ ها توسط ملات بر روی بنا یا یک سازه قرار گرفته و نصب می گردند و سطح هموار و مسطحی را برای آن سازه به وجود می آورند امکان پیاده سازی سنگ در طرح و اشکال و ابعاد مختلف و متفاوت وجود دارد. یک سیستم پشتیبانی بینابینی (اغلب کابل) برای اتصال شیشه به فولاد استفاده میشود. امروزه سنگ های متعدد و متفاوتی برای اجرا در نمای ساختمان وجود دارد اما از آنجایی که سنگ تراورتن به دلیل داشتن طرح و رنگ های مختلف و متفاوت در میان سایر سنگ ها در اجرای نمای ساختمان محبوبیت بسیاری کسب کرده و اغلب از این سنگ استفاده می شود. شرکت ایده طراحان کندو،پیشرو دخل طراحی نما گوهر تمامی مناطق تهران؛با بکارگیری آخرین روشهای طراحی نمای سه بعدی وضع با توجه قسم به انواع سبکهای کلاسیک،مدرن،به موكب دیتیل اجرایی نما بوسيله ملحوظ ارائه با شهرداری و اخذ مجوز نمای ساختمان. This da ta was generated by behsaznama  Con​tent Gener᠎ator  DEMO.

در حالت کلی هنگامی کلمه مدرن به میان میآید که تمامی طراحی که برای یک فضا قرار است صورت بگیرد، مربوط به زمان حال باشد و هیچ چیزی از گذشته به میان نمیآید. مصالح ساختمانی یک نمای خارجی ممکن است به زیبایی ساختمان و طراحی معماری بستگی داشته باشد. چوب ازجمله انواع متریال در نمای ساختمان است که مزیتهای بسیاری دارد. سنگ طبیعی با اصالتتر، تداعیکننده حس قدمت و بادوامتر از گزینههای دیگر است و به همین دلیل گاهی بیشتر از سایر گزینهها ترجیح داده میشود. از آنجایی که آنها باربر نیستند، پانلهای روکش نما فقط باید وزن خود را تحمل کنند، نه وزن پانلهای دیگر یا هر عنصر دیگری در سازه. از آنجایی که سنگ یکی از پر کاربردترین ابزارها در ساخت نمای خارجی و تزیین نمای داخلی محسوب می شود که از گذشته تا امروز مورد استفاده و اجرا در نمای ساختمان توسط معماران و مهندسان قرار گرفته است.

سنگ طبیعی گاهی اوقات روی سطوح داخلی نیز استفاده میشود.

نمای شیشه ای در مدت زمان کوتاه قابل اجرا است. برای ساخت و ساز و طراحی نمای ساختمان باید با دفاتر و مراکز معماری مشورت نمود. این نما باعث میگردد؛ تا دمای داخل ساختمان را تنظیم شود. نما در واقع بستر کالبدی شکل دهنده به تصویر ذهنی شهروندان از محیطی است که در آن قرار گرفته اند و از این جهت حائز اهمیت است. تلاش بر این است که نمای جلویی بیشتر مستحکم و طرح نمای خشک یا تزئینی باشد. بعد از بررسی و توجه به سبک ظاهر، برای اجرا نمای مدرن ساختمان نیز باید از مصالحی استفاده کرد که هم در برابر عوامل جوی مقاوم و مستحکم باشد و هم از عمر مفید و هزینه های کمتری برای نگهداری و تعمیر برخوردار باشد. امکان دید وسیع برای ساکنین داخل ساختمان وجود دارد. برای بالاتر رفتن سطح عایقبندی کار در برخی از سیستمهای نمای ساختمانی کرتین وال، از لاستیکهای پلی آمید نیز استفاده میشود و استفاده از ترمال بریک (Thermal Break) در هر سیستم کرتین وال، مختص به خود آن سیستم طراحی خواهد شد. استفاده از نماي خشک کرتين وال مدرن مزاياي زيادي دارد. سنگ طبیعی گاهی اوقات روی سطوح داخلی نیز استفاده میشود.  This art​icle was g ener​at ed ​with the he lp of behsaznama C​on tent Gener ator Dem​oversion!

دیدگاهتان را بنویسید