راز اجرای نما

همچنین جهت مشاهده قیمت انواع آجر طرح چوب میتوانید به صفحه آجر طرح چوبی نما مراجعه فرمایید. برای اجرای نما با سنگ پلاک در قالبهای ساده و طرحدار از انواع سنگهای ذکر شده استفاده می شود. دیوار و شالوده:سنگ هایی که برای دیوارهای حائل و شالوده به کار می روند به صورت نامنظم و بدون شکل خاص چیده می شوند.برای صرفه جویی در هزینه ساخت و ساز از سنگ هایی که در منطقه دیده می شوند استفاده می گردد.برای پر کردن فاصله بین سنگ ها نیز می توان از تکه های ریزتر استفاده نمود.سنگ های متخلخل و سنگ هایی که دارای لایه بندی بوده و قابلیت انحلال آنها بالاست برای دیوار و شالوده مناسب نیستند.اما سنگ های سخت با مقاومت فشاری بالا و وزن مشخص مناسب این کار می باشند.اغلب ماسه سنگ و سنگ آهکی دولومیتی گزینه ای مناسب برای دیوار و شالوده به شمار می آیند.دکوراتیو کردن فضای داخلی:سنگ هایی که از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار هستند و علاوه بر دوام بالا مقاومت خمشی و کششی خوبی دارند برای تزئینات داخل ساختمان کاربرد دارند.این سنگ ها برای تزئین دیوار شومینه،ستون ها،قاب درب و پنجره و به کار می روند.بدین منظور از سنگ هایی که می توان بر روی آنها کار کرد استفاده می شود.

استراتژی برای بهبود نمای مدرن را اعمال کنید|انتخاب نمای مدرن}

لازم به ذکر است به هیچ عنوان از سیمان خشک روی دوغاب برای بالا بردن سرعت کار استفاده نشود. مُد، تناسب طراحی نما با زمینه و فرهنگ بومی، و جدید بودن شیوه ساخت نما، همگی روی جالب توجه بودن یک Facade تاثیر گذارند. پرطرفدارترین نوع مصالح مورد استفاده در نما، سنگ طبیعی یا سنگ پلاک میباشد. در انتخاب نما عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند برخی از این عوامل شامل مقاومت در برابر آب، صرفه جویی در مصرف انرژی، زیبایی نما، سازگاری با محیط زیست، دوام و هزینه نماکاری است. برخی طرح و رنگ نما را خودشان انتخاب کنند و برخی دیگر از صفر تا صد نماکاری را به متخصصین واگذار کنند. ابرقدرتهای اقتصادی میکوشند تا هرساله ازنظر دارایی، میزان تولیدات و دهها شاخصه دیگر برتری خود را حفظ کنند. در طراحی به شیوه ی مدرن، از متریال هایی مانند چوب، آجر و سنگ به صورت ساده استفاده می شود مثلا چوب برای بیان شخصیت طبیعی خود اغلب به جای رنگ آمیزی ، با رنگ طبیعی خود در نمای مدرن استفاده میشود. اما عامل اصلی جدا شدن سنگ از دوغاب وجود دو ضریب انبساط طولی متفاوت برای دو متریال دوغاب سیمان مقاوم شده و سنگ پلاک میباشد، که هنگام انبساط و انقباض به یک اندازه طول آنها کم و زیاد نمیشود و باعث جدا شدن سنگ از نمای ساختمان میگردد.

لذا استفاده از طرحهای مختلف در نما و سنگهای ساختمانی چه از نظر رنگ و چه از نظر اندازه روز به روز افزون میگردد. امروزه ماژول های LED و درایورهای LED و همچنین سیستم مدیریت نور برای کاربردهای مختلف طراحی و ارائه شده اند. مصرف سنگ پلاک در نما به خاطر مقاوم بودن در مقابل شرایط جوی، نور آفتابو شرایط اقلیمی مختلف میباشد. در مجموع مواردی مانند نوع و کیفیت شیشه (تک جداره و دوجداره)، سکوریت یا لمینت بودن شیشه ها، تعداد شیشه نوع نمای شیشه ای (کرتین وال، فریم لس و…)، مساحت و ابعاد شیشهها (ارتفاع و عرض نمای شیشهای) و ضخامت آنها و کیفیت یراق آلات به کار رفته و از همه مهم تر کیفیت محصول و نام کشور سازنده در قیمت نمای شیشه ای تاثیرگذار است. امروزه نماهای شیشه ای در سه دسته کلی: نمای فریم لس – نمای کرتین والنمای اسپایدر طراحی و اجرا میگردند. اتصال ها و بست های اسپایدر که همگی استیل است و به حالت چنگکی دارای اتصالی به شیشه است. در نما های بتنی، سیمانی که در آن ها از بتن استفاده می شود باید مقاومت در برابر حملات مواد شیمیایی، تغییر درجه حرارت و رطوبت در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که اختلاط بتن و حمل و نقل، قالب بندی، ریختن و تراکم آن نیز باید به طور کاملا صحیح و اصولی انجام گردد. نماهای آلومینیومی در قرن 19 با گسترش تولید و کاربرد پنل های شیشه ای در سطح شهرهای بزرگ جهان ظاهر شدند و از سال 1930، یعنی زمانی که آلومینیوم برای نخستین بار در تاریخ به عنوان یک متریال ساختمانی تولید شد، گسترش بیش تری پیدا کردند. از آغاز قرن ، با جداسازی “پوست” از ساختار (لعاب یا روکش) ، و معرفی بسیاری از مواد و فن آوری های جدید ، تحول چشمگیری در نما ایجاد شده است. با توجه به نمایی که قرار است احداث شود سطح زیر کار باید قبل از اجرای نما بند کشی، شمشه گیری، خراشیده یا آجدار شده و در صورت نیاز توری سیمی نصب شود. اگر قرار است نما به صورت آجری باشد باید از آجر های مخصوص نماکاری که ترک خوردگی و شوره زدگی ندارند و در برابر شرایط محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند، استفاده گردد. به منظور مقابله با حمله سولفات ها و جلوگیری از آسیب دیدگی و تخریب نما در نما های بتنی، سیمانی و آجری استفاده از سیمان ضد سولفات در نما لازم می باشد. This a᠎rt​ic le has  been done by behsaznama  C on tent​ G en​erator Dem ov er​si on!

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکتهای نمای خشک در تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید