حقیقت در مورد اجرای نما

طراحی و اجرای صحیح نما از اهمیت ویژه ای در اجرای ساختمان برخوردار است. این مرحله از اجرای نبشی کشی نمای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا نبشی ها براساس همین ریسمان کشی به صورت افقی نصب و جوشکاری می شوند. جنس و نوع پروفیل به طور معمول بر اساس جنس نماساختمان و نوع طراحی نمای ساختمان صورت میگیرد. ضوابط طراحی نمای ساختمان در برخی از شهرهای کشور با تاکید بر حفظ هویت بومیو منطقه ای تدوین شده است و مهندسین معماری که کار طراحی و اجرای نما انجام میدهند، باید بر اساس این ضوابط کارشان را پیش ببرند. نمای ساختمان اداری باید به گونه ای باشد که با وجود القای حس زیبایی، بتواند تا حدود زیادی متناسب با کاربری اجرای نما مورد نظر باشد. نمای ساختمان منطقه ای گرمسیری با نمای ساختمان در یک منطقه صنعتی کاملاً متفاوت میباشد. در این روش چسب مورد استفاده مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و ضربات و ارتعاشات وارده به ساختمان و نما را خنثی میکند. برخی موارد مانند عدم استفاده از نماهای تمام شیشه ای (سطح شیشه خور نما از ۶۰ درصد بیشتر نشود) یا تمام فلزی و عدم استفاده از رنگهای نامتعارف، در دسته پرهیز در ضوابط طراحی نمای ساختمان قرار می­گیرند.

شرکت های نمای خشک

Da ta h as been g enerated ​with the he lp ​of behsaznama C​on te nt G ener᠎ator​ D em over​sion.

هزینه اجرای نمای خشک

در این مرحله با توجه به اینکه قرار است چه مصالحی برای نماز به کار رود ، نوع اتصال متفاوت است. اهمیت تناسب بین محوطه سازی و طراحی نمای ساختمان، در ساختمانهای مسکونی و ساختمان ویلاها بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد. از طرفی نما را میتوان به عنوان چهره ساختمان تلقی کرد که در مقابل دید عموم قرار دارد. Els Encants در بارسلونا یک بازار صد ساله است که به طور سنتی در فضای باز به روشی غیررسمی ساخته شده است. نوع مواد اولیه یا متریال نما نه تنها بخش مهمی از طراحی است، بلکه یک پاسخ اقلیمی ضروری به محیط اطراف است. از این رهگذر نه تنها کسب و کارهای بسیاری می توانند تجارت خود را در ورای مرزهای جغرافیایی دنبال کنند، بلکه مدل تازه ای در تامین منابع کسب و کارها و حتی اشخاص ارائه شده است که می تواند نتایج بسیار چشمگیری در فعالیت های تجاری بنگاه ها و افراد به دنبال داشته باشد. مهندسان معمار از به کار بردن مصالح برنده یا شکننده در طبقات اول که با عابرین مرتبط است، باید پرهیز کنند. زیبایی نما معرف شخصیت ساختمان و حتی معرف مهندس معمار و طراح آن میباشد و نشان دهنده هنر و کیفیت کار ایشان میباشد.

مهندسین معمار که در زمینه طراحی و اجرای نما به ویژه طراحی نمای مسکونی، فعالیت دارند این مسئله را به خوبی میدانند که هر چقدر نماها به یکدیگر نزدیک­تر طراحی شوند، به لحاظ بصری حس بهتری را در مخاطب ایجاد خواهند کرد. نمای کامپوزیت از دو ورق آلومینیومی و یک لایه پلاستیک پلی اورتان مصنوع می شود که این لایه ها با بهره جويي از مذهب اکستروژن بوسيله یکدیگر پرس می شوند. از آنجایی که یک ساختمان میتواند در جایی شلوغ در مرکز شهر و یا در حاشیه بزرگراهی که محل عبور خودروها است و یا حتی محوطه کارخانه یا مراکز پر سر و صدای دیگری واقع شده باشد از این رو نما میتواند به عنوان عایق و پوششی محافظ در برابر صوت عمل نماید. یکی از مصالح ساختمانی که به تکامل معماری کمک کرده است، شیشه است. هر کدام از مصالح ساختمانی که برای ساخت نما استفاده میشود دارای ویژگیهای مخصوص به خود میباشد و با توجه به این مساله یک نمای موفق نمایی است که علاوه بر زیبایی در حفظ انرژی نیز موثر باشد و مانع اتلاف انرژی گردد که این مستلزم استفاده از مصالحی است که ضریب انتقال حرارتی کمتری داشته باشد. در طراحی و اجرای نمای مسکونی، باید به این مسئله توجه داشت که نما نباید به گونه ای باشد که تضاد زیادی با سایر ساختمان­ها ایجاد کند.

نمای خشک در ایران

فراوانی، تنوع، استحکام و امکان ترکیب با مصالح دیگر، از جمله مهمترین نقاط قوتی هستند که در زمان مشاوره نمای ساختمان، سازندگان را به استفاده از سنگ در نمای ساختمان ترغیب میکند. ویژگی فنی سنگ ساختمانی با آزمایش های فیزیکی و شیمیایی بدست می آید و بسته به نوع،ساختار و کانی های تشکیل دهنده آن متفاوت است.آزمایش های شیمیایی سنگ ها تا حدودی ترکیب شیمیایی آنها را نشان می دهد و ترکیبات مضر و بررسی های کانی شناسی را به عمل می آورد.ساختار فیزیکی سنگ نیز با کمک معیارهایی از جمله وزن مخصوص،مقاومت فشاری،مقاومت سایشی،میزان تخلخل،میزان جذب آب،تخلخل و سنجیده می شود. می توان گفت که نئوکلاسیک ها از طرح های کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنند. اما در شرایطی که این موارد عنوان نشده باشد، باز هم پیروی از حفظ هویت بومیو منطقه ای، مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین آن به لحاظ بصری و زیبایی شناسی، ایجاد احساس خوب در مخاطبان است. تایید طرح و نمای ساختمان­های واقع در نبش گذرهای اصلی و پوشاندن درز انقطاع بین دو ساختمان با مصالحی که تناسب با نما داشته باشد، یکی دیگر از ضوابط طراحی نمای ساختمان در تهران به حساب میآید. This  data was done by behsaznama  Conte nt Gen erator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید