حقایق ناشناخته درباره نمای خشک شناخته شده است

اجرای نمای خشک آجری یکی از مدرن ترین روش های اجرای نما می باشد که امروزه از طرف معماران، ساختمان سازها و… یکی از سیستمهای نمای مدرن ساختمانی، نمای کرتین وال است، که ساختاری کاملا جدا و مستحکم دارد. خلاقیت و نوآوری های ترکیبی در طراحی نما به سبک مدرن امری ضروریست . برای بالاتر رفتن سطح عایقبندی کار در برخی از سیستمهای نمای ساختمانی کرتین وال، از لاستیکهای پلی آمید نیز استفاده میشود و استفاده از ترمال بریک (Thermal Break) در هر سیستم کرتین وال، مختص به خود آن سیستم طراحی خواهد شد. در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. این دستهبندی شامل: سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ دار) و سرامیک پرسلان خشک نما به حالت تو پر (فول بادی ) می باشد. Th is has be en gener᠎ated  wi th behsaznama Conte nt Gen er᠎ator DEMO .

مصالح نمای خشک

پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند گردید و پس از آن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می شود. مواد فوق در دستگاه اتو کلاو و تحت حرارت و فشار تبدیل به پانل سیمانی الیاف دار می گردد. ساختار کلی واترجت از پمپ پر قدرت 3 فاز – شلنگ خروجی اب فشار قوی – موتور و یا سیلندر محرک – لنس – نازل -و تفنگی میباشد. همان طور که اشاره کردیم، ساختار اصلی و هسته کرتین وال یا استراکچر آن از شاسی و لامل تشکیل و سپس شیشهها یا سایر پوششها بر روی آنها با دقت و ظرافت نصب شده است. حالا حتما این سوال برایتان به وجود آمده است، که لامل چیست، لاملها در واقع همان سازه آلومینیومی هستند، که شیشههای نما روی آنها نصب میشوند. به استراکچر آلومینیومی نمای کرتین وال یا در واقع همان پروفیلهای آلومینیومی که شیشههای نمای کرتین وال بر روی آنها سوار میشوند، در اصطلاح فنی لامل گفته میشود. همان طور که پیش از این گفتیم، لاملها دارای انواع مختلفی همچون لاملهای فولادی، چوبی و آلومینیومی هستند که بهترین نوع آنها لامل آلومینیومی است.

دیوار و پرده هر دو حائلها و فاصلههایی بین دو فضا هستند، یکی از آنها به عنوان فاصلهای سخت و سنگین و دیگری به عنوان حائلی سبک و قابل انعطاف شناخته میشود. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد، بهترین عایق حرارتی می باشد لذا این سیستم نقش موثری در کاهش اتلاف انرژی دارد. نماهای دارای لامل به شیوهای طراحی میشوند، که قابل عایق شدن در بهترین حالت ممکن باشند و از ساختمان در برابر نیروهای جوی و زیست محیطی مربوط به منطقه جغرافیاییشان محافظت کنند. نمای خشک کرتین وال یکی از بهترین نماهای شیشه ای ساختمان از نظر سازه ای ساختمانی می باشد. این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد.

از اجرای نما بهره ببرید – بخوانید این 10 ایده

اجرای نمای خشک باعث می شود تا از تابش مستقیم آفتاب و قطرات باران به دیوار اصلی ساختمان جلوگیری شود. حال اگر بخواهییم درباره نحوه کارکرد و کاربرد سیلیس اطلاعاتی بدهیم باید بگوییم که سیلیس نوعی ماسه بادی می باشد که با استفاده از دستگاه نماشویی سطوح مورد نظر از جمله سطوح آجری سنگی و سایر سطوح های مختلف را شستشو می دهند. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می گردند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. خاک نسوز دارای فرایند پیچیده ای برای تولید است که هزینه آن را افزایش می دهد. سرامیک خشک نما گروهی از مواد نو هستند که با توجه به کاربرد، ارزش افزوده و پیچیدگی فناوری ، دارای تقسیم بندی های مختلفی هستند. یکی از گزینه های تجهیزات نمای خشک این عایق است.  C on tent was g᠎en erat᠎ed ​with the he᠎lp  of behsaznama C on tent G᠎enerat or D​emoversion !

طراح و مجری نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سرامیک پرسلانی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید