با استفاده از این نکات ساده دروازه ها را برای کرتین وال باز کنید

اولین و قدیمیترین وظیفهای که نما به عهده دارد، وظیفهٔ محافظت از انسانها در مقابل تهدیدهای بیرونی است. به عنوان بخشی از پوسته ساختمان، نما نه تنها از خانه شما در برابر تأثیرات خارجی محافظت می کند، بلکه به شکل قابل توجهی به ظاهر خانه شما کمک می کند. تا زمانی که خانه برای ساکنان آن نقش حفاظ را بر عهده داشت و آن را برای محافظت خود در برابر تهدیدهای بیرونی میخواستند، نماسازی مفهومی نداشت. برای همین در سالهای هفتاد و هشتاد میلادی عکسالعمل شدید میان ساکنان در این مورد معماران را به تجدید نظر جدی مجبور کرد. از نمونه های این روش نورپردازی می توان به چراغ های چشمک زن و یا رقص نور بر روی ساختمان های تاریخی و برج ها و ساختمان های مدرن با نماهای خاص اشاره کرد. شیشه سکوریت که طیِ فرایندی دقیق بر روی شیشه های خام حاصل می شود حتی اگر هم در شرایطِ بسیار خاص و ویژه بشکند به قطعاتِ بسیار ریزی تبدیل می شود که به هیچ وجه برنده و خطرناک نیستند. ارتباط درون و بیرون که دو جهان و دو حال و هوای متفاوت را تداعی میکنند آنقدر مهم بود که باعث شد هم ورودی و پنجره و هم نما نیز در ذهن انسان نقش یک مفصل را بازی کرده و هرکدام از آنها تبدیل به مکانی خاص گردند.  This da​ta has ​be en created  by G​SA  C​on tent  Gen erat or D emov​ersion.

نصاب نمای سرامیک خشک

فضای خالی پشت ورقهای کامپوزیت باعث ایجاد خاصیت آکوستیک میشود. آنچه که باعث شد در اوایل قرن بیستم، پنجرهها بزرگتر و جدارهها شفاف تر گردند از یک طرف نیاز به نور بیشتر و تهویه بهتر و از طرف دیگر امکان تولید سطوح بزرگتر شیشه در قرون نوزدهم بود. از اواخر قرن نوزدهم میلادی، رویکرد معماران ایرانی نسبت به خانه مسکونی تغییر کرد و ایرانیها از اروپاییها الگو گرفتن و در حاشیه خیابانهای ساخت جدید، ساختمانهای مسکونی برونگرا شروع به شکلگیری کرد. اما جدیدترین و کامل ترین سیستم در میان انواع نمای شیشه ای را می توان سیستم کرتین وال یونیتایز معرفی کرد. در تعریف فنی تر باید گفت نما کرتین وال از شاسی، لامل و شیشه تشکیل شده. در اغلب ساختمانهای تجاری و اداری، مجری نمای مدرن از شیشه به تنهایی استفاده میکند. استفاده از نخاله های ساختمانی به جای دوغاب مخالف استانداردهای سنگ نما بوده و خطرآفرین می باشد .

از نظر معایب ، گزینه های طراحی محدودتر هستند و برای زنده ماندن حداقل کار لازم است. در تهیه ی این دوغاب علاوه براینکه باید سیمان زیادی به کار برد نباید از سیمان خشک جهت بالا بردن سرعت خشک شدن دوغاب استفاده شود . علاوه بر این، روکش پودری و روکش آنادایز برای ارائه نه تنها مقاومت بهتردر برابر خوردگی، بلکه با ظاهری جذاب برای تحقق تمام ایدهها و طرحهای درخشان شما در دسترس هستند. به کار بردن آجر در نما علاوه بر ظاهری فوقالعاده مزایای بسیاری را در اختیار افراد قرار میدهد. در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بی فزایند را آمود میگویند ، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری که در اکثر موارد کارکرد سازه ایی ندارد. ایدهٔ «شفافیت کامل» مناسب نوع و عملکرد خاصی از ساختمان مانند فضاهای تجاری و اداری بود و در شرایط اقلیمی ویژهای مانند و اروپای شمالی و مرکزی قابل استفاده بود؛ ولی این راه حل هزینه بر و مستلزم دقت زیادی بود.

شرکت های نمای خشک

Content w as g enerated by behsaznama Conte nt Gen᠎erat᠎or᠎ Dem᠎ov er sion!

» را به آنها نسبت داد.

کلیسای آنان نیز مانند مساجد شیعیان، از اطراف به بافت مسکونی و شهری متصل بود. بسیاری تصور میکنند که اطراف کلیساهای اروپایی سبک رمانسک تا رنسانس باز بوده و دارای چهار نما میباشند ولی آنها نیز دارای یک یا دو جبههٔ باز بودند. اینها مواردی هستند که هر کدام ایجاد شفافیت فضایی میکنند. آنها در برابر معابد صخرهای خود هم حیاطی به عنوان حصار ایجاد میکردند؛ ولی یونانیها و تاحدی رومیها، معبدهای خود را با الگو گرفتن از کلبههای چوبی به صورت منفرد بنا مینمودند این نیز در حالیست که آنها هم با ایجاد مفصلی بین فضای بسته و باز ردیف ستونهایی، جهت ایجاد فضایی نیمه باز میساختند که به سختی میتوان معنای امروزی «نما» را به آنها نسبت داد. در طول تاریخ اروپا پنجره به عنوان قابی برای دیدن منظرهٔ بیرون نقش خود را ایفا میکرد. برای ویلاهای مستقر در محوطهٔ سبز، نماهای شیشهای میتوانست رابط مناسبی مبان درون و بیرون باشد ولی این نماهای شیشهای برای مجتمعهای مسکونی آپارتمانی غیرقابل استفاده بود زیرا نمای شیشهای صرفاً رابطهٔ بصری را تأمین میکرد و مشکل تهویه فضاهای درونی تنها با کمک ابزارها و دستگاههای پیچیده فنی حل میشد. چون نمای ساختمان حداقل منفذ را به بیرون داشت جلوی باد و باران، گرما و سرما و نفوذ عوامل حیوانی و انسانی را میگرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم میکرد.

نصاب نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجرای نمای خشک در ایران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید