بالا در مورد نمای مدرن؟

در طراحی نمای مدرن ،از مهمترین بخشهای بنا که البته به چگونگی پلان بستگی دارد، محل قرارگیری بازشوها است.در طراحی نمای مدرن مدرن شفافیت بسیار مهم است و به همین دلیل پنجرهها نقش بسیار مهمی در نما دارند.در بین اصول و قواعد طراحی نما می توان به بهره گیری از طرح های ساده و در عین حال جذاب اشاره کرد. این سنگ نسبتا کمیاب می باشد و در مناطق آتش فشانی بوجود می آید که بسیار سخت می باشد.به همین دلیل تراش و کار با آن مشکل است که در تمدن های باستان از آن برای تراش و کنده کاری سنگ گرانیت استفاده می شده از سنگ دیوریت در سنگ نما،سنگ پله،کف و در جاده سازی استفاده می شود. به دلیل جابه جایی هوا بین داخل و خارج از ساختمان از طریق شیشه، استفاده از شیشه در نما، مصرف زیاد انرژی را به دنبال دارد. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. استفاده از مصالح و متریال استاندارد مانند آجر، سنگ و … ۵. استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین صنعت ساختمان.  This po​st h​as been g enerated wi᠎th behsaznama Content G en​er at᠎or Dem oversi on.

قطعات حیاتی کرتین وال

افقی و زاویه دار و استفاده از مواد و فناوری های جدید اشاره کرد. کاربرد اصلی نمای اسپایدر در ساختمان های تجاری و اداری بوده و در صفحه شیشه هیچ گونه سازه عمودی و افقی مشاهده نمی شود. این محصولات پیشرفته انرژی خورشیدی را جذب میکنند و در بسیاری از ساختمانهای تجاری اداری و مسکونی بهعنوان منبع ثانویه تولید برق مورداستفاده قرار میگیرند. طبق تحقیق استاد دانشگاه تونجی ، کیان زونگائو ، معماری مسکونی این شهر از خانه های اولیه شیکومن (دردار با سنگ) به آپارتمان های سه طبقه که در دهه ۱۹۲۰ ظهور کردند ، گسترش یافت. مجتمع صنعتی آلومینیوم پیمان از اولینهای برند آلومینیوم اختصاصی در ایران میباشد که در سال ۱۳۶۰ تاسیس شده است. یکی از روش های رایج برای این منظور، استفاده از پوسته یا نمای کرتین وال (Curtain Wall) است که از جدیدترین نماهای موجود به شمار می آید. سبک مدرن، سبکی است که معمولا از جدیدترین متریال در نمای ساختمان با استفاده از قواعد و قوانین خاصی استفاده می کند. نمای آلومینیومی در سیستم های پوششی غیر سازه ای جهت پوشش دادن به دیواره های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. از سیستم گلس فین اکثرا در نماهایی که ارتفاع بیشتری نداشته باشند استفاده می کنند.

به طور معمول استفاده از شیشه در نما، متدوال ترین روش است. این سبک که از مدرن ترین انواع نمای ساختمان جدید است، در پی بحران انرژی ، در کشور ایرلند در سال 2006 ، برای اولین بار ، بنا به دستور سازمان نظارت بر ساخت اماکن و ساختمان های دولتی و غیر دولتی ، ایجاد گردید، اما به تدریج به یکی از مدرن ترین انواع نماهای ساختمانی ، مبدل شد. نماهای ساختمانی بیرونی ترین وجه و پوسته یک ساختمان هستند که نمود ظاهری یک سازه را نمایش می دهند. از طرف دیگر، توسعه بلند مرتبه سازی و بهره گرفتن از نماهای شیشه ای و فلزی که برای شفاف سازی ساختمان ها و بهره بردن از نور طبیعی نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در کاهش مصرف انرژی به شمار می آیند. به بیان دیگر نسبت درون و برون یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی است که رعایت تطابق پلان نما، مقطع و جزییات را به همراه دارد. به طور کلی استفاده از سنگ در نمای ساختمان باتوجهبه انواع آن در رنگها و طرحهای گوناگون، جزو ویژگیهای خاص طراحی نما ساختمان با سنگ است. لوورها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربری ساختمان ها می توان یکی و یا چندین مدل مختلف آن را در ساختمان ها استفاده کرد.

این در حالی است که در نماهای سنتی شاهد تزیینات پرکار و پیچیدگیهای بسیار هستیم.در طراحی نمای مدرن گرایش بیشتر به سمت خطوط و الگوهای مینیمال است و دیوارها و سقفها معمولا صاف و یکدست با حداقل تزیینات هستند.در صورت استفاده از الگوهای تکرار شونده نیز بهتر است از الگوهای پر نقش و نگار و نقوش سنتی پرهیز کرد و در عوض تا حد امکان از الگوهای انتزاعی استفاده کرد. ظاهر مدرن را می توان با طراحی خلاقانه و جسورانه اش متمایز کرد و همیشه می توان انتظار شگفتی هایی را در آن داشت. این لوورها نسل جدیدی از نورگیرها هستند که در سایزهای مختلف تولید شده و می توان آنها را به صورت های افقی و یا عمودی نصب نمود .حرکت این لور ها با کمک موتور یا به صورت دستی قابل انجام است. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، لاملهای افقی ترنسم و لاملهای عمودی مولیون نامیده میشوند.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کلیک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید