اهمیت نما های خشک

نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. نماهایی که با استفاده از سنگ طبیعی یا مصنوعی پوشانده شده اند با ظاهر طبیعی خود از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر هستند. این مصالح به یک مصالح ساختمانی تبدیل شده اند که به راحتی می توان از آنها استفاده کرد و همچنین ظاهر زیبایی به ساختمان ها می بخشد. استرچ متال و یا اکسپندد مش به عنوان یکی از مصالح نوین نما مورد استفاده است. اما در ساخت و سازهای امروزی از گچ استفاده می شود تا اثرات را به بهترین شکل به همراه داشته باشد. اگر خواست دارید از رزین بهره گيري کنید باید بلوا را سر مخزن و جایگاه مخصوص بریزید زیرا آپارات پالیشینگ برای این ملحوظ كارآيي دارد. ​Post has been cre​at᠎ed wi th behsaznama C ontent G ener᠎at or ᠎DE᠎MO.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

سیستم های Betopan که از ترکیب چوب و سیمان به دست می آیند ، بر روی سطوح مرطوب به راحتی تغییر شکل نمی دهند و روی آن ها کپک نمی زنند. در دهه های اخیر جنبش ها و مکتب های چندی در عرصه معماری پیدا شده اند که غالبا ریشه در دیدگاه های فلسفی دارند و شناخت ان ها بسیار ضروری است. بناهای خشتی اصولا به دو دسته تقسیم می شوند اول آنهایی که داخل بافت شهری قرار گرفته اند و به همین جهت به آنها بیشتر رسیدگی شده است و دوم آنهایی هستند که خارج از بافت شهری و در مسیرهای رفت و آمد قرار گرفته اند که متاسفانه بکلی ویران گردیده و یا در حال ویران شدن، هستند.بطور کلی عوامل مختلفی در تخریب بناهای خشتی دخالت دارند که مهم ترین آن عبارتند از:عوامل اقلیمی مانند باران و سیل و برف و زلزله- عدم رسیدگی به آنها که بنا شامل مرور زمان میشود- در اثر دخالت و تعارض بشر- در اثر رشد گیاهان، حشرات و لانه جانوران- در معماری دوران اسلامی نیز همانند دوران بعد از آن برای جلوگیری از فرسایش ساختمانهای خشتی، قشری از آهک و گچ و با اندودی از گل در مقابل باران محافظت ایجاد میکردند.

مجری نمای سرامیک خشک

ریختگی بیش از حد نما جلوگیری خواهد شد. از این رو پانل های دیواری استایروفومی که می توان با خیال راحت در محیط هایی که دوام آن مهم بوده از آن ها استفاده کرد نیز یکی از کاربردهای تزئینی است که کاربران می توانند با خیالی آسوده با سهولت اجرا و هزینه مقرون به صرفه آن را انتخاب کنند. نقش تنظیم کننده شرایط آب و هوایی فضاهای داخلی را خواهد داشت. سنگ لایم استون:این گونه سنگ ها به نسبت سنگهای تراورتن و مرمر به لحاظ زمین شناسی جوانتر بوده و در معرض فشار و دمای بالا قرار نگرفته اند.از این رو سنگ های کاملاً رسوبی محسوب می شوند.این سنگ ها به نسبت مرمریت و تراورتن بیشترین جذب آب را دارند و در مقابل فرسایش مقاومت کمتری دارند. مواد روکش نمای کامپوزیت که به منظور پاسخگویی به طرح های بی حد و حصر معماری مدرن ارائه می شوند ، به لطف پردازش آسان ، گزینه های طراحی جدیدی را برای تقاضاهای روزافزون ارائه می دهند. میزان صرفه جویی مورد انتظار از کاربرد روکش خارجی ، ضخامت تخته های عایق حرارتی ، برنامه های اضافی که بسته به تقاضا انجام می شود و مواد روکش خارجی مورد نظر عواملی هستند که مستقیماً بر قیمت واحد تأثیر می گذارند.

در این محصول پانل ها به صورت افقی و عمودی به شکل های متفاوتی در کنار هم قرار می گیرند و در نهایت به شکل یک قالب واحد در می آید. فولاد روی این پانل ها را پوشانده و لایه های زیرین آن با فوم های مخصوصی پوشیده شده است، تا بتواند به عنوان عایق حرارتی به خوبی عمل کند. ممکن است در آن ترک خوردگی و شکستگی ایجاد شود عایق صوتی ضعیفی است و گرد و غبار را جذب می کند. استفاده از برخی از مواد ممکن است با توجه به شرایط دیگر ممکن یا مفید نباشد. همچنین به این دلیل که هیته میانی آن نیز از جنس آلومینیوم می باشد، امکان آتش سوزی در آن وجود ندارد. جنس این ورق ها می تواند هم از آهن و هم از آلومینیوم باشد. از لحاظ هزینه حمل و نقل این سیستم مقرون به صرفه است اما به زمان بیشتری برای نصب احتیاج است. “فرم از کارکرد پیروی میکند” از اصول مهم مدرنیسم می باشد، به این معنی که طراحی باید مستقیماً از هدف مشتق شود. یکی از مهم ترین اهداف پوسته های هوشمند در ساختمان، ایجاد حالتی بهینه بین آسایش انسان و دتایل اجرای نمای خشک مصرف انرژی است. این معیارها سه عامل مهم در طراحی نما را مورد توجه قرار می دهند: طراحی ، بودجه و نگرانی های نظارتی.

دیدگاهتان را بنویسید