اهمیت نمای خشک

نما ها ي سرامیکی جدید بر خلاف روش های قبلی به گونه ای طراحی شده اند که امکان ورود کمی رطوبت به داخل سیستم داده می شود. برای مثال پیمانکار نما از پروفیل نبشی برای نمای سیمانی یا سنگی استفاده می کنند و استفاده از آنها در نمای چوبی صحیح نیست.نکته ای که پیمانکار نما باید در ازیر سازی ساختمان به آن توجه کند این است که پروفیل های مورد استفاده در زیرسازی تا حد امکان باید از آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند. به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. در حالت کلی اجرای نمای ساختمان در چندین مرحله متفاوت صورت می گیرد که شامل طراحی نما ، زیر سازی نمای ساختمان و اجرای نما است. شاسی کشی از چندین مرحله متفاوت تشکیل می شود. البته ورق های تشکیل شده از لایه های مختلف کاغذ کرافت، را با نام فرمیکا نیز شناخته میشوند. در ادامه مراحل مختلف زیر سازی نمای ساختمان را بررسی می کنیم.

به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

بعد از بررسی تمامی این موارد و برآورد هزینه و شناخت نمونه بهتر ، نمای ساختمان طرح ریزی می شود. گروه پیمانکاری و نماکاری ساختمان کیان نما با کادری مجرب به همراه نمونه پروژه های اجرا شده حرفه ای آمادگی پذیرش هرگونه پروژه نماکاری ساختمان در تهران را دارمی باشد. هر کدام از مصالحی که برای نماکاری انتخاب می شوند ، پروفیل زیرسازی متفاوتی دارند. در صورتی که پروفیل دچار زنگ زدگی شود ، مقاومت نما به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد. وجود لایه هوا در بین ساختمان و نما، باعث می شود که بخار آب به راحتی از ساختمان خارج شود و رطوبت در جداره ساختمان کاهش یابد. استفاده از میلگرد بستگی به نیاز انجام می شود و بعد از جوشکاری میلگردها توری های رابیتس به شاسی کشی نما متصل می شوند.

فروش تجهیزات نمای خشک

۲- پس از آن پروفیل های عمودی بر روی براکت ها متصل شده و به صورت شاغولی نصب می شوند. رنگ بندی این نما آسان بوده و می توان از رنگ های موردنظر به صورت ترکیبی برای طراحی نمای سیمانی استفاده نمود. قطعا در اجرای قوانین اولویت بندی هایی وجود دارد که با کمک گرفتن از افراد باتجربه می توانید این قوانین را به راحتی اجرا کنید. قیمت اجرای نمای سنگ خشک به نوع مصالحی که استفاده میشود، بستگی دارد. به طور مثال برای اتصال نمای شیشه به زیرسازی از آداپتور استفاده می شود. در نصب و اجراینمای کامپوزیت از دو ورق آلومینیوم و یک لایه پلاستیک پلی اورتال استفادهمی شود که این ورقه ها به هم پرس شده اند. سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامیباشد. ​This was g​enerated  by G​SA Con te​nt Gen᠎erator D em over sion .

اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح و مواد باید مورد توجه قرار گیرد ، کیفیت مصالح مصرفی است. این نماها در برابر باد و باران بسیار مقاوم بودند و از نظر زیبایی نیز جلوه خاصی به بنا میدادند. علاوه بر زیبایی و جلوه ای طبیعی که به نما می بخشد، در برابر تغییرات جوی و نوسانات دما و رطوبت و بارندگی مقاومت بسیار بالایی دارد. از طرفی جلوه بیرونی هر ساختمان می تواند نشان دهنده نوع کاربری آن نیز باشد. به گزارش بخش فارسی دویچه وله، «ساختمان پلاسکو برای خیلیها در تهران یادگاری از دوران جوانی یا کودکی است. اما این گزارش با نقدهایی نیز روبرو شدهاست؛ در نمونهای، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران دربارهٔ این گزارش گفت: «به نظرم این یک گزارش در سطح ملی نبود و انتظار بیشتری از این کمیته داشتیم». اگر این موارد با کمک شاقول و تراز بررسی نشود ، ممکن است زیرسازی نمای ساختمان با اشکالاتی روبرو شود. همچنین پروفیل ها باید جوشکاری شوند و از نظر اتصال و استحکام کاملا بررسی شود. در انتخاب پروفیل باید از متریال با کیفیت ، مقاوم و با استحکام انتخاب شود.

هزینه اجرای نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سرامیک نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید