استثنایی وب سایت – اجرای نما به شما اجازه می‌دهد به آنجا برسیم

پنجره ها دارای فریم از جنس پروفیل های فولادی هستند که هنگام اجرای نما توسط نماکارها در امتداد هم نصب می شوند و جهت نصب در امتداد یکدیگر پنجره ها چه افقی و چه عمودی باید بدون خروج از محور فرضی نصب شوند، زیرا مصالح مصرفی در نمای ساختمان مانند سنگ پلاک، ورق های کامپوزیت، چوب ترمو و نمای شسته دارای خطوط افقی و عمودی می باشند و چنانچه در نصب فریم پنجره ها دقت کافی بعمل نیاید، به وضوح خروج پنجره ها از محورهای افقی و عمودی خطوط ایجاد شده در نما دیده می شود. به طوری که ساختمان با نمای مناسب می تواند عایق صوتی و آکوستیک باشد. نمای سرامیک خشک از انواع سیستم های نما بوده و برای اولین بار در سال 1970 در کشور ایالت متحده آمریکا اجرا شده است . لازم به ذکر است به هیچ عنوان از سیمان خشک روی دوغاب برای بالا بردن سرعت کار استفاده نشود. نمای اچ پی ال : اچ پی ال (High pressure laminate ) به معنای ورق های لمینیت فشرده شده تحت فشار بالا می باشد. اجرای نمای ساختمان با متریال متفاوتی قابل انجام است.  Th is was g en erated wi᠎th G᠎SA  Con te᠎nt Ge​ne rato r DEMO .

نصاب نمای خشک

زمانی که نمای ساختمان را با گرما و دما عایق بندی می کنید باعث می شود انرژی در فصول گرم و سرد سال از خانه خارج نشود و در درازمدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. با تغییر سایز بازشوها و ادغام متریال های متفاوت وبه کارگیری از المان های افقی وعمودی میتوان نمای پویایی ایجادکرد. چنانچه از سنگهای با طولهای متفاوت در نمای ساختمان اجرا میگردد در ارتفاعات پایین از سنگهایی با طولهای بلند استفاده شود و تکههای با طول کمتر را در ارتفاعات بالای نما استفاده گردد. اما عامل اصلی جدا شدن سنگ از دوغاب وجود دو ضریب انبساط طولی متفاوت برای دو متریال دوغاب سیمان مقاوم شده و سنگ پلاک میباشد، که هنگام انبساط و انقباض به یک اندازه طول آنها کم و زیاد نمیشود و باعث جدا شدن سنگ از نمای ساختمان میگردد. نمای ساختمان یکی از با اهمیت ترین قسمت ساختمان می باشد چرا که از طریق پنجره های تعبیه شده در نما، نور فضاهای داخلی تأمین شده و امکان دسترسی فضای داخلی به دنیای خارج از طریق همین پنجره ها امکان پذیر نمای خشک مدرن است. This data has be​en creat ed by G SA C᠎ontent​ G en er᠎ator  DE MO.

پاساژ پلاسکو، یکی از نخستین مراکز خرید مدرن در ایران بود که با بازار سنتی فرق بسیاری داشت؛ مکانی لوکس و بلند که مغازههای بسیاری را با ویترینهای رنگارنگ میزبانی میکرد و به همراه رستوران سلف سرویس در بالاترین طبقه و مکانهایی برای استراحت مشتریان، به یکی از پر رونقترین مکانهای اقتصادی ایران تبدیل شده بود. نمای ساختمان یکی از پررنگ ترین بخش های اجرایی برای احداث یک بنا می باشد که عوامل متعددی همچون شیکی ، مدرنیته ، آرامش ، عایق صوتی و حرارتی و ایمنی را در بر می گیرد و مانع از اتلاف انرژی در یک ساختمان می شود .در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع مصالح مدرن و به روز شاهد طراحی و معماری نماهای مختلف در سراسر نقاط دنیا می باشیم که افراد با توجه به عوامل بسیاری از جمله نوع کاربری ساختمان مناسب ترین سیستم نما را در اولویت خود قرار می دهند.

غالباً در شبکه زیرسازی نصب ورق های کامپوزیت از پروفیل های (40×20) آهنی و در مدول بندی های با ابعاد کوچکتر ازپروفیل های (40×20) آهنی استفاده میگردد و در صورت بالا بودن وزن طراحی انجام شده ، ابعاد پروفیل کمربندی سازه که نقش پیوند دهنده و انتقال دهنده نیروی وزن نماید به سازه اصلی ساختمان را دارا می باشند ،بزرگتر طراحی می گردد. اجرای نمای کامپوزیت در دو مرحله زیرسازی با پروفیلهای فلزی و نمای اصلی با ورقههای شکل داده شده کامپوزیت میباشد. تفاوت اصلی نمای کلاسیک و مدرن در میزان تزئینات ساختمان است. گوشه های ساختمان چه وضعی دارد؟ تنوع بسیار بالا در مقایسه با نماهای سنگ-چوب-کامپوزیت-شیشه دارد. با توجه به سبک بودن وزن اجرایی نمای کامپوزیت و همچنین قابلیت شکل پذیری این متریال و مقاومت بالا و قابلیت تامین نظر طراح بدون محدودیت رنگ و سایز، امروزه این نما در کنار کلیه متریال های ترکیبی در نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا ساختمان اداری و تجاری معمولا محل تردد و عبور و مرور زیادی هستند. امروزه استفاده از نماهای نسوز در برج های مسکونی و اداری ضروری بوده و بدون آن مجوزی صادر نمی شود. لذا در ارتفاع پایین بیشترین زیبایی را در نمای ساختمان سنگهای همرنگ و بدون رگه و یک قواره به وجود میآورند.

دیدگاهتان را بنویسید