اجرای نما Sheet Cheet

به همین دلیل، برای بررسی کردن طراحی نماهای مدرن برای فضاهای مختلف به خصوص ساختمانهای مسکونی باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی موارد نما باید به روز باشد و از سبک تکنولوژی امروز پیروی کند. ، ما در اینجا مواردی را که مربوط به سیستم های آلومینیومی می باشند معرفی و ارائه می کنیم. فواصل شیشه ها با یکدیگر چنان نزدیک بوده که فریم فولادی حائل قابهای آلومینیومی از نمای روبرو دیده نخواهد شد. در نماهای فریم لس شیشه ای، قابهای آلومینیومی نگهدارنده شیشه (شیشه ها می توانند تکجداره و یا دوجداره باشند) بر روی یک فریم فولادی که از پروفیل هایی با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و فیکس می گردند. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. یکی از مزیت های بزرگ نماهای شیشه ای امروزی این است که می تواند از مواد و مصالح بسیار سبک تری مانند شیشه ساخته شود که خود موجب ورود و پالایش نور طبیعی به ساختمان می گردد و به علاوه جلوی ورود هوا و رطوبت به ساختمان را می گیرد. همچنین استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند.  Post has been created wi th the help of behsaznama C᠎ontent Generator D em over᠎sion!

انواع روش های نمای خشک

در موقع سیمان کاری ابتدا زیر کار را سیمان معمولی و ماسه میپوشانند که به این لایه اصطلاحا آستر میگویند قبل از آستر کردن باید تمام سطح دیوار شمشه گیری بشود. به عنوان نمونه طراحی نمای هومشند دیواری در آلمان ساخته شده که با جلبک پوشش یافته و حاصل سه سال تست توسط گروهی از طراحان است. این روش در عصر حاضر طرفداران زیادی دارد، زیرا عایق صوتی و حرارتی خوبی ایجاد می کند، سرعت اجرای آن به نسبت دیگر روش ها بسیار بالا است، از ایجاد ضایعات ساختمانی جلوگیری می کند، برای ساختمان های بلند مرتبه به راحتی قابل اجراست و امکان ترمیم و تعویض مصالح خراب شده را فراهم می آورد. یکی از تاثیرگذارترین ساختمانهایی که جلوه بسیار زیبایی به فضای شهری میدهند، بناهایی با نما کرتین والی شیشهای است. این ویلا در کنار رودخانه البا ، در حومه زیبایی واقع شده است که خانه ای با این مواد طبیعی به زیبایی در هم آمیخته و چوب هایی که به تدریج پیر می شوند ، آن را قادر می سازد تا به مرور با طبیعت اطراف ادغام شود. یکی از چالشهایی که معماری امروز با آن سر و کار دارد طرح این سوال است که حضور نور و تاثیر نور در ساختمان چه هوشمندانه و چه غیر هوشمندانه معنایی فراتر از نور روشنایی داشته باشد و الگوی صحیحی از بکارگیری نور در راستای ایجاد زیبایی که به طور مستقیم در ارتقای کیفیت زندگی تاثیر گذارد.

تنوع در رنگ و طرح. استفاده از مصالح تک رنگ با بافت های شبیه به هم میتواند در ایجاد خوانایی مفید باشد .استفاده از متریالهای برجسته افقی و عمودی موجب به حداقل رسیدن یکنواختی میشود. زیرا این قسمت از نما همیشه با زمین و در نتیجه با عوامل جوی در تماس بوده و بهتر است از مصالح بهتری که در مقابل عوامل جوی مقاوم تر باشد استفاده نمود معمولا برای این ردیف از سنگهایی با رنگ تیره و سطح ناصاف استفاده میکنند مانند سنگهای دو تیشه و غیره. در طول سیمان کاری و همچنین تا چند روز بعد از آن باید حداقل روزی ۳ الی ۴ بار دیوار سیمان کاری شده را به وسیله آب مرطوب نمود. باید توجه نمود که کلیه مصالحی که با سیمان مصرف میشود از جمله سیمانکاری نما باید حداقل در حرارتهای ۴ الی ۵ درجه بالای صفر انجام شود تا از یخ زدن و فاسد شدن ملات جلوگیری شود.

اجرای نما به این روش باید مطابق نقشه صورت گیرد و به همین خاطر بهتر است آن را به دست نیروی کار متخصص سپرد تا دقت کار بیش تر شود. اجراي نما بدون داربست احتیاج به نیروی متخصص داشته و هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. در این شیوه نیازی به اجرای داربست نیست و سرعت اجرا افزایش پیدا می کند. آجر نمای ساختمان به صورتهای مدرن، ساده، دکوراتیو و سنتی قابل اجرا است که در تمامی موارد ذکر شده، میتوانید با استفاده ازنمای آجری، اثر جذابی را برای ساختمان خود تولید کنید. هانس مه یر مارکسیست در مقالهای با عنوان «دنیای جدید» نوشت: «هر عصری فرم جدید خود را میطلبد. مکان، مجموعهای از منابع یا احیاناً ظرفی خنثی وبیطرف نیست؛ بل درواقع محیطی است عینی و ملموس که نوعی نظم و منش و ویژگی در خود دارد. بسیاری از نماها ارزش تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سختگیرانهای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از اینن قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی را ممنوع میکند. امروزه استفاده از نماهای نسوز در برج های مسکونی و اداری ضروری بوده و بدون آن مجوزی صادر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید