اجرای نما Chronicles

در اکثر ساختمان ها نما را قبل از توکاری اجرا کرده و آن را تکمیل می کنند. بعد از انتخاب نوع سنگ مناسب برای اجرای نما، باید با استفاده از شاقول یا دوربین، بیرونیترین قسمت ساختمان مشخص شود. طراحان زبده ما با رعایت تناسب رنگ، بکارگیری ریتم منظم و مشخص،سادگی، نورپردازی، شفافیت بصری و پیوستگی عناصر بکار رفته در نما، ضمن ایجاد زیبایی و هویت برای سازه، از زیبایی فضای شهری نیز پاسداری می کنند. همانطور که اشاره شد، این خانه ویژگیهای بسیاری دارد که اجرای همزمان ۲ سبک معماری از ۲ دوران مختلف در یک جبهه و یک نما، از بارزترین ویژگیهای معماری این خانه به شمار میرود که در بازسازی و مرمت این اثر تاریخی کشف شده است. یکی از مهمترین نکات در بازسازی و مرمت این اثر تاریخی، کشف جبهه شمالی این خانه و همچنین کوچه مخفی در این بنای تاریخی است. در بازسازیهای در کوچک انتهای مطبخ، جبهه شمالی این بنای تاریخی که در بازسازیهای دهه ۳۰ و ۴۰ پنهان شده بود، کشف شد. Artic le w᠎as cre ated ​by behsaznama Conte nt Gener at or  DEMO.

نصاب نمای سرامیک خشک

این کوچه باریک با یک پنجضلعی به ۵ خانه منتهی میشد و به مرور زمان و بالا آمدن سطح خیابان ناپدید شده بود؛ که با بازسازی و مرمت خانه اول، جبهه شمالی و بعد از آن کوچه پیدا شد. همزمان با اجرای طرح بازسازی و مرمت خانه تاریخی داروغه، این خانه نیز بعد از به تصویب رسیدن طرح بازسازیاش در جلسهای مشترک بین شهرداری منطقه ثامن و سازمان میراثفرهنگی، در فهرست بازسازی و مرمت قرار گرفت. در کشور ما برای کاهش هزینه بیشتر از روش تر استفاده میشود. در فواصل بین ورقهای نصب شده، از نوارهای فلزی یا چسب پلی اورتان و یا رزین سیلیکونی استفاده میشود. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب¬های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می¬شوند و نیز به دلیل امکان آماده¬سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش می¬یابد. مجموعه خدماتی ک ما در مهراسازه ارائه میدهیم شامل مشاوره فروش و اجرای ورق های کامپوزیت آلومینیوم برای نما و دکوراسیون داخلی، چوب ترموود، تابلو و تجهیزات مرتبط و همینطور سنگ های دکوراتیو و سه بعدی نما میباشد. ᠎This artic le was creat᠎ed wi th the he lp of behsaznama Content  Generat᠎or DE᠎MO.

با اقدامات باستانشناسی این نمای تاریخی پدیدار و معلوم شد که نمای این خانه در ابتدای کار با سبک و معماری دوران قاجار و صفویه ساخته شده است، اما ساکنان بعدی خانه که پسران امیری بودند، در اواخر دوران قاجار و ابتدای دوران پهلوی اول تصمیم گرفتند نمای خانهشان را تغییر دهند و مدرن کنند؛ به همین دلیل روی نمای قبلی نمای مدرن دیگری را سوار کار کردند تا نمای تاریخی بنا بعد از حدود ۶۰ سال دوباره نمایان شود. سرانجام میراثیها مجبور شدند اجازه مرمت و بازسازی دوباره این خانه را بدهند. با این حال اجل به عباس امیری اجازه نداد تا تکمیل خانهاش را ببیند و چند روز قبل از پایان کار امیری فوت کرد. استفاده از این روش در ساختمانهای کوتاه چندان اقتصادی نیست. به همین دلیل اهمیت نماسازی برای تمامی افرادی که با ساختمان در ارتباطند بسیار زیاد است. سپس سازهای که به عنوان چارچوبی نگهدارنده است، روی آن قرار داده میشود تا آجرها با فاصله روی آن نصب شوند. آجر در اکثر اجزای ساختمان کاربرد دارد به عنوان مثال برای دیوارچینی و ساخت دیوار، سنگ فرش و کفسازی قطعات نمای خشک استفاده میشود.

سرعت اجرای نمای شسته پایین است، شاید در روز حدود ۱۰ متر مربع بتوان اجرا کرد.عایق رطوبت مناسبی نیست. باب طراحی نما سبک های مختلفی براي کار عبوس می شود که یکی از آنها سبک نمای رومی یا همان کلاسیک است، که طراحان معماری شیپ ساختمان به سوي تقاضا کارفرما از لمحه زيان نمودند. علم انواع سنجه و سرامیک زیر قیمت کارخانه از بازارهای گوناگونی که مدخل شهرهای متفاوتی فعالیت می کنند، كشش می پذیرد. یکی از ویژگی های ظاهری نمای اجرا شده با این سنگ ها این است که می توان این ورق ها را بدون درز نمایان اجرا کرد. از جمله نقاط ضعف آجر می توان به شوره زدن یا سفیدک زدن آجر اشاره کرد. این پنل ها دارای سطح صاف نیستند و برای استفاده در نمای خارجی کار بسیار مناسب و زیبا هستند که با نور پردازی آن ها می توان دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد به محیط بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید