اجرای نما : نهایت راحتی!

یک سیستم نما خوب یک روش نسبتاً بدون مانع برای دستیابی به امنیت ساختمان را با برنامه ریزی صحیح و درمان دهانه های ساختمان بر خلاف سیستم مرسوم کوره ها و میله ها فراهم می کند. نما می تواند به میزان قابل توجهی قبض های انرژی کمک کند. اما نکته ­ای که در اینجا و قبل از پرداختن به بحث اهداف و انواع نماها باید به آن اشاره شود، اینکه هر نوع نمایی که با هر نوع مصالح ساختمانی و یا هر هزینه­ ای که ساخته شود، باید به طور کاملاً صحیح و اصولی نگهداری شوند و در صورت آسیب دیدگی نما، برای اجتناب از صدمات جدی­ تر و در نهایت تخریب کلی نما و ساختمان و نیز به منظور حفظ و احیای جلوه ساختمان، باید قسمت­های آسیب دیده کاملاً بازسازی شود. برای اینکه یک نما سنگین به نظر برسد ، وزن متوسط ، از جمله عناصر جامد و توخالی ، باید بالاتر از 100 کیلوگرم در متر مربع باشد. مثلا اینکه نمای سیمانی بعد از گذشت چند مدت در اثر گرد و غبار ظاهر زیبای خود را کمی از دست میدهد. پیشنهاد میکنیم این بخش از مقاله را با دقت بیشتری مطالعه نمایید.

می‌توانید بعداً از ما تشکر کنید – 3 علت توقف تفکر درباره اجرای نما

3. نمای سیمانی همچنین نسبت به زلزله مقاومت بالایی دارند و از ایمنی بیشتری برخوردارند. نمای سرامیک خشک پرسلانی دیوارپوشی ویژه است که علاوه بر مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم، قیمت تمام شده آن هم نسبت به سایر مصالح ارزان تر است. همان طور که میدانید تعیین قیمت برای اجرای شستشوی نما بدون داربست همانند پیچ و رولپلاک نما نیازمند کارشناسی و برسی اولیه می باشد. به طور کلی روشهای مختلفی برای اجرای نمای سیمانی وجود دارد و هر یک از روشها نیازمند مهارت و تخصص هستند. درواقع تفاوت ضخامت لایه ی مرطوب رنگ نمای ساختمان و لایه ی خشک آن در همین است که یکسری حلال ها در رنگ وجود دارد که گرانروی آن را کاهش می دهد و باعث می شود رنگ با افزایش حجم خود براحتی روی سطوح پخش شوند. این دو پوست یک منطقه حرارتی تشکیل می دهند و انرژی خورشیدی غیرفعال در حفره باعث کاهش تلفات گرما در زمستان می شود. ممکن است فکر کنید که چطور یک نما باعث کاهش بهره خورشیدی می شود ، که به نوبه خود باعث کاهش بارهای خنک کننده ساختمان می شود که در پایان باعث کمترین هزینه قبض انرژی می شود.

دتایل نمای خشک

​This post h as been created wi th behsaznama C on​tent Gen erat​or Dem​oversion.

نمای خشک مدرن

توجهها به طراحی تنها شامل معماران نشد؛ مردم عادی نیز آغاز به ساختن جوک با آن کردند و در نمونهای، طراحی ساختمان را همانند رنده دانستند. راحتی صوتی به هیچ وجه تهویه مورد نیاز ، تبادل هوا و ارتباط بصری با قسمت خارجی را به خطر نمی اندازد. باعث ایجاد تهویه در دیواره ساختمان و در نتیجه خروج رطوبت از روی آن می گردد. در حالت کلی می توان از ترموود یا کامپوزیت وود پلاست برای ایجاد نمای چوبی استفاده نموده و یا استفاده از گیاهان تزئینی رونده باعث ایجاد نمای سبز که یک نمای لاکچری می باشد، به نمای ساختمان جلوه زیبایی بخشید و به نوعی از این روش در معماری سبز برای ساخت ساختمان سبز استفاده نمود. یک سیستم نمای ساختمان با موفقیت طراحی شده ، به سرنشینان این توانایی را می دهد تا نفوذ نور را با روش های مختلف ، مانند پنجره ها یا دستگاه های سایه زنی تنظیم کنند. در این روش چسب مورد استفاده مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و ضربات و ارتعاشات وارده به ساختمان و نما را خنثی میکند. نما ساختمان می تواند به چندین شکل و اندازه باشد، در واقع این یکی از قطعات سازه ای است که معمار را قادر می سازد تا آزمایش کند و استعداد خود را به نمایش بگذارد و خلاقیت های خود را زنده کند.

یک پوست خارجی یا نمای ساختمان خوب که طراحی شده است در مقایسه با نمای معمولی ساختمان درجه بالایی از راحتی صوتی را برای سرنشینان خود فراهم می کند. نمای ساختمان همراه با سقف ، یکی از مهمترین عناصر یک ساختمان است ، زیرا به عنوان مانع اصلی در برابر عناصر آب و هوایی خارجی عمل می کند که می تواند به سلامت سازه آسیب برساند ، مانند باران ، برف ، باد ، یخبندان ، خورشید و غیره. سنگ به دلیل نما و رخی که دارد حسی از لوکس بودن و شکوه را القا می کند. سنگ های به کار رفته در زیر پنجره ها دارای شیاری مثلثی شکل و نرده ها دارای فرمی زیگزاگی هستند که از ویژگی های بارز سبک آرت دکو به حساب می آید. از آنجا که به ثبات ساختمان کمک نمی کند ، لازم است نمای سبک برای پشتیبانی از بارهایی که به اجزای آن فشار وارد می کنند ، طراحی شود. یک نمای ساختمان می تواند نقش بزرگی در این امر ایفا کند زیرا منحصر به فرد بودن آن را به سازه ای منتقل می کند که اثر مخرب ساختمان را که فاقد چیز خاصی است ، نفی می کند. بعضی از ساختمان ها به طرحهای استاندارد بسنده می کنند و کاملاً از مقررات ساختاری پیروی می کنند اما همیشه فاقد هویت ، شخصیت آنها هستند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نصاب نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید