آیا شما نما خشک دقیق روش هستید؟ این 5 پیشنهاد کمک می‌کند پاسخ

معمولاً در این نما از سنگ تراورتن و یا مرمر استفاده می شود، البته سبک اجرای نمای رومی قطعاً شما را راضی نگه میدارد چون بسیار لوکس و اشرافی است. در نهایت به شما پیشنهاد میکنیم بعد از توافق با متخصص سنگکاری درباره دستمزد انجام کار، هزینه داربست، هزینههای جانبی و روش انجام کار، موارد توافقشده را در تفاهمنامهای ثبت کنید. نکته ی اول برای به کارگیری این روش، انتخاب یک چسب ایده آل و هماهنگ با خصوصیات آجر انتخابی شما برای اجرا در نمای ساختمان می باشد. اما بر اساس عرف اشتباه موجود در اغلب استانها این طرح بعد از نقشه های مصوب و در روال اجرای اسکلت ساختمان تهیه می شود که در این حالت مجبوریم با هزینه بیشتر نسبت به نصب پلیت اتصال شاسی نما اقدام کنیم . نما می بایست از نظر زاویه و قوس مشخص شود، پس از اینکه نقشه کشی انجام شد، عملیات شاسی کشی صورت میگیرد.

شرکت های نمای خشک

در نقشه نما می بایست ضخامت سنگ ها، سطح برجستگی نما و همینطور فرمی که برای نمایش اجرا می شود، مورد بررسی قرار بگیرد. لقمه کمکی: قطعهای از سنگ نما را بین سیم اسکوپ و پشت سنگ قرار میدهیم تا مطمئن شویم سیم اسکوپ به صورت کامل داخل ملات نما قرار گرفته و اتصال کافی ایجاد میشود. برای این کار لازم است ریسمان راهنما یا قپان هایی از بالاترین تراز ساختمان تا پایین ترین تراز که قرار است این باکسها اجرا شوند نصب شده و پروفیل های شاسی اعم از نبشی ، قوطی ، ناودانی ، سه پری و . البته روش های اسکوپ کردنِ مختلفی برای مهار کردن این نوع سنگ بر روی نمای ساختمان ها وجود داره که میتونه مانع از سقوط این سنگ بشه. مرحله اول اجرای نمای رومی با سنگ تهیه نقشه است. اجرای نما به این روش باید مطابق نقشه صورت گیرد و به همین خاطر بهتر است آن را به دست نیروی کار متخصص سپرد تا دقت کار بیش تر شود. بهترین زمان برای تهیه طرح مصوب نما خصوصا در ساختمانهای بتنی، همزمان با تهیه نقشه های مصوب و قبل از شروع عملیات ساختمانی می باشد . شاسی کشی وظیفه تحمل وزن نما را بر عهده دارد، در واقع این عملیات سبب میشود تا ساختمان در برابر زلزله انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، برای شاسی کشی نیز یک سری ابزارهای خاص مورد نیاز است، مثلا نیاز به نبشی میلگرد و همینطور پیچ و مهره های خاصی خواهد بود.

This art᠎icle was cre᠎ated by G SA  Con tent G᠎ener​ator Demoversion !

طرح نمای خشک

پلاسکو در هنگامی پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که هنوز شمار بالایی آتشنشان در حال مهار آتشسوزی در بیرون و درون ساختمان بودند. همان طور که مستحضرید در معماری و ساختمان سازی آنچه که بیشتر در معرض دید عمومی قرار دارد چه برای ساکنین ساختمان و چه برای کسانی که فقط بیننده آن از بیرون هستند نمای یک ساختمان می باشد بنابراین نما سازی در این حوزه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. جنس و نوع پروفیل به طور معمول بر اساس جنس نماساختمان و نوع طراحی نمای ساختمان صورت میگیرد. استفاده از سرامیک خشک در نمای ساختمان علاوه بر اینکه در دراز مدت با صرفه جویی در انرژی موجب کاهش هزینههای مربوط به سکونت میشود، بلکه به پایین بودن هزینههای مربوط به تعمیر و نگهدار نما، در هزینههای ساختمان نیز صرفه جویی میشود. نورپردازی نمای ساختمان هم به اندازه طراحی خود نمای ساختمان مهم است. میزان نور و تهویه هوای مناسب در طراحی نمای ساختمان مسکونی بسیار مهم و حیاتی است؛ نور و هوای مطبوع عامل نشاط و سرزندگی در طراحی هر ساختمان است و از این رو طراحان منازل مسکونی می بایست در طراحی خود این دو فاکتور مهم را به طرزی قابل قبول در نظر داشته باشند.

مصالح نمای خشک

در صورتیکه همزمان اجرای اسکلت ساختمان نسبت به جاگذاری پلیت نما اقدام نکرده اید، الان وقت اجرای این پلیتها می باشد. جانمایی و فاصله این پلیتها بر اساس طرح مصوب نما تعیین می شود که بر اساس ضابطه 714 توصیه می شود این فاصله از 1.2 متر بیشتر نشود . مطابق با ضوابط معماری و شهرسازی در هر استان برخی ساختمانها نیاز به تهیه طرح نمای مصوب دارند که لازم است نمای ساختمان بر اساس طرحی که در کمیسیون نما مصوب شده است اجرا شود در غیر این صورت در زمان دریافت پایانکار احتمالاً مشمول جرائم سنگین یا شاید تخریب خواهند شد. استفاده کرد. زیرساخت پروفیل های عمودی در فرآیند اجرای نمای خشک ساختمان اساسی و مهم است، زیرا هنگام جدا کردن پانل ها از ساختمان، گردش هوا را در پشت آن ها تسهیل می کند. سپس سازهای که به عنوان چارچوبی نگهدارنده است، روی آن قرار داده میشود تا آجرها با فاصله روی آن نصب شوند. مهندسین ناظر معمار لازم است در ساختمانهایی که طبق قانون اجرای نما بر اساس طرح مصوب الزامی است، به این نکته توجه داشته و در صورت عدم توجه سازنده این موضوع را به عنوان تخلف گزارش کنند . از دیگر انواع اجرای نمای خشک ساختمان بر اساس مصالح استفاده شده می توان به اجرای نما خشک آجری، اجرای نمای خشک سنگ، نمای اسپایدر و…

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهساز نما وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید