آیا در واقع اجرای نمای خشک سنگ کافی انجام می‌دهید؟

به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از 15 سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. در پایان قابل ذکر می باشد که شرکت رونین پارس به پشتوانه سال ها تلاش و تحقیق خویش، این توانایی را کاملاً داراست که با اطمینان اعلام نماید که طراحی و ساخت اسکوپ های جدید و روش های مدرن را جهت هر پروژه با توجه به شرایط و مشخصات همان پروژه طراحی، انتخاب و پیشنهاد نماید. هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و … ᠎Th᠎is was created with the he᠎lp ​of behsaznama Content G ener ator DE᠎MO.

اجرای نمای خشک آجری

سرامیک پرسلانی از جمله مصالحیست که در نمای ساختمانهای امروزی به کار برده میشود. این مدل از سرامیک خشک از آب بندی استاندارد و مناسبی برخوردار ات بنابراین آب را به پشت نما انتقال نمی دهد. بعد ها طی شروع قرن دوم بعد از میلاد رومی ها دیوارهای سنگی را ضمن به کاربردن استراکچر مورد استفاده یونانی ها ابداع کردند . دیوارهای اولیه با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد با تکنیک های مشهور یونان باستان ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون بدون ملات که به طور کامل با یک نمای خارجی منطبق می شدند اجرا می شدند. تکمیل این مقایسه فنی از طریق ارزیابی های اقتصادی (در سطح تخمین هزینه اولیه) انجام شده است که یک نسبت قیمتی- کیفیتی؛ مربوط به آنالیز سیستم ها و متریال های نمای مورد استفاده در هر ساختمان را به دست می دهد. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. مهندسان و طراحان ساختمانی که اجرا و نصب نمای سرامیک خشک را بر عهده دارند به خوبی با نحوه قرار دادن این نما روی ساختمان آشنا هستند. هر دو سیستم سنتی (نمای ملاتی، تک لایه،سنگ و آجر به روش نمای ملاتی) و سیستم نمای خشک (تهویه شونده) (سرامیک پرسلانی، نصب خشک سنگ، بتن مسلح فیبری و نمای آلومینیومی) و همچنین کرتین وال ها (شیشه) در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته اند.

آنها باید قادر باشند که بر اساس نوع ساختمان شما بهترین نوع نما و روش نصب را انتخاب کرده و به کار بگیرند. بنابراین برای نصب کردن آنها نیز به تخصص خواهید داشت که بدون شک در این زمینه طراحان و مهندسان ساختمانی به بهترین نحو ممکن عمل می کنند. اگر از بیرون به نمای نمایان نگاه کنید، بست های نگهدارنده مصالح را به وضوح می بینید. نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و…

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

پس از تهیه نقشه های کارگاهی بر اساس وضع موجود نمای ساختمان و اجرای زیر سازی فلزی برای رفع بی نظمی های نما و همچنین اتصال نمای خشک به سازه اصلی ساختمان، براکت های فلزی با اتصالات مکانیکی و یا از طریق جوش به شبکه فلزی زیرسازی اتصال می یابند. به دلیل اینکه ساختمان ها معمولاً تراز نیستند اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت¬های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان¬تر از سایر روش های اجرای نما می¬باشد همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت¬های دوره-ای به خصوص در ساختمان¬های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه¬های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمی¬گیرد. شما می توانید با انواع آن آشنایی داشته باشید ولی برای نصب هر یک از آنها باید به خوبی نوع ساختمان خود را هم در نظر بگیرید که در این زمینه طراحان و مهندسان ساختمان به خوبی می توانند شما را راهنمایی کنند. به این نحو که هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت نما نفوذ نمی نماید. ضخامت و سیستم های زیرسازی که این نما دارد را شما می توانید به بهترین نحو ممکن در هر یک از بخش های ساختمانی خود اجرا نمایید. Th᠎is data was wri​tten  wi᠎th behsaznama᠎ Con​te nt G ener ator Demover si᠎on​!

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید