چگونه اجرای نمای خشک خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

با پیشرفت فناوری در سیستم نمای خشک به جای استفاده از مصالح سنتی مانند آجر، ملات تک لایه، خشت و … نما های سنتی ، نما های تهویه شونده و نماهای دوپوسته شیشه ای ، با ملاحظه بیشترین متریال مورد استفاده در هر گروه ، به طوری که مصالح نما و سیستم های انتخابی برای هر کدام از اینها را مورد بررسی کردیم. در این روش اجرای نما بر خلاف روش سنتی مصالح با دیواره اصلی ساختمان فاصله دارند و به آن نمیچسبند. امروزه روشی برای اجرای سنگ در نما مورد استفاده قرار می­گیرد که به آن اجرای نمای خشک سنگ می­گویند. اجرای این روش به این صورت است که در قسمت مشخصی از سنگ نما، با عمق کنترل شده و متناسب با ضخامت و نوع سنگ، سوراخی که اصطلاحا به آن پافیلی می­گویند، ایجاد می­شود؛ سپس با استفاده از انکرهای آلیاژی که به کلیپس­ها وصل می­شوند، سنگ نما را به زیرساز آن متصل می­کنند. روش تر، همان روش قدیمی اجرای نما است که در آن سنگ را با کمک ملات که معمولا سیمان یا گچ هستند نصب می­کنند. روش نمای سنگ خشک، یک روش جدید در اجرای نما به حساب می ­آید که در آن از هیچ ملاتی برای نصب سنگ استفاده نمی­شود و سنگ­ها را با استفاده از قاب­های فلزی، براکت­های فولادی و یا پیچ و مهره به ساختمان متصل می­کنند.

اتصالات نمای خشک

This ​data has ​been wri​tt᠎en  by behsaznama C ontent Generator DEMO.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

سرامیک خشک کاربردها و استفاده های زیادی دارد و در نماهای مختلفی از آن استفاده می شود، اما قبل از هر چیزی باید سرامیک خشک را بشناسیم. ۱٫یک مهندس معمار قبل از طراحی می بایست به سطح مالی کارفرما نیز توجه کند زیرا اگر کارفرما توان مالی اندک داشته باشد ، زیبا ترین و اصولی ترین طراحی نمای ساختمان را نمی توان اجرا کرد. برای ساخت این سرامیک از تکنولوژی جدید و ویژه ای استفاده می شود که باعث بالا بودن قیمت آن نسبت به سرامیک خشک پرسلانی است ولی می توانید خیالتان راحت باشد که به آن به هیچ وجه آب نفوذ نمی کند. آیا ترکیب آجر نما و چوب میتواند به زیبایی و نمای ساختمان کمک کند؟ دیگران مشاهده کردند : آیا نمای سرامیکی گزینه مناسبی برای ساختمان شماست؟ قطعات سایبان (Shading Devices) معمولاً در فضای دو جداره نصب میشوند و بسته به عرضشان، مسیرهای عبور و مرور برای دسترسی و تمیز کردن نما را فراهم میکنند. دلیل بالا رفتن سرعت و دقت کار در این روش، استفاده از کلیپس­ها بر روی سطح قطعات آلومینیومی است. سرامیک خشک زیر مجموعه ای از سرامیک هاست که ویژگی های زیادی مانند کنترل دمای بالا، استحکام زیاد، عدم جذب آب و رطوبت و مقاومت بالا در برابر خوردگی دارد و این ویژگی ها باعث پرکاربرد شدن این محصول شده اند.

Th​is content was wri᠎tten ᠎by behsaznama Conte᠎nt Genera tor DEMO.

سرامیک خشک در برابر مواردی مانند باد شدید، طوفان، زمین لرزه و حتی حریق هم مقاوم است و آسیب کمی می بیند. اندازه گذاری و فاصله ها و نوع اتصالات آنها به گونه ای طراحی می شوند که در برابر عوامل محیطی نظیر باد مقاوم باشد. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود. در روش اجرای نمای خشک، پیشرفت هایی صورت گرفته است که باعث منحصر به فرد شدن اجرای نمای ساختمان به روش خشک شود. تمامی نماهای مدرن ساختمانی طراحی و اجرا شده توسط شرکت مهندسی زیبا از مرحله طراحی، تولید و اجرا به صورت کاملاً بومی سازی شده انجام می شوند. در این روش زیرسازی با آهن انجام می­شود و سنگ نما با استفاده از قطعات اسکوپی که در شیار مابین ضخامت سنگ قرار می­گیرند، نصب و رگلاژ می­شوند. برای اجرای نمای سنگ خشک، روش­های مختلفی وجود دارد که در این قسمت مقاله این روش­ها را برایتان توضیح می دهیم. همانطور که توضیح دادیم، سرامیک های خشک در دو نوع در بازار توزیع می شوند: سوراخ دار و بی سوراخ. ᠎This post w as creat᠎ed  by behsaznama C on tent Gener ator DEMO!

سرامیک خشک پرسلانی سوراخ دار، در خود قطعاتی دارد که باعث بالاتر رفتن قابلیت آن می شود و می توان از آن برای پنجره های کف ساختمان استفاده کرد. علاوه بر این، این سوراخ ها باعث کاهش وزن سرامیک می شود. با نصب آجر خشک میتوان وزن نمای سازه را بسیار پایین آورد. کاهش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. در حال حاضر انواع مختلف چسب پلی اورتان در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگیها و فرمولاسیون متفاوتی است. هر کسی که قصد خرید خانه ای را دارد مطمئنا برایش ظاهر آن ساختمان هم مهم است؛ انسان­ها از نظر ذاتی همیشه به دنبال زیبایی بوده اند و به زیبایی جذب می­شوند. از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید. از این سرامیک ها برای ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری استفاده می شود. سرامیک هایی که برای ساختمان های بزرگی مانند مجتمع های مسکونی و تجاری استفاده می شوند باید مقاومت و کیفیت بالایی داشته باشند ولی در عین حال سبک هم باشند. این روش در کنار سرعت بالایی که دارد، دقتش نیز بالا است.

دتایل اجرای نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با ادامه مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید