یک ابزار حیرت‌انگیز این به شما کمک می‌کند نمای ساختمان

سرامیک یا در زبان انگلیسی ceramic یک ماده جامد است که از ترکیبات فلزی و غیر فلزی ساخته شده است و سپس در دمای بالا حرارت دیده و شکل گرفته است. اگر می خواهید بدانید سرامیک چیست تا آخر این مطلب همراه ما باشید، به طور کلی هر ماده ای که تحت حرارت بالا قرار بگیرد و تغییر شکل دهد را سرامیک می نامند. همانطور که در ایتدای مقاله سرامیک چیست گفته شد سرامیک موادی است که تا دمای بیش از ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می بیند و تغییر شکل می دهد، اما سفال اشیائی هستند که به وسیله گل رس ساخته می شوند و سپس پخته می شوند. چگونگی ساخت سفال را در مقاله های دیگر به طور کامل توضیح داده ایم حالا میخواهیم چگونگی ساخت سرامیک را توضیح بدهیم که خیلی پیچیده تر است، ترکیبات اولیه سرامیک موادی مثل کائولن، کوارتز و سیلیس است که شکل آن حالت دوغابی شکل دارد به همین دلیل تولید کنندگان برای ساخت محصولات سرامیکی از قالب های گچی استفاده می کنند. مدلسازی اولیه ی نمونه های سرامیکی، به دو روش دستی و با دستگاه انجام می شود. همچنین نور خورشید و اشعه های موجود در آن با انجام واکنش اکسیداسیون باعث تخریب رنگ و سوختگی آن می شوند که سرامیک بدنه خودرو از این موارد جلوگیری می کند.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

جدایی سازه از قرن نوزدهم و متعاقب آن سازه های بتونی قرن بیستم منجر به پیشرفت های چشمگیر در تکامل سیستم های ساخت و ساز و طراحی شد. به این ترتیب که وزن شیشه ها، بر روی سازه کرتین وال و شاسی کشی های مربوط به آن، سنگینی می کند و هیچ بار مرده حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از طوفان، باد و… آلومینوسیلیکات­ها که خاک­های رسی خود آنها به حساب میآیند، از عناصر آلومینیوم، سیلیسم و اکسیژن ساخته میشوند که این سه عنصر بر روی هم حدود 85 درصد پوسته جامد کره زمین را تشکیل میدهند. لالجین پایتخت سفال و سرامیک است و در چند سال اخیر هم به عنوان شهر جهانی سفال شناخته شده است اما قدمت سفال در آن بیشتر از سرامیک است و همانطور که در مطلب های دیگر گفته شده قدمت سفالگری در لالجین بیش از ۷۰۰ سال است ولی قدمت سرامیک حدود ۴۰ سال است. سفال تاریخچه قدیمی تری نسبت به سرامیک دارد و مورخان معتقدند که پیشینه سفال به ده هزار سال پیش قبل از میلاد باز می گردد، و اولین ساخته های دست بشر سفالی بوده اند، اما به تدریج و با پیشرفت علم و دانش سفالگری هم پیشرفت کرد و انسان ها با کشف مواد و ترکیب آن با سفال توانستند سرامیک را تولید کنند. Art ic​le w​as g enerated by G SA Content Gene rator DE​MO!

متریال نمای خشک

با توجه به این که سرامیک کف از عناصر اصلی در نمایش دکوراسیون است، ممکن است این سوال پیش بیاید که چه رنگ سرامیکی برای کف خوب است؟ ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که سفال بهتر است یا سرامیک، شاید در ظاهر این دو شبیه هم باشند اما در مواد مورد استفاده در تولید آنها تفاوت هایی وجود دارد که این دو را از هم متمایز کرده، سفال جنس ظریف تری دارد و احتمال شکست آن بیشتر است و همینطور متخلخل است و سطح صاف ندارد، اما سرامیک استکام بیشتری دارد و متخلخل نیست و سطحی صاف دارد. در مواقع بروز حوادثی مانند زلزله هم ایمنی بیشتری را به همراه دارد. استفاده از این پوشش در خودروهایی که رنگی تیره دارند پر اهمیت است چرا که این ماشین ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند. خطر سقوط نمای خشک تقریبا نزدیک به صفر است. فولاد ضد زنگ یا استیل یک گزینه عالی از انواع متریال های نمای ساختمان به حساب می آید، که دارای سطح صیقلی و براق است. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و …

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک که به آن نمای سرامیک خشک پرسلانی هم گفته می شود جزء دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود.در فرایند تولید نمای سرامیک خشک از دستگاه های پیشرفته برای ورقه ورقه نمودن مجموعه ها استفاده می شود. لعاب ها باعث می شوند عمر مفید محصولاتی از قبیل گلدان که مدام با آب، مواد آلی، معدنی و شیمیایی در ارتباط است بیشتر شود و در واقع با افزایش مقاومت محصول در برابر فرسودگی، عمر مفید آن را بالاتر می برد. لعاب ها شست و شو را راحت تر می کنند و از این نظر به تمیزی و آراستگی بیشتر محصول و محل استفاده اش، کمک شایانی می کنند. همچنین اگر شما یک خودروی لوکس داشته باشید اما سال های زیادی از ساخت آن گذشته باشد باید هزینه بسیار بالایی را جهت پوشش نانو اختصاص دهید در حالی که ارزش بالایی ندارد. دستمالی را به سفیدکننده آغشته کنید و روی لکه قرار دهید. در این مقاله به معرفی انواع نما خشک میپردازیم و ویژگیهای مختلف آن را مورد بررسی قرار میدهیم. به مرور استفاده از نمای سرامیک خشک به دلیل مزایای زیادی که با خود داشت مود تایید بسیاری از استانداردهای جهانی در صنعت ساختمان و بسیاری از طراحان و معماران مهم دنیا قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید