عاشق نمای ساختمان شو

10. برند سرامیک خریداری شده و کیفیت سرامیک مصرفی، از عوامل مهم در قیمت نمای ساختمان است. تاریخ پیدایش نخستین کورههای پخت خشت، برای تهیه آجر، و نیز کوره های پخت ظروف گلی، برای فراهم آوردن آوندهای سفالی، با یکدیگر پیوسته است. برخلاف تصور ، اگر کاشی و سرامیک در صورت عدم مشاهده نسبت سیمان به شن و ماسه ، سست و شل می شود ، علیرغم درزگیری و بندکشی کاشی ، درزگیری و بندکشی زیاد این ماده امکان ساخت ایمن را فراهم می کند. هر دو سیستم علاوه بر زیبایی و فراهم نمودن امکان بصری سطح شیشه ای پیوسته جهت ناظر و بیننده از ضریب انبساط و انقباض ، آب بندی و هوابندی بالایی برخوردار بوده و امروزه یکی از کاملترین سیستم های اجرایی شیشه ای رایج در دنیا به حساب می آیند. با توجه به قابلیت نمای شیشه ای کرتین وال ، در استفاده از شیشه های دو جداره یا سه جداره که با توجه به نیاز پروژه از لمینت یا سکوریت یا هردو با هم میتوان استفاده کرد، در هر دو سیستم ابتدا طرح 3 بعدی اولیه تهیه و پس از نقشه برداری ، پیاده سازی و تهیه نقشه های فاز2 شاپ دراوینگ ، مدول بندی ها انجام و ابعاد پروفیل های آلومینیومی محاسبه و جهت تولید واکسترود به کارخانه ارسال میشوند.

سرامیک خشک چیست

1. بافت سنگ: سنگ باید ساختمانی سالم داشته باشد یعنی: شیار،ترک و رگه های سست نداشه باشد و بدون پوسیدگی و یکدست و یکنواخت باشد. نمای سازه شامل دو بخش اصلی ساختمان می باشد، قسمت ورودی بام ساختمان و ورودی اصلی ساختمان که وابسته به شکل زمین میباشد در اکثر نقاط جهان طراحی و ساخت نمای سازه این قسمتها برای هماهنگی نما با نوع بافت تحت نظارت سازمانهای شهرداری صورت میپذیرد. سنگ های مصرفی بایستی از لحاظ بافت و ظاهر،یکنواخت و بدون ترک بوده و عاری از رگه های خاکی مارنی،میکانی،پریت،ترکیبات سولفاتی و سولفیدی (حداکثر SO3 به ۱% وزنی محدود می شود) و سایر موادی باشند که تحت تأثیر عوامل جوّی و هوازدگی خراب می گردند؛ زیرا در این صورت استحکامی نخواهند داشت. به این روش که پس از قراردادن توری بر روی سرامیک چسب را به وسیله کاردک یا لیسه به آرامی بر روی سطح توری و سرامیک پخش می کنیم تا سطح کاملا صاف شود . با توجه به آنکه در اجرای این نوع نما از ملات استفاده نشده و بهجای آن از چهارچوبهای آلومینیومی استفاده میکنند، امکان اجرای آن روی برجهای بسیار بلند هم وجود دارد.

مزایای نمای سرامیک خشک

از این نما می توان برای مصارف مختلفی مانند اداری، تجاری، مسکونی، داخل ساختمان، ایستگاه مترو، ترمینال و … با توجه به ظریف بودن خطوط بیرونی فریم های آلومینیومی (AGK)در این نماها امکان ایجاد سطح به صورت یکنواخت وجود داشته،لذا این موضوع اصلی ترین دلیل انتخاب نام فریم لس در این نماهای شیشه ای بوده است. امروزه این مهم توسط اجرای نماهای لوور الومینیومی و شیدر آلومینیومی تامین گردیده و نورگیری و تهویه طبیعی پروژه ها در شرایط مناسبی امکان پذیر گردیده است. 2. متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد.مثلاً در مناطق سرد و مرطوب،سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد.در غیر این صورت ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکان هایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد،سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش کلیک بالا داشته باشد. فضاهای مسکونی نسبت به نوع کاربری آنها دارای استانداردهای خاص خود از نظر رعایت ابعاد و اندازه ها میباشند. اتاق نشیمن ،پذیرایی، آشپزخانه،سرویس ها ، حمام ،اتاق خواب،انباری،راهروها و به صورت عمومی کلیه فضاهای داخلی میبایستی بر اساس اصول و استاندارد و همچنین فرهنگ خاص هر منطقه و هماهنگی با فیزیولوژی انسان طراحی شوند. تخصص معماری داخلی ایجاد ارتباط انسان با فضاهای عمومی و شخصی و در نهایت جهان پیرامون است به گونه ای که حس تعلق و یکپارچگی را در فضاها بصورت معمارگونه بوجود می آورد.

اکنون شما می‌توانید بخرید برنامه‌ای که معتقد است برای نمای ساختمان ساخته شده است

همچنین میتوانید برای مشاوره رایگان و دریافت نمونه کارها با ما در ارتباط باشید. معماران ایرانی کوشیدهاند تا با کاربرد گسترده آجر در گونههای مختلف تزئینی حالت ارگانیک این ماده را در ارتباط با شکل بنا حفظ کنند. و امارات بندرگاه این مسیر کالاها هست که مشتری­ها خرید می­ کنند. 3. زیرا آب های سطحی، پیوند بین بتن و مصالح را خراب می کنند. ۱- این نوع سرامیک خشک پرسلانی با داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود مزیت های عایق بندی بیشتری دارند . تفاوت این دو سیستم در استفاده ازدرپوش های آلومینیومی می باشد ، که در سیستم های Face Cap با توجه به طراحی و نیاز پروژه میتوان از درپوش های تخت و یا درپوش های دوکی استفاده نمود. پس از تهیه نقشه های کارگاهی بر اساس وضع موجود نمای ساختمان و اجرای زیر سازی فلزی برای رفع بی نظمی های نما و همچنین اتصال نمای خشک به سازه اصلی ساختمان، براکت های فلزی با اتصالات مکانیکی و یا از طریق جوش به شبکه فلزی زیرسازی اتصال می یابند. با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت. ᠎This has  been g en​erated by behsaznama Co᠎ntent Ge ne ra​tor DE᠎MO.

دیدگاهتان را بنویسید