شش مهم روش‌ها به انواع نمای خشک

از معاسب سندبلاست بدلیل قدرت پاشش بالا 220 بار و لایه برداری از سطح نمای ساختمان باعث میشود رنگ سطح آجر نما یا سنگ نما به حالت اول خود باز گردد. با توجه به اصالت بکارگیری آجر در معماری ایرانی لازم است این عنصر کلیدی بار دیگر به این عرصه وارد شود و با پژوهش در دستیابی به روشی جدید در نصب این عنصر زیبا که از مصالح اولیه در ساخت مسکن بوده و هنوز هم شادابی و حس اصالت را به بنا میدهد، راه حلی مناسب پیدا کرد تا معماران و طراحان امکان استفاده آن را مجددا در فهرست مصالح نوین قرار دهند تا بتوان باز هم روح پویا و پایدار معماری ایرانی را زنده نگه داشت. سرامیکهای پرسلانی یکی از رایجترین مصالح برای اجرای نمای خشک هستند که نسبت به سرامیکهای معمولی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. 1 شستشوی نما با واترجت بدون نیاز به داربست و هیچ گونه حرارت انجام میشود که در نتیجه مصالح و متریال نما از جمله سنگ نما و در کل نمای ساختمان بدون هیچ آسیب ویا تغییراتی به نتیجه دلخواه و مورد رضایت که در هدف داریم میرسیم. همه و همه تنها نمونه هایی از انواع نمای خشک ساختمان محسوب می شوند.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

​Da ta has be en cre​ated with the ᠎help  of behsaznama C᠎ontent Generat or Dem oversion᠎!

دیتیل اجرای نمای خشک

این نوع نمای ساختمان را میتوانیم هر 2 سال یکبار به شستشو اقدام کنیم. اجر در صنعت ساختمان سازی یکی از از قدیمی ترین متریال ساخت و ساز است. معمولا در نماشویی اجر مخصوصا محیط هایی که در الودگی قرار دارند میبایستی حداقل سالیانه برای شستشوی آجر نما اقدام بکنیم. در این روش نماشویی با دستگاه واترجت به همراه نازل سندبلاست انجام میشود. در بعضی موارد با اضافه کردن پودر رنگی به سیمان سفید به آن رنگ میبخشند و همچنین با ایجاد ابزار های مختلف روی نما به زیبایی نمای ساختمان هر چه بیشتر می افزایند.با گذر زمان به علت باران های اسیدی و همچنین آلودگی هوا کیفیت و زیبایی را از دست داده اند و لازم به نماشویی میباشد. نمای سیمانی از متریال سیمان سفید و پودر سنگ تهیه میشود. حال اگر مدت زمان زیادی اس که به شستشوی و نظافت نپرداختیم لایه جرم ایجاد شده بدلیل نفوذ الودگی به عمق سیمان در سطح بسیار سنگین بوده و دستگاه واترجت به تنهایی قادر به پاک کردن جرم و کثیفی ها از روی سطح نخواهد بود. آب و یک مایع شوینده ملایم تنها موادی هستند که در صورت لزوم برای تمیز کردن به کار می آیند.

متریال نمای خشک

برای جلوگیری از این مشکل پس از اتمام شستشو از مواد نانو برای ضد آب کردن سطح استفاده میکنیم. و از پودر شدن و ماسه شسته شدن سطح و همچنین کثیف شدن نما جلوگیری کنیم. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا 50 درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. وجود داشتن خلل و فرج و سطح ناهموار در بغضی از سنگ های نما مانند سنگ تیشه ای – و بادبر و نداشتن سطح سیقلی باعث میشود تا کثیفی و گردوغبار را به خود جذب کنند و الودگی در انها نفوذ کند.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

میزان برشکاری با توجه به انتخاب قطعات سنگ و نوع اجرای نما, تغییر پیدا می کند. استفاده از این روش باعث میشود نمای ساختمان استحکام بیشتری پیدا کند و مقاومت ساختمان را بالا ببرد. یکی دیگر از مزیت های این نوع سرامیک راحتی تنظیم و رگلاژ آن است، به همین دلیل شما چه در حین کار و چه در پایان کار می توانید به راحتی معایب و خطاهای آن را حتی در اندازه یک میلی متر پیدا و اصلاح کنید. سرامیک خشک کاربردها و استفاده های زیادی دارد و در نماهای مختلفی از آن استفاده می شود، اما قبل از هر چیزی باید سرامیک خشک را بشناسیم. این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از بست و پین در پشت سنگ، سنگ مورد نظر شکسته شود. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می گردند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، بدنه های VP خودرو اطلس که در اواخر شهریور تولید شده بود با رنگ های جذاب جهت انجام تست های مختلف مونتاژ و آماده شده است. C​on᠎tent was c​re᠎ated wi th the help of behsaznama᠎ C​on te nt G en erat​or Demov​er sion .

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مطالب بشتر.

دیدگاهتان را بنویسید