نمای ساختمان منابع: google.com (وب‌سایت)

نوع نصب سرامیک ها می تواند تاثیر زیادی روی مزایا و معایب داشته باشد برای مثال در هنگام نصب به صورت خشک ابتدا نما را آهن کشی می کنند سپس سرامیک را با نگهدارنده های مخصوصی به زیر ساز وصل می کنند، برای جلوگیری از شکستن و سقوط سرامیک باید از لایه های توری پلاستیکی یا فلزی استفاده کنند. نوع نصب سرامیک ها می تواند تأثیر زیادی روی مزایا و معایب داشته باشد برای مثال در هنگام نصب به صورت خشک ابتدا نما را آهن کشی می کنند سپس سرامیک را با نگهدارنده های مخصوصی به زیر ساز وصل می کنند، برای جلوگیری از شکستن و سقوط سرامیک باید از لایه های توری پلاستیکی یا فلزی استفاده کنند. ما در فضای شهری با یک ساختمان روبرو نیستیم، در واقع هر ساختمان جزئی از فضای شهری محسوب می شود که زشتی آن بر فضاهای عمومی تأثیر گذار است و زیبایی آن منوط به هماهنگی با سایر عناصر آن مکان است، ساختمان یک موجودی منزوی و خودبسنده نیست که بتواند تمام توجه طراح و مالک را به خود جلب کند، بلکه می بایست با حفظ شخصیت و اعتبار خود، عنصری از یک جامعۀ وحدت یافته باشد.

سرامیک خشک چیست

نما همواره مورد توجه عموم قرار میگیرد، لذا زیبایی جزء جداییناپذیر هر نما میباشد. نما علاوه بر معرفی شخصیت مالک، معرف موقعیت مکانی ملک و نوع کاربری ساختمان نیز میباشد. مانند روش نمایان در این روش نیز باید ابتدا نقشه های کارگاهی بر اساس وضع موجود تهیه و زیر سازی فلزی انجام پذیرد. با توجه به تنوع طراحی نمای سرامیک خشک مشتریان قطعا می توانند از بین طرح های مختلف، مورد مطابق با سلیقه خود را پیدا کنند. از مصالح رایج تر برای اجرای نمای خشک می توان به تایل سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها، تایل تراکوتا و … روش نمای خشک نمایان و نامشهود. قبل از ابداع روش نمای خشک، از ملات و چسب برای نصب نمای بیرونی ساختمانها استفاده میشد. این نما از تراکم رطوبت و نم کشیدن دیوارهای بیرونی جلوگیری میکند. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، در قسمت های مرتفع ساختمانم بسیار سریع تر و آسان تر از سایر نماها مانند آجر می باشد همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت های دوره ای به خصوص در ساختمان های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ی عایق چندان خوبی برای حفظ سرما و گرما به طور کامل نیست.

سرامیک آب بسیار کمی را به خود جذب می کند و به عنوان عایق رطوبت، مانع از ورود آب به داخل ساختمان می شود. بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار میرود، برای اولین بار در سال۱۹۹۳ میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. نمای ساختمان میتواند به عنوان یک عایق صوتی ایدهال و مناسب عمل کند. در واقع نمای سرامیکی عایق چندان خوبی برای حفظ سرما و گرما به طور کامل نیست. از جمله معایب نماهای سرامیکی عایق نبودن آن به سرما و گرما و صدا میباشد. خسارتی جانی و مالی وارده به دیگران هم بعهده مالک نما میباشد. توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمانهایی که در شهرهای بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذراصلی واقع شدهاند از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. از آنجا که نمیتوان مادهای یافت که همه خواص مورد نظر را دارا باشد، باید به دنبال چارهای دیگر بود. نماهای تماماً شیشه در صورتی که سایبان خارجی مناسب برای آنها پیشبینی نشده باشد، در اوقات گرم و معتدل سال به علت تابش آفتاب به فضای داخل، سبب افزایش بیش از حد دمای داخل میشوند. انتخاب نوع سرامیک به منطقه و نوع آب و هوا بستگی زیادی دارد.مثلا ساختمانهایی که در مرکز و جنوب که هوای گرمسیری دارد، می توانند از سرامیک معمولی یا غیر پرسلان برای نمای خارجی استفاده نمایند.

مثلا ساختمانهایی که در مرکز و جنوب که هوای گرمسیری دارد ، میتوانند از سرامیک معمولی یا غیر پرسلان برای نمای خارجی استفاده نمایند. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشمانداز بیرون وجود داشته باشد. ورقهای کامپوزیت متشکل از دو لایه آلومینیوم و یک هسته از جنس پلاستیک یا یک ماده معدنی پرکننده میباشند که در بین این دو لایه قرار میگیرد. سرامیک نما از نظر نوع به دو دسته پرسلان و فول بادی تقسیم می شود. نمای سرامیک خشک یکی از انواع نما های خشک می باشد. یکی دیگر از انواع نماها، نماهای آجری هستند که شامل آجرهای رسی و آجرهای شیلی میشوند. یک سیستم نمای موفق، نمایی است که زیبایی و بهرهوری انرژی را باهم داشته باشد. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود. ​Data has ​been cre at​ed by G​SA Con te᠎nt Generator Dem over si​on.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه ها بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید