شش راه‌ها نمای ساختمان می‌توان ساخت

مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … سرامیک پرسلان و فول بادی برای طراحی نمای ساختمان مقاومت بالایی دارند. اگرچه توصیه میشود که سطح سرامیک سایز بزرگ به طور منظم نظافت شود، اما کیفیت بالایی این سرامیکها و لعاب صیقلی آن باعث میشود که پاک شدن مواد آلاینده به راحتی صورت گیرد. در مطالب قبلی به مزیت اندازه بزرگ سرامیک سایز بزرگ و تأثیر آن بر نظافت پرداختیم، اما نظافت این سرامیک فقط وابسته به سایز بزرگ آن نیست و عواملی دیگر مانند جنس سرامیک و لعاب سطح آن نیز در این موضوع دخیل هستند. این محصول دوام بسیار بالایی دارد و مراقبت از آن به هیچ عنوان سخت نیست. در واقع سرامیکی که برای سیستم نمای ساختمان استفاده می­ شود به ساختار اولیه ساختمان وصل می ­گردد تا به عنوان سطح خارجی عمل کند که جزء ساختار اصلی ساختمان نیست. هرگاه مادهای نسبت به نور و حرارت خورشید مقاوم باشد، بدین معنی است که با سرعت بسیار کمتری نمای و جلوه اولیه خود را از دست میدهد و میتواند طول عمری فراتر از تصور داشته باشد.

نحوه نصب نمای خشک

اما سرامیک سایز بزرگ برخلاف این مصالح، در برابر حرارت بالا مقاوم است و تغییر رنگ نمیدهد. اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. اما کمک مهم دیگری که اندازه سرامیک سایز بزرگ به پیمانکاران میکند، سرعت عمل در پایان پروژه است. از این رو انتخاب طرح و متریال مناسب برای ساختمان یکی از عوامل مهم در صنعت ساختمان می باشد که نمایانگر هویت یک ساختمان می باشد. در واقع از یک سری براکت استفاده می شود و تمام سعی بر این است که قطعات و اتصالات زیر نما پنهان شود. در واقع شما در اولین نگاه با نمای سازه مواجه می شوید. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. با ظهور شیشه های رفلکس استفاده از این نوع شیشه ها در نمای ساختمان های مرتفع و برج ها امروزه بسیار متداول گشته است. بدین گونه که قبل نصب نما بر روی سطح رویه ساختمان عملیات و مراحلی انجام می شود که بسته به نوع روش اجرا ممکن است به صورت حفره ها و یا شیارهایی در قسمت پشت یا لبه های رویی نما باشد.

حقایق اساسی نمای ساختمان

1. پشت سرامیک لایه توری پلاستیکی یا فلزی قرار بگیرد تا در صورتی که سرامیک دچار شکست شد، از سقوط آن جلوگیری کند. در روش سیستم نمای خشک نمای ساختمان دوپوسته می شود که یک لایه عایق وجود دارد و محفظه ای خالی. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. نمای ساختمان به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جوی (باران، یخبندان، آفتاب و آلاینده ها) از اهمیت خاصی برخوردار است.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

هر چقدر کیفیت و طراحی برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد، باید هزینه بیشتری را کنار بگذارید. همان طور که می دانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، بحث نما بسیار پر اهمیت است. برای اجرای نمای سرامیک خشک در درجه اول باید یک تیم طراحی و اجرای متخصص را انتخاب نمایید که مهارت و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشند. روند اجرای این سبک نما نیز نیاز به دانش، آگاهی و تجربه کافی دارد و مدت زمان اجرای نمای چوبی، با توجه به عوامل گوناگونی متغیر خواهد بود. در صورتی که قابلیت تعمیر وجود داشت، می توان آسیب آن ناحیه را برطرف کرد و یا در صورت غیر قابل تعمیر بودن، آن قسمت را به طور کامل با قطعه ای جدید تعویض کرد. شرکت آکاد، ارائه کننده بهترین سیستم های نمای چوبی ساختمان می باشد که کلیه خدمات را از ۰ تا ۱۰۰ به صورت کامل به مشتریان در سراسر کشور ارائه می کند. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. Conte​nt was c reated wi᠎th the help ​of behsaznama  Con᠎te nt Generat᠎or ​DEMO!

تمیزکردن سرامیک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید