راز نمای ساختمان

اما جنبه ایمنی سرامیک سایز بزرگ فقط به مقاومت در برابر خورشید برنمیگردد و این سرامیک در برابر حرارت و آتش سوزی نیز بسیار مقاوم است. اتصالات معمولا از جنس فلز و آلومینیوم هستند تا بتوانند مقاومت زیادی ایجاد کنند. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. به طور کلی هزینه ساخت و اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به روشهای دیگر پایینتر است و در صورت آسیب به هر بخش آن امکان تعویض وجود دارد و نیاز به تخریب و اجرای مجدد کار نیست. سرامیک ماده ای به شدت مقاوم است که دوام بالایی را نسبت بقیه مواد نشان میدهد. همانطور که می دانید شیوه ملات دار یا اصطلاحا دوغابی از روش های سنتی و قدیمی است که در طی قرن های متوالی از این شیوه برای نصب نمای سرامیکی هم استفاده می شده است. در بسیاری از سازههای بزرگ مشاهده شده است که نمای بیرونی به دلیل حرارت بالا از بین رفته و یا تغییر رنگ شدید داده است و نیاز به جایگزینی دارد.

معایب نمای سرامیک خشک

از طرفی با تولید صنعتی مصالح مورد نیاز برای رویه نما و مقاطع زیرسازی نما ازجمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل، با کاهش خطاهای انسانی و در نتیجه بالا رفتن کیفیت نهایی مصالح و نمای اجرا شده مواجه می شویم. همچنین در برخی از نماهای خشک، از یک عایق بین نما و دیوار استفاده میشود تا جلوی تبادل حرارت یا عبور صدا گرفته شود. با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شود. در روش نصب سرامیک نما با ملات و چسب های سرامیکی، در صورتی که سرامیک در ارتفاع نصب شود باید حتما به نما اسکوپ گردد.

آیا از مهارت‌های نمای ساختمان خود خجالت می‌کشید؟ در اینجا چه باید کرد

بهتر است که برای انتخاب مصالح و پوشش نمای ساختمان، به علایق و سایر عناصر ساختمان توجه شود تا بهترین انتخاب برای نمای آن صورت گیرد. برای نصب سیستم نمای خشک نیاز به کارگر حرفه ای نیست چرا که نصب آجر و ریلها در این سیستم، به صورت مکانیکی است بنابراین در نصب آن دغدغه ی خاصی وجود نخواهد داشت و خبری از دستمزدهای بسیار گزاف نیست. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. درمان سمی سالیانه جهت جلوگیری از ایجاد موریانه نیاز خواهد داشت. در نهایت با وجود محدودیت ها و مشکلات اجرایی از این دست، نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان به وجود آمد. مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … ضد حریق، سرما و گرما و این در صورتی که از جنس خوب سرامیک استفاده کنید و شیوه نصب نیز به درستی صورت گرفته باشد نمای سرامیکی باید نسبت به تغییرات دمایی و حتی آتش گرفتگی مقاوم باشد. Art᠎ic​le was created ​with behsaznama᠎ Conte​nt  Ge​nera᠎tor  DEMO .

هنگام اجرا و نصب نمای سرامیک باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. چنان چه المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی می توان قسمت کوچکی از پوشش و نما را باز کرد. در صورتی که قابلیت تعمیر وجود داشت، می توان آسیب آن ناحیه را برطرف کرد و یا در صورت غیر قابل تعمیر بودن، آن قسمت را به طور کامل با قطعه ای جدید تعویض کرد. با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمتهایی مانند: درصد اختلاط ملات و… مدل های جدید سرامیک نما با طرح های بتن، پارکتی و مونوکالر فول بادی طراحی و تولید می شوند. از این رو انتخاب طرح و متریال مناسب برای ساختمان یکی از عوامل مهم در صنعت ساختمان می باشد که نمایانگر هویت یک ساختمان می باشد. به جرات می توانیم بگوییم که سرمایه گذاری روی این نما یک کار هوشمندانه است و شما می توانید تا مدت ها بر سلامت این نما حساب کنید. در روش نصب خشک رویه نصب متفاوت است و در این روش ابتدا آهن کشی در زیر سرامیک انجام شده و سرامیک به وسیله نگهدارنده های خاص روی آهن کشی ها نصب می گردد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید