8 نکته در مورد نمای ساختمان که امروز می‌توانید استفاده کنید

کوره رولر شامل یک ساختار فولادی است که تکیه گاه کف، دیوارهها و سقف آن از مواد مختلفی مانند دیر گداز، عایق و سرامیک ساخته شدهاند. از موارد مهم برای انتخاب یک کفپوش مناسب در منازل، میزان عایق بودن در مقابل سرما و گرما میباشد. به همین دلیل ضروری است که پیش از انتخاب محصول، به جستجو در رابطه با آن و مقایسه با سایر محصولات بپردازید و نظر سایر افرادی که از این روش استفاده کرده اند بپرسید تا مکانی مناسب را پیدا کنید. معماری، در این دوره نوسازی، نخستین وظیفهاش تجدید نظر در ارزشها و عناصر تشکیل دهنده خانه است. سیستم نصب می تواند از اجزای زیر تشکیل شده باشد: قلابهای قرار داده شده در نقاطی معین “اتصال دهنده موضعی، یک سازه اتصال دهنده گسترده. اهمیت بنیادین این مفاهیم، مدتها پیش تشخیص داده شد لیکن تا امروز هیچگاه بحث شایسته و درخوری در مورد آن صورت نپذیرفت. » نتیجه آنکه، معماری باید از نو دست بهکار شود «انگار هرگز پیش از این نبوده است»، و این هدفی است که پیش از این درباره آغاز قرن مطرح نشده بود. انسان باید احساس کند که از جمله درمعرض چیزهای شناخته شده و با معنی قرار دارد. This ᠎da᠎ta was gener᠎at​ed wi​th G SA  Content Generat​or D em᠎over si​on.

سرامیک خشک نمای ساختمان

این مفهوم در عین حال نوعی احساس تعلق ومشارکت را نیز دربردارد، یعنی تملک جهان آشنا و درک شده. با این حال نوعی گاهشماری و یا زمانبندی نیز تلویحاً به چشم میخورد که با عناوینی همچون «پیش از مدرن»، «مدرن» و «پسامدرن» نشان داده شده است. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری، بررسی آماری نشان دهنده این موضوع است که در هر سال ۵۰ میلیون نفر به جمعیت شهر نشین کشورهای در حال توسعه اضافه میشود. رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزایندهای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است. در رابطه با مسکن تعاونی شرایط بدتری وجود دارد. اگر رنگ دوغاب زرد، قهوهای یا خاکستری شد بدانید که دوغاب نیاز به ترمیم دارد. این سکونتگاه جدید باید نیاز به شناسایی را برآورده سازد و بدین ترتیب تجلی «رابطه دوستانه» جدید بین انسان و محیط زیست اوباشد. برای تولید یک قطعه سرامیک باید ابتدا کاشی سفالی را در خمیر لعاب فرو ببریم و این لعاب شامل اکسید کلسیم و سلسیکا است و برای تولید سرامیکهای رنگی هم نیاز به اکسیدهای کروم، مس و غیره داریم. بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید.

قطعات کلیدی نمای ساختمان

مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزیهای ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است. یک نما به مثابه معرفی وضعیت ساکنان ساختمان در بین عموم است. شستشوی نما امروزه با توجه به پیشرفت معماری و ساخت و سازها و ساختمان های مرتفع در سراسر جهان و تنوع نوع طراحی نما برای شستشوی نمای ساختمان و برج ها با توجه به ارتفاع زیاد،شستشوی نما با روش داربست خنده دار است و انجام نمیشود. سرامیک های اسلب دیواری امروزه بسیار محبوب هستند و مورد علاقه معماران قرار گرفته اند. کلیسا و قصر، به عنوان مهمترین کارهای گذشته، اهمیت خود رااز دست دادند، و از آن زمان به بعد موسسات عمومی دولتی ، «توسعه» خانه را مورد توجه قرار دادند. معمولا نمای ساختمان های کامپوزیتی در زمان اجرای اولیه بسیار شیک و جذاب می باشند و پس از گذشت زمان با آلوده شدن نما زیبایی خود را تا حد بسیار زیادی از دست می دهند.

اما از آن طرف کاشی ها و سرامیک ها به مرور زمان آلودگی و رنگ پریدگی را مشخص می کند. نما در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند. نما در واقع صورت ساختمان و بهترین بیان حالتی است که فرد طراح یا مالک از خود در برابر بیرون دارد. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان ساختمان است و نشانگر میزان نظم طرح ساختمان، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک است. برای ممکن ساختن طرح اینگونه مباحث، در هر فصل بخشهایی نظری با ماهیتی کلی گنجانده شده است. معماری به طور کلی این نیاز را از طریق سازماندهی فضایی و بیان صوری، برآورده میسازد. تفصیل این امر، با توصیفی از جهان نو و نیاز انسان برای جهتگیری و تعیین هویت در آن، آغاز میگردد. شیوه عرضه اینگونه مباحث، گاهشمارانه یا زمانبندی شده نیست بلکه برحسب مسائلی که جنبش مدرن را متأثر میساخت، سازماندهی شده است و به دنبال آن، مسیر تکوینی که گیدیون آن را «سنّت جدید» مینامید درج گردیده است. جنبش مدرن با در نظر گرفتن سکونتگاه به عنوان نقطه عطف، سلسله مراتب سنتی کارهای ساختمانی را دگرگون کرد. «طراحی برای زندگی» به واقع شعاری بود که برای بیان هدف کلی جنبش مدرن نما به کار میرفت.

دیدگاهتان را بنویسید