کتاب های موسیقی – نه برای همه

فرهاد فخرالدینی رهبر سابق ارکستر ملی ایران و آهنگساز سریال روزی روزگاری، امام علی و سربداران که تا امروز ۵ جلد کتاب درزمینه موسیقی ایرانی نگاشته، گفتوگویی با موضوع «کتاب و موسیقی» در ایران با «ایبنا» انجام داده است که شرح آنرا در ادامه میخوانید. با وجود تجديد نظر وسيع در ویراست دوم، کتابْ همان روشی را دنبال میکند که در ویراست اول به کار گرفته شد، تا به شاگردان، آموزش کاملی از اصول هارمونی و هدايتِ بخشهای صدایی داده شود. به خصوص برای کسی که چارت های زیادی رو هر روز باز میکنه می تونه کلافه کننده باشه. کانال عرضه اولیه، به صورت تخصصی سهام هایی که قراره عرضه اولیه بشن رو از لحاظ بنیادی بررسی میکنه و اخبار مرتبط با اون رو به صورت کامل پوشش میده. برای افرادی که دنبال مطالب تخصصی در حوزه بازارهای مالی هستند، کانال ولید هلالت مثل یک کلاس آموزشی هست. کانال تلگرام بتاسهم، عمدتا مطالب بنیادی و اخبار روزانه مهم بازار سرمایه رو منتشر می کنه. مهدی میرزایی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه هست و سبک تحلیل ایشون هم تحلیل تکنیکال بر پایه امواج به سبک رابرت پرچر هست. همچنین، در قسمت صندوق های سایت سهام یاب، می تونید در دو تا از صندوق های سرمایه گذاری کنید.

کتاب های موسیقی دهم

کسب رتبه قبولی کنکور رشته هنر بر خلاف تصور عده ای از داوطلبان، کار راحتی نیست زیرا برای موفقیت و داشتن آینده ای روشن در این رشته بایستی از مرتبه علمی خوبی برخوردار باشید که استفاده از بهترین منابع کنکور 1402 و برنامه ریزی درسی در این راه به شما کمک شایانی می کند. برای درک بهتر فضای هر گوشه ضربیها، چهارمضرابها و قطعات مشهور ساختهشده در آن گوشه نیز از ادبیات موسیقی دستگاهی قاجار و معاصر گزینش و سادهنویسی، و پس از معرفی هر گوشه درج شده است که موجب تشویق هنرجوی مبتدی به ادامۀ فراگیری سنتور نیز هست. داستان کتاب ایستگاه یازده، در بیست سال بعد از پاندمی می گذرد. او با چیره دستی، داستان ها را به زیبایی سروده و میتوان ادعا کرد که همۀ آن ها از نظر دانش موسیقی نیز کاملاً معتبر هستند. علی نامجو: در پروندهای که با عنوان «موسیقیسازی ایران؛ فرصتها و تهدیدها» گشودهایم تلاش کردهایم تا به وضع امروز و اکنون این هنر بپردازیم و چالشها و امکانات موسیقی را در عرصه مکتوب ایران بررسی کنیم. موسیقی برای مطالعه، ممکن است که انتخاب اول بسیاری از افراد نباشد، پس اگر نتوانستید با این موضوع ارتباط برقرار کنید، نگران نباشید!

آنچه همه باید درباره کتاب های موسیقی بدانند

پیشتر اشاره شد مؤلف، نه همچون قاضی که چون معلمی خود تشنه و دوستدار شناخت حقیقت، به بحث و بررسی موضوع می پردازد: «امید آنکه این طرز تحقیق (پرسش مدار) بر تلاش ها و دقت کاری های ما بیفزاید و نگذارد حیات پر معنای خود را دستخوش احساسات زودگذر کرده و با دلایل بی اساس درباره مدعاهایی از پیش پذیرفته شده آن را تفسیر و توجیه نماییم». کتاب های موسیقی به شکل تصویری همراه با کمی متن یا کلا به شکل متن با موضوع خاص باید برای خواننده جذابیت ایجاد کنند تا آموزش های کتاب را با رغبت و علاقه زیاد پیگیری کنند. در آغاز نت با موسیقی نظامی به ایران آمد و از زمان سفر ناصرالدینشاه به فرانسه به ارتش ایران وارد شد. گروه آزمایشی هنر که هر ساله متقاضیان زیادی را به خود اختصاص می دهد، به عنوان گروه آزمایشی شناور نیز شناخته می شود، یعنی داوطلبانی که در یکی از گروه های آزمایشی اصلی از جمله تجربی، انسانی و ریاضی نسبت به ثبت نام کنکور سراسری اقدام کرده اند، می توانند در این گروه آزمایشی نیز نام نویسی کنند. ᠎Th᠎is h᠎as been cre ated by G᠎SA Con te​nt G enerator DE MO!

مثلا آقای محمد رستمی که در پست معرفی کانال های تلگرامی بورسی، آدرس کانال تلگرامشو نوشتم، تحلیل هایی که انجام میدن علاوه بر کانال خودشون، در اینجا هم قابل مشاهده است. در این رمان، عشق الکس به موسیقی کلاسیک از عشق او به خشونت جدایی ناپذیر است و او به ندرت به یکی بدون دیگری فکر می کند. اگر به دنبال جامعترین و بهترین کتاب تئوری موسیقی هستید که به یاری آن الفبای موسیقی را به زبانی ساده و روان یاد بگیرید، بی شک این کتاب میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. هر دوی این ها، شور و شوقی در برابر حکومت ایجاد می کند که بیش از هر چیز خواستار نظم افلاطونی است. در حالی که رمان «ایستگاه یازده» اثر امیلی سنت جان ماندل، دورانی را به تصویر می کشد که در آن “آنفولانزای جورجیا” بیشتر افراد بشر را از بین برده است و از نظر فنی یک رمان آخرالزمانی نامیده می شود، اما این تمام چیزی نیست که نویسنده قصد گفتنش را دارد. مخالفت استادان موسیقی ایرانی که با شیوه مکتوب موافقت چندانی نداشتند، دقیقا از چه زمانی آغاز شد؟

كتاب موسيقي هادئة

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید