نشانه‌ها شما در کتاب موسیقی عالی

کل دوره مانند یک پرسش متداول ارائه شده است و به سوالات رایجی که یک مبتدی خواهد داشت پاسخ می دهد. ـ البته بخشی از پاسخ این سوال نیاز به دانش فنی در حوزه موسیقی دارد و ما نمیتوانیم اظهار نظر کنیم، امّا همیشه این حدیث شریف را یادآوری میکنم که «الناس اعداءُ ما جهلوا»، جهل، دشمنی میآورد. این فهرست شامل قسمت هایی از کتاب های درسی است که طرح سوال از آن ها ممنوع بوده و از این بخش ها در سوالات و بودجه بندی کنکور 1402 استفاده نمی شود. ـ مسئله اهالی موسیقی این است که انگار توسط نظام فرهنگی کشور به رسمیت شناخته نمیشوند؛ مثلا جشنوارههای فجر، تئاتر و سینما همیشه رونق داشتهاند ولی جشنواره موسیقی فجر همیشه چالش داشته و طیف زیادی از هنرمندان در این رویداد شرکت نمیکردند؛ علتش هم این است که دولت ها یک سال تمام هنرمندان موسیقی را نادیده میگیرند ولی تنها برای ۱۰ روز یاد هنرمندان موسیقی میافتند و اینگونه میشود که آنها هم علاقهای برای حضور در این رویداد نشان نمیدهند. اتفاقا در چارچوب ما بود و شعرها و محتوای موسیقی او به مراتب سالمتر از خیلی از خوانندگانی بود که امروز مجوز پخش میگیرند.

دانلود کتاب های موسیقی

محدودیتها و کجسلیقگیها در حوزه موسیقی، متأسفانه بیشتر از اینکه تیغش روی گردن موسیقیهای کممایه و وارداتی باشد، اتفاقا موسیقی اصیل ما را هدف گرفته و بیشتر به آن ضربه زده است. از آنجا که ما عملاً برنامهای برای تربیت و پرورش ذائقه موسیقایی مردم خصوصاً کودکان و نوجوانان در مدارس نداریم، جامعه عملاً همه چیزخوار شده است و هر چه به او بدهی گوش میکند؛ یعنی ممکن است یک تِرَک از شجریان گوش کند ولی قطعه بعد از تتلو باشد. بنده کیخسرو محمودی پور مؤلف آموزشی کتاب آموزشی موسیقی و ( گیتار ، از مبتدی تا حرفه ای برای کودکان و بزرگسالان مخصوص چپ و راست دست ) هستم که چهار کتابم از سال 83 به بعد توسط انتشارات دهسرا در رشت چاپ شده و معروفیت کسب نموده ام و هنوز هم در حال آماده کردن دو کتاب دیگر خود هستم . در پی ناشری هستم که پخش کننده کتاب هم باشد و ضمنا تمایل دارم که امتیاز کتابهایم را بفروش برسانم . همچنین تخصص در نت نویسی حرفه ای سازهای مختلف ، تایپ و غیره در ضمینه چاپ کتاب با ابعاد مختلف را نیز دارم . دایره در حال حاضر در مناطق مختلف ایران مورد استفاده قرا میگیرد مثل خراسان شمالی و آذربایجان و سلیر مناطق.  Th᠎is was c᠎reated wi th G᠎SA Conte​nt G᠎en᠎erat or DEMO!

ولی مسئله اینجاست آن چیزی که در حال حاضر در فرهنگ عمومی در عرصه موسیقی رواج دارد، متأسفانه کممایهترین نوع موسیقی است حال بین جوانها باشد، نوجوانها یا میانسالان. درحقیقت با سیاستهای غلط موجب شدهایم که سخیفترین نوع موسیقی، بیشترین رواج را پیدا کند و اصیلترین و فاخرترین نوع موسیقی، بیشترین محدودیت را داشته باشد. اینکه آنها را نشناسی و صرفا منع کنی، تنها موجب میشود که دست سیاستگذاران از آن عرصه کوتاه شود نه اینکه آن ژانر واقعاً از سبد مصرف مخاطبانش حذف شود. امروز بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مجوزهای آموزش موسیقی برای ژانرها و سازهای جدید و غربی است. در دهه ۸۰ چند سال آموزش موسیقی در تهران ممنوع شد، ولی آموزش موسیقی عملاً حذف نشد بلکه زیرزمینی شد و سیاستگذاران دست خود را از کنشگری و کنترل عرصه کوتاه کردند. این امر نشان میدهد که از اصالتهای فرهنگی خود در حوزه موسیقی فاصله گرفتهایم. قصد ما برداشتن موانع و پیدا کردن راه حلی برای بازگرداندن موسیقی اصیل به زیست روزمره و سبد مصرف اثرگذار فرهنگی مردم است.

آناتومی کتاب موسیقی

ـ موسیقی یک صنعت است و باید برای هنرمندان و افراد فعال در این حوزه درآمدزا باشد ولی رعایت کپی رایت که یکی از راههای اصلی درآمدزایی اهالی موسیقی است که در ایران رعایت نمیشود و ما حتی یک پلتفرم درست درمان هم برای شنیدن موسیقی نداریم. چقدر در این بیانیه به لزوم رعایت قانون کپی رایت توجه شده است؟ ـ اگر بیانیه راهبردی موسیقی تا به حال تصویب شده بود وضعیت موسیقی ما هنوز به این شکل بود؟ اگر قصد خرید کتاب موسیقی و تهیه کتاب های آموزش تنبور دارید. فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف، مرجعی مطمئن برای خرید گوشی در سراسر کشور است. گوشی که سواد موسیقایی نداشته باشد و ذائقه آن پرورش پیدا نکرده باشد، برایش فرقی ندارد ساسی مانکن گوش کند یا شجریان. مخاطبان موسیقی ما یک مصرف بدون دروازهبانی و بدون گزینش دارند؛ چون گوش ما پرورش پیدا نکرده و بیسواد مانده است. تنها راه درآمدزایی اهالی موسیقی، صحنه است؛ چون از راه فروش آثار خود به خاطر نبود حق مولف امکان درآمدزایی ندارند. اتفاقاً وقتی شما کتاب اخیری که از نظرات فقهی مقام معظم رهبری درباره غنا و موسیقی که درس خارج ایشان است انتشار یافته است را میبینید، متوجه میشود که به شدّت نگاه عمیق و رو به جلویی در حوزه موسیقی طرح و بحث شده است؛ ولی مسئله اینجاست نوع سیاست گذاری ما در حوزه موسیقی خیلی جاها مبتنی بر فقه هم نبوده است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت خرید کتاب موسیقی.

دیدگاهتان را بنویسید