نحوه بازیابی کتاب های موسیقی

انتشارات و کتابفروشی ثالث: نشر ثالث از دیگر کتابفروشی های تهران بوده که در خیابان زند پایتخت قرار دارد. یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کتابخوان که بهصورت صوتی در دسترس قرار گرفته، اپلیکیشن نوار است. خط اتصال بین نت های همنام و غیر همنام کشیده می شود و به این معنی است که نتها باید به صورت به هم پیوسته و بدون وقفه نواخته شوند. در یک میزان ۴/۴، صدای نت سیاه معادل ½ این مطلب ضرب خواهد بود. در هر درس منتخبی از بهترین قطعات و تصنیف ها وجود دارد که با تمرین آنها با انواع ضرب ها آشنا میشوید. آقای شهنازی از مدرسین موسیقی به شیوه شفاهی بودند اما تا سن هشتادودو سالگی در استخدام هیچ ارگانی نبود و با عشق تدریس میکرد. مخالفت استادان موسیقی ایرانی که با شیوه مکتوب موافقت چندانی نداشتند، دقیقا از چه زمانی آغاز شد؟ چرا سالها بعد گفتند گرفتاری موسیقی ما از وزیری آغاز شد؟ ما حدود 600 شرکت بورسی داریم که هر کدوم از این شرکت ها گزارش های خودشون رو در این سامانه منتشر می کنند.

خريد كتاب موسيقي

موسیو لومر هم بهعنوان اولین نفر ردیف موسیقی ایرانی را در قالب کتاب منتشر کرده است اما اگر بهدقت این کتابها را بررسی کنیم، درخواهیم یافت که بهدلیل کمبود شناخت درباره موسیقی ایرانی، نوشتههایشان ازنظر تونالیته درست نبوده است. با این حال این بخش خود به هشت زیر بخش (مبانی بنیادین، ارکستراسیون، کنترپوآن، هارمونی، مبانی موسیقی ایرانی، آهنگسازی، سلفژ و فرم) تقسیم شدهاست تا باتوجه به موضوع مورد نظر خود دسترسی سریع و راحتی به کتابهای مربوطه داشته باشید. زیر سؤال بردن وزیری و خدمات او اصلاً کار پسندیدهای نبود. من فکر نمیکنم کسانی که در گذشته تدریس میکردند اصلاً به خاطر پول کار کرده باشند که از بیم کم شدن درآمد با شیوه نوین مخالفت کنند. در آغاز نت با موسیقی نظامی به ایران آمد و از زمان سفر ناصرالدینشاه به فرانسه به ارتش ایران وارد شد. البته بعدها آقای صالحی ردیفهای آقای شهنازی را تبدیل به کتاب نت کرد. در برنامه کتاب خوانی کیندل به انبوهی از محتوا دسترسی خواهید داشت؛ البته هوش مصنوعی نیز به شما در انتخاب محتوایی متناسب با سلیقهتان کمک میکند. در آن دوره، کسانی همچون درویشخان که البته آدم روشنی بود، هیچ مخالفتی با نغمه نگاری نداشت و برخلاف او، عارف قزوینی در مقالاتی به کلنل وزیری به خاطر تلاش برای مکتوب کردن موسیقی میتاخت.

یکی جناح مینباشیانها که موسیقی نظام و مدرسه موسیقی را اداره میکردند و جناح دیگر همراهان کلنل وزیری که بر اساس مکتب موسیقی فرانسه کار میکردند. مینباشیان برای فراگیری موسیقی نوین در دانشگاه سنپترزبورگ در روسیه درس خوانده بود و کلنل وزیری در آلمان درس خوانده بود و با مکتب موسیقی فرانسه آشنا شده بود. آقای خالقی که از شاگردان برجسته کلنل وزیری بود، بعد از او راه استادش را ادامه داد و حرکتش را به شکل عملیتر جلو برد. شخصیت اصلی این رمان یک آهنگساز است و چهارچوب کلی داستان، شکل دهی دوباره به افسانه فاوست می باشد. داستان این رمان انگلیسی دارای دو بخش متفاوت است. رمان «دکتر فاستوس» شاهکار توماس مان و اثر معروف او می باشد که در طول جنگ جهانی دوم نوشته شده است؛ و سقوط فکری فرهنگ آلمان را در طول سال های نازی ترسیم می کند. این به دلیل آن است که حداقل هفت هزار سال رگ و ریشه ما در این خاک بوده و از معدود سرزمینهایی هستیم که نه مهاجرت گسترده داشتیم و نه موجودیت کشور و فرهنگ و تمدن و زبانمان را از دست دادهایم. موسسه چاپ کتاب با همکاری انتشارات ارشدان در سال 99 در 4 ماه سال خرداد، شهریور، مهر و آذر به عنوان ناشر برتر و فعال کشور در تمامی زمینه ها انتخاب شدند ضمن اینکه در زمینه چاپ کتاب های موسیقی و چاپ اول نیز رکورددار کشور است و تعرفه های بسیار عالی دارد.

كتاب موسيقي هادئة

انتشارات هنوز از سال ۱۳۹۴ تا همین چندی پیش با کتابفروشی کوچکی در خیابان کریمخان، پناهگاه امنی برای دوستداران کتاب بود. حتما براتون این سوال پیش اومده که این سربازها واقعا از صبح تا شب دارن توی اون پادگان چیکار می کنن که اینقدر بی رمق و بی انرژی هستن؟ ما درباره مباحث موسیقی تعریفهای قدیمی داشتیم اما از زمان صفویه به دلیل رخوتی که درزمینه هنر در ایران پیش آمده بود، مردم دیگر با آن تعریفها آشنا نبودند. این اتفاقات در آن دوره مهم بود چون ما تعریفهای خودمان را گم کرده بودیم. فرقی نمیکند کاربر کدام اکوسیستم باشید، گوگل پلی بوک درواقع در هر دو پلتفرم اندروید و iOS در اختیار علاقهمندان قرار گرفته و کاربران میتوانند به آن دسترسی داشته باشند. امکان خرید اشتراک به صورت ماهانه و سالانه در اختیارتان قرار میگیرد تا به آرشیو کتاب خوان الکترونیکی سبکتو دسترسی داشته باشید. کتابشناسی موجود در انتهای نوشتارهای وبسایت، این امکان را برای دوستداران موسیقی فراهم میکند که قبل از خرید کتابهای موسیقی، با موضوع و محتوای آن آشنا شوند. بله. این کتاب همچنان موجود است و ارزش زیادی دارد.  This data was done ​with GSA C​onte nt G enerator  DE᠎MO​!

دیدگاهتان را بنویسید