آیا بهترین کتاب های موسیقی یک کلاهبرداری است؟

ـ درحال حاضر پرطرفدارترین پلتفرم فارسی موسیقی، رادیو جوان است که خارج از ایران کنترل میشود و ما هیچ نقشی در آن نداریم و اصلا هم با ما همسو نیست. ↑ «کوسان». موسسهٔ لغتنامهٔ دهخدا و مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی. مثال دیگر موضوع موسیقیهای شرقی و مشخصاً کرهای است که اصطلاحاً با عنوان کیپاپ شناخته میشود؛ البته در این مورد خاص بحث فقط موسیقی نیست، بحث سبک زندگی، هواخواهی و در نگاه کلان نوعی هویت جویی است که موسیقی در مرکز آن قرار دارد و بین برخی از نوجوانان ماهم به شدّت محبوب هستند. مطالب کتاب مبانی نظری موسیقی ایرانی از گردهمایی و هماندیشی این افراد و سایر نویسندگانی که نامشان در بالا آمد نوشته شده و به یکی از منابع ارزشمند موسیقی کلاسیک در ایران تبدیل شده است. برخی از خوانندگانی که بعد از انقلاب اسلامی از ایران رفتند، واقعاً مشکلی نداشتند و اتفاقاً اگر آنها را نگه میداشتیم و حمایت میکردیم، بسیار همگراتر و اخلاقیتر و فاخرتر از برخی خوانندگان فعلی بودند، امّا متأسفانه کجسلیقگیها و رودربایستیها مانع از این موارد شده است. Conte nt has ​been g enerated ᠎wi th GSA Content Gen​erator DEMO!

فروشگاه کتاب های موسیقی

اتفاقا در چارچوب ما بود و شعرها و محتوای موسیقی او به مراتب سالمتر از خیلی از خوانندگانی بود که امروز مجوز پخش میگیرند. محدودیتها و کجسلیقگیها در حوزه موسیقی، متأسفانه بیشتر از اینکه تیغش روی گردن موسیقیهای کممایه و وارداتی باشد، اتفاقا موسیقی اصیل ما را هدف گرفته و بیشتر به آن ضربه زده است. از آنجا که ما عملاً برنامهای برای تربیت و پرورش ذائقه موسیقایی مردم خصوصاً کودکان و نوجوانان در مدارس نداریم، جامعه عملاً همه چیزخوار شده است و هر چه به او بدهی گوش میکند؛ یعنی ممکن است یک تِرَک از شجریان گوش کند ولی قطعه بعد از تتلو باشد. البته منظور ما این نیست که اینها بد هستند ولی اینکه اولویت جامعه ما، به جای یادگیری و نواختن تار و سهتار و سایر سازهای اصیل بومی، یادگیری گیتار شده است خیلی پیام خوبی را منتقل نمیکند. اتفاقاً وقتی شما کتاب اخیری که از نظرات فقهی مقام معظم رهبری درباره غنا و موسیقی که درس خارج ایشان است انتشار یافته است را میبینید، متوجه میشود که به شدّت نگاه عمیق و رو به جلویی در حوزه موسیقی طرح و بحث شده است؛ ولی مسئله اینجاست نوع سیاست گذاری ما در حوزه موسیقی خیلی جاها مبتنی بر فقه هم نبوده است. Th​is c​onte nt was c᠎reated wi​th t he ᠎help ​of GSA C᠎on te᠎nt G ener​ator D emov er sion.

ـ مسئله ما در موسیقی، فقه نیست.

ویراست پنجم کتاب هارمونی والتر پیستون همراه با بازنگری مارک دِوُتو انتشار یافته و همراه آن یک دفتر تمرین مخصوص به این کتاب تألیف والتر پیستون و آرتور جَنِری و همچنین یک لوح فشرده حاوی تمرینهای کتاب ارایه میشود. همچنین عملکرد بهتری بتوانید از خود نشان دهید و در صورت لزوم، مطالب را بهتر ارائه کنید. ـ مسئله ما در موسیقی، فقه نیست. قصد ما برداشتن موانع و پیدا کردن راه حلی برای بازگرداندن موسیقی اصیل به زیست روزمره و سبد مصرف اثرگذار فرهنگی مردم است. هدف ما، فرهنگ عمومی بود؛ چراکه موسیقی در فرهنگ عمومی اثرگذار است. ولی مسئله اینجاست آن چیزی که در حال حاضر در فرهنگ عمومی در عرصه موسیقی رواج دارد، متأسفانه کممایهترین نوع موسیقی است حال بین جوانها باشد، نوجوانها یا میانسالان. انتشارات کارنامه کتاب یکی از بهترین و جامعترین انتشارات کتب کنکور هنر در کلیه زیرشاخههای رشته هنری است. چقدر بین جوانها رفتید و دغدغهها را شنیدید و چقدر در تعامل با مدیران فرهنگی بودید؟ This post h as  been ​do ne wi​th G​SA Content G᠎en er ator​ D em oversi​on!

كتاب موسيقي هادئة

درحقیقت با سیاستهای غلط موجب شدهایم که سخیفترین نوع موسیقی، بیشترین رواج را پیدا کند و اصیلترین و فاخرترین نوع موسیقی، بیشترین محدودیت را داشته باشد. ـ متأسفانه یکی از علل افول ذائقه مردم در موسیقی، خود صداوسیماست. از مهم ترین قطعات این کتاب می توان به «شهر شیراز» «بهار دلنشین» «با تو رفتم» «کیه کیه در می زنه» «بت چین» «رفتم که رفتم» و «وعده دیدار» اشاره کرد. اگر اشاعه موسیقی به کلی قبیح دانسته میشود، پس چرا شبکههای مختلف صداوسیمای ملّی شبانه روز موسیقی پخش میکنند که گاهی و متأسفانه شاید بشود گفت بسیاری از مواقع شاهد پخش موسیقیهای میانمایه و کممایه نیز از آن هستیم؟ شاید به همین خاطر است که تا به حال کتابی جامع که تمامی تکنیکهای این موسیقی را در غالب موزیک برای پیانو در خود داشته باشد، هنوز نگاشته نشده است. سبکتو هماکنون قابل دسترسی در پلتفرم اندروید و iOS است و البته میتوان به نسخهی تحت وب آن نیز دسترسی داشت. موسیقی یک هنر اولیه است و برای دوست داشتن یک آهنگ نیازی به دانستن تئوری موسیقی نیست.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت ادامه مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید