آنچه همه باید درباره کتاب موسیقی بدانند

کتاب های Top Notch بهترین انتخاب برای یک دوره سرگرم کننده و جذاب با گسترده ترین طیف وسیعی از مطالب پشتیبانی فراگیر و معلم است. سراسر ترجمه را پس از ویرایش فنی توسط ویراستار محترم، سه بار بازخوانی کرده ام که سبب تغییرهای گسترده ای در آن شده است. چنان که (از کوزه همان برون تراود که در اوست) پس سماع محک راستین و معیار گویا برای دل است، در نتیجه خود سماع به قلب نمی رسد مگر آنچه در دل غلبه دارد، در آن تحریک شود». سایت های زیاد در فضای اینترنت وجود دارند که می توانید نسخه PDF کتاب مورد نظرتان را در آن ها پیدا کنید. از محبوب ترین کتاب های موسسه گیتاشناسی می توان به کتاب چهره ایران اشاره کرد. موسسه چاپ کتاب کتاب با تیراژ دلخواه چاپ می کند و در مورد کتاب موسیقی نیز دقیقا همینطور است. این کتاب شامل تمام مباحث اولیه و مهم در زمینه موسیقی است، دانش آموزانی که میخواهند کنکور هنر بدهند برای مطالعه درس خلاقیت موسیقی می توانند از این کتاب استفاده نمایند، همینطور برای مطالعه ارشد و کسانی که علاقه به مباحث تئوری موسیقی دارند مورد استفاده است. دوست ارجمند خانم دکتر دین موحد، نوازنده برجسته و استاد موسیقی دانشگاه تهران، نخستین بار ویراست پنجم کتاب انگلیسی را در اختیارم گذاشتند و نه فقط برای ترجمه آن شور و اشتیاق فراوان نشان دادند که در رفع برخی از ابهام های متن نیز مرا یاری کردند. Po st has been generated with t​he he​lp ​of GSA C᠎ontent  G en᠎er᠎ator Demoversi᠎on .

بهترین کتاب های موسیقی

تمام کتاب هایی که در سایت ایران پیپر به فروش می رسد، ۹۵ درصد پایین تر از قیمت اصلی آن در سایت مرجع است. عنوان و متن آثار و قطعه های جز، پاپ، راک و نمایش های موزیکال به شکل اصلی (ترجمه نشده) آمده و اگر عنوانی فارسی و رایج برای آنها بوده (مانند داستان وست ساید، ویولون زن روی بام، و …) تا آنجا که می دانسته ام از این عنوان ها نیز استفاده شده است. حرکتهای افقی به جلو و عقب برای مفاصل بازو و ران بسیار مفید است. سپاسگزاری در سراسر دوران ترجمه این کتاب از کمک ارزشمند همسرم، سپیده عندلیب، برخوردار بوده ام؛ او ترجمه را از آغاز تا پایان مطالعه کرده و با بیان ایرادها و پیشنهادهای خود سهمی به سزا در بهبود آن داشته و نیز در تهیه نمایه جامع کتاب – نمایه ای با بیش از ۳۸۰۰ مدخل که امکان دسترسی چندسویه خواننده به مفاهیم، موضوع ها، تعریف ها، آثار و اعلام کتاب را به گونه ای بسیار کارآمد و تشریحی فراهم می آورد. گرچه این کتاب نگرشی بسیار تخصصی به موسیقی ندارد اما شاخص ترین فصل های تاریخ موسیقی غرب، پرکاربردترین فرم ها و خلاصه ای از ویژگی های سبک های گوناگون آن را در خود جای داده و می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای مطالعه ای ژرفتر در این زمینه ها فراهم آورد.

کتاب های موسیقی هنرستان

تئوری موسیقی برای نوازندگان گیتار همانطور که از اسم آن مشخص است، برای نوازندگان گیتار نوشته شده است. وی افزود: اگر اخوان الصفا به نسبت موسیقایی طبیعت قائلند و درباره آن بحث میکنند به این دلیل است که در طبیعت هم نسبتهای کمی وجود دارد و هم تناسبات کیفی. نت چنگ شبیه به نت سیاه است، با این تفاوت که در انتهایش چیزی شبیه به یک دم یا یک پرچم نیز وجود دارد که به سمت خطوط حامل خمیده می شود. عدد بالا: مشخص می کند که در هر “میزان” چند ضرب وجود دارد. تئوری بنیادی موسیقی از تاثیرگذارترین آثار منصوری است که تا به امروز نزدیک به 40 بار از سوی انتشارات کارنامه تجدید چاپ شده است و در سال 71 هم به عنوان کتاب سال موسیقی برای مترجم جایزهای را به ارمغان آورد. تمامی کتابهای موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافتهاند. مقدمه سوم و چهارم اختصاص دارد به مباحثی در ارتباط با مشکلات موجود بر سر راه تعریف موسیقی و همچنین معرفی اجمالی انواع و اشکال موسیقی و معنای اصطلاحاتی همچون مقام، دستگاه، گوشه، سنفونی، موومان، سونات، سوئیت، اپرا، اپرت و فولکور.

چه کسی دیگر نیاز دارد هیجان‌انگیز پشت کتاب موسیقی را بشناسد؟

اگر چه زبان نوشتاری کتاب ترکی می باشد و ده صفحه اول که به مقدمه و مباحث نظری صرف اختصاص دارد، دارا ی بیشترین متون ترکی است، سایر صفحات داری موارد جداول و نت های موسیقی می باشد زبان بین المللی هنرمندان موسیقی دان است و از این لحاظ برای همه ایشان قابل مطالعه می باشد. کتاب گام – آرپژ – آکورد – تمرین نوشتهی بهزاد شیرازی، با ارائهی مطالب و تمرینات جامع به هنرجویان این فرصت را میبخشد تا دانش فنی خود را برای نواختن ساز بالا ببرند و اصول اساسی تئوری موسیقی را یاد بگیرند. قطعات کتاب موسیقی فیلم منتخبی از بهترین ها جلد اول، قابل اجرا با پیانو، ارگ، گیتار و یا هر ساز دیگری میباشند. طرح های شنیدنی را سطر به سطر همزمان با شنیدن آثار مورد بحث ( آثاری که در نوارهای همراه بوده یا نبوده اند) دنبال کرده ام و با حفظ کامل توصیف نویسنده، واضح ترین تشریح ممکن ارائه شده است. این عنوانها در بسیاری موارد همان عنوان های متداول فارسی و در مواردی نیز متفاوت هستند که نمونه آن، عنوان آثاری از استراوینسکی است که در فارسی به پرستش بهار و پرنده آتشین شهرت یافته اند و در متن حاضر عنوان های آیین بهار و پرنده آتش جایگزین آنها شده است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مطالب بیشتر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید