یک کارآمد رویکرد نما خشک

توجه داشته باشید که در اجرای نمای خشک ساختمان، فاصله کمی بین دیوارها و نما وجود دارد. در مقایسه بین نمای خشک و نمای سنتی، بدون تردید گزینه بهتر نمای خشک است. نما در واقع یک سطح صاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی و پیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل مسکن ارتباط پیدا میکند. از مزایای استفاده از سرامیک به عنوان نمای خشک آن است که دوام بسیار بالایی دارند و پس از گذشت سالها، همچنان زیبایی و جلوه خود را حفظ میکنند. دستگاه واترجت دارای موتور و شیلنگ قوی بوده که در مقابل فشار بالای آب مقاومت بالایی دارد و با فشار بالا سطوح را پاکیزه میکند. در دستگاه واترجت از آب گرم و سرد استفاده میگردد که بستگی به نوع آلودگی و سطح دارد. این روش برای مناطق خشک و سرد کاربرد دارد. این روش متداولترین و به روزترین روش نصب سرامیک خشک پرسلانی می باشد که به وسیله ماشین آلات پیشرفته آلمانی اجرا می گردد. C on tent has been gener​at᠎ed with the help ​of  GS​A Cont᠎en᠎t Ge nerator DEMO!

کاری به حساب میآید.

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی چیست و حتی نحوه نصب و روش نصب در قیمت آن تأثیر به سزایی دارد که این قیمت برای مدل نمایان و ارزان ترین مدل نصب محاسبه شده است. قبل از ابداع روش نمای خشک، از ملات و چسب برای نصب نمای بیرونی ساختمانها استفاده میشد. سرامیک خشک یکی از مصالح این سبک از نماکاری به حساب میآید. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، روی ریل های آلومینیومی متصل می گردند. اجرای نمای سرامیک خشک صرفنظر از نوع مصالح بهکاررفته در آن بهصورت کلی به دو روش نمایان و غیر نمایان انجام میپذیرد. بر اساس نحوه نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیرنمایان Invisible تقسیم بندی می کنند. در صورت تخریب نمای خشک آجری و مدلهای دیگر نیز میتوان همان قسمت را تعمیر یا تعویض کرد. 1- این سرامیک ها بیشتر خاصیت های سرامیک خشک پرسلانی که همان جذب آب کم می باشد را دارا هستند. آنچه باعث مزیت در نصب سرامیک خشکشده، نبود ملات است که انواع پیچ و قلاب و زیرسازی با پروفیلهای آلومینیومی و یا فلزی بهخوبی توانستهاند جای آن را گرفته و برای نصب این سرامیکها در نمای ساختمان به کار آیند.

یک اشتباه مرگبار در نمای مدرن کشف شد و چگونه از آن اجتناب کنیم

یکی از رایجترین متریالها برای اجرای نما خشک ساختمانی، سنگ است. کارفرما از طراحی می خواست تا نمای مدرن و نیمه شفافی را طراحی کنند تا در عین زیبا بودن، فضای داخلی از نور طبیعی بهره مند گرد و کارمندان بتوانند از چشم انداز زیبای برون ساختمان بهره ببرند. از این رو معماران به دنبال ارائه راه حلی در طراحی نما بودند تا در عین داشتن حریم خصوصی نور را به فضای داخلی انتقال دهند. از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود. در زیر به چند مورد از سوالات متداول کاربران در همین زمینه اشاره میکنیم و بهطور خلاصه به آنها پاسخ میدهیم.

آیا برای رفع نمای خشک باید چهار قدم برداشته شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هر کدام از این نماها، به شکل خاصی نصب میشوند. برای نصب نمای خشک ساختمان از تجهیزات مختلفی استفاده میکنند. یکی دیگر از روشهای نصب سنگ نمای خشک، استفاده از پروفیلهای ریلی است. هزینه اجرای نما به صورت خشک چقدر است؟ عوامل متعددی وجود دارند که روی قیمت نمای خشک ساختمان تاثیر میگذارند. هزینه اجرای نما خشک ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد. همچنین با استفاده از سیمان صورت میگیرد و بسیار حائز اهمیت است به صورت پودری امکان پذیر است و قابلیت اجرا دارد. نمای این ساختمان مسکونی تمام سنگ بوده و با سبک رومی- کلاسیک بر اساس میل کارفرما ایجاد شده است. و زمان بیشتری برای پاکیزگی تلف میشود.به این دلیل که در نماشویی کامپوزیت تمام سطح نما باید بادست شستشو گردد همین باعث اتلاف وقت میشود این روش را با اسفنج و تی و مواد شوینده انجام میدهیم.و در آخر کل سطح را دستمال میکشیم تا به براقیت برسیم.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک در ایران لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید